אא

הפיליפינים: אלפי הרוגים בסופת טייפון

אחת מהסופות הקטלניות בהיסטוריה המכונה "הייאן" פגעה בסוף השבוע בחופי המדינה והותירה נזקים עצומים. חשש לחייהם של אלפי בני אדם. מיליונים נותרו ללא קורת גג. ראש הממשלה הפיליפיני קרא לעזרה מהקהילה הבינלאומית

| |

היום שאחרי הסערה. בפיליפינים מתחילים ללקק את הפצעים לאחר פגיעת סופת הטייפון הקטלנית "הייאן" שהיכתה בעוצמה אזורים רחבים במדינה במהלך סוף השבוע וגבתה את חייהם של 1200 בני אדם עד כה. 

על פי ההערכות מרבית ההרוגים נהרגו כתוצאה מנפילת מבנים או טביעה, כאשר החשש הגדול על פי דיווחים לא רשמיים נעוץ בעוד אלפי בני אדם המוגדרים כנעדרים. החשש הוא מפני אלפי גופות נוספות הפזורות ברחבי אזורי האסון או כאלו הלכודות מתחת להריסות.

בנוסף לכך מעריכות הרשויות בפיליפינים כי למעלה מ-12 מיליון בני אדם חשו את נחת זרועה של הסופה (מתוכם 1.7 מיליון ילדים), מתוכה מיליונים נותרו ללא קורת גג. בנוסף מדווחות רשויות הביטחון על עשרות מקרי ביזה וניסיונות גניבה שהוסיפו לתחושת הכאוס המתווספות לקריסה נרחבת של תשתיות במדינה (תקשורת, חשמל ומים).

גורמי חיזוי והצלה במזרח מספרים כי הסופה המכונה "הייאן"מוגדרת כטייפון בדרגה חמש (פגעה בפיליפינים במהירות 320 קמ"ש) הנחשבת לדרגה הגבוהה ביותר וצפויה להמשיך ולפגוע גם בחופי וייטנאם בשעות או בימים הקרובים. 

כזכור, רק בחודש שעבר הרעיש רעד אדמה בעוצמת 7.3 בסולם ריכטר שפגע באי בוהול בו מתגוררים עדיין כ-5000 בני אדם באוהלים. ראש הממשלה הפיליפיני, בניטו אקינה פנה לקהילה הבינלאומית בקריאה לעזרה. ארה"ב והאיחוד האירופי כבר נענו בחיוב לבקשה והחלו בשליחת צוותי חילוץ ורפואה למדינה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: