אא

לראות ולהתמוגג: הצצה לאיים המרהיבים בעולם

הם אינם נמצאים בהישג יד, חלקם רחוקים מציוויליזציה אולם מהווים במקביל את הגרסה האלטרנטיבית לגן עדן עלי אדמות. לכבוד השבת "פספורטניוז" מפרגן לכם עם שלושה איים יוצאי דופן וכאלו שיצליחו להוציא ממכם לא מעט תחושות קנאה והשתוממות. תבלו

| |

נפתח בחידה. מהו הקשר בין נופים טרופיים, חופים תכולים, אטרקציות משונות ולא מעט מזומנים. טוב, לא נלאה אתכם בפרטים. הכוונה היא כמובן לאיים המדהימים בתבל, כאלו שיצליחו להפוך את החופשה שלכם ללא פחות ממושלמת.

אז רגע לפני שהשבת נכנסת החלטנו לפרגן לכם עם שלושה איים מרהיבים, רחוקים ומרהיבים ביופיים, תבלו.

פלוואן, הפיליפינים – לוקיישן מושלם

ביקשתם גן עדן בעודכם בחיים אמרתם פלוואן. האי המצוי בדרום מעריב הפיליפינים משתרע בסך הכול על 103 דונם ונראה כמו לוקיישן מושלם לעונות תכנית הטלוויזיה "הישרדות", נבחר זה מכבר על ידי המהדורה הבריטית של מגזין ווג לאתר התיירות הנחשק בעולם וכיעד אולטימטיבי למיטיבי לכת.

חובבי בעלי החיים צפויים למצוא את סיפוק רב בפלוואן בדמות היער הטבעי באי המשמש כמשכנם של מגוון רחב של זוחלים וציפורים כמו ינשופים, שלדגים, נחשים. גם צבי הים המצויים בסכנת הכחדה רואים באי כמפלט ונוהגים להטיל בחופיו ביצים.

באי הקסום תוכלו למצוא את אחד מפלאי תבל בדמות הפארק הלאומי "הנהר התת קרקעי של פוארטה פרינססה". הפארק מאופיין בהרי אבן גיר ובצמחייה סבוכה ומספק מבט מרהיב על ג'ונג'ל כמוהו ניתן רק לדמיין בחלומות. עוד כולל האי חופים בעלי חול לבן ונקי המשתלב נפלא עם הים התכול, אטרקציות טיפוס על סלעים, שייט בנהרות והכול בחוויה שנראית הכי רחוקה מציוויליזציה מערבית.

מוואי, הוואי – כמו מתוך ציור

האי השני בגודלו בהוואי המשלב חוויה טרופית לצד אורבנית בהרמוניה מושלמת. במוואי תוכלו לשלב בין צלילה עם שנורקלים בין שפע דגים ססגוניים וצבעוניים, בילוי בבתי מלון אקסקלוסיביים וגנים טרופיים בהם ניתן לצפות בגידולים האופייניים לאי כמו: אננס, קפה וקני סוכר. עוד באי תוכלו למצוא את "מוזיאון הסוכר" הסמוך לשדה התעופה בו ניתן ללמוד על מעלליו של הסוכר (היסטוריה, שלבי ייצור, ייצוא).

מדובר באי מרהיב ביופיו המאופיין כמעט בכל צורת אקלים אפשרית אשר ברובו טרופי אך בחלקו האחר מדברי כאשר בין השניים חוצה "קו דמיוני"

לחובבי הביזאר שביניכם ידועה מוואי גם בשל חופי הנודיסטים הפעילים שבה המושכים אלפי תיירים מרחבי העולם הדוגלים בחריגה מן המוסכמות, גם אם אלו כוללות רחצה ורגיעה בעירום מלא. בנוסף קיימים במאווי שני הרי געש לא פעילים, אחד מהם נמצא בשמורת הטבע עליאקלה (Aleakala). התיירים האמיצים שביניכם וודאי ישמחו לדעת כי אחת האטרקציות המרכזיות באי כוללת טיפוס עד לפסגת ההר בגובה של למעלה מ-30 אלף רגל (3000  מטרים מעל פני הקרקע). 


אי הנסיך אדוארד, קנדה – בזכות האסופית

בניגוד גמור לשלג ומזג האוויר הקר הפוקד את המדינה למשך חודשים ארוכים במהלך השנה, מהווה האי הזעיר המאוכלס בכ-150 אלף תושבים בלבד השוכן לחופי האוקיינוס האטלנטי, אנטיתזה מובהקת לקיפאון. טוב נו, זה אמנם בלי להתחשב בים הקופא בין דצמבר לאפריל, אולם ביתר השנה מדובר על אי המאופיין במזג אוויר נהדר, חופי ים בעלי צוקים אדומים וגבעת ירוקות מעלפות.

האי נקרא על שם הנסיך אדוארד אוגוסטוס, דוכס קנט שחי בין השנים בסוף המאה ה-18' ותחילת המאה ה-19' והיה אביה של המלכה ויקטוריה. עוד תוכלו למצוא באי תעשיות מפותחות של חקלאות, תיירות ודייג (בעיקר של סרטנים). בנסיך אדוארד אף גורסים כי הם אלו "המאכילים את קנדה בתפוחי אדמה".

בנוסף זכה האי לתהודה עולמית בעקבות סדרת ספרי הילדים המוצלחת של הסופרת לוסי מוד מונטוגומרי, המתאר את מעללותיה של  האסופית, הלוא היא הילדה הג'ינג'ית והיתומה שנכנסה ללב של כולנו, המתרחשים באי.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: