אא

הישג ליאט"א: הוארך הפטור מהסדר כובל לחמש שנים

הממונה הורה על הארכת הפטור חרף התנגדות הסוכנים. המשמעות: סוכני הנסיעות לא יוכלו לקזז סכומים שבמחלוקת עם חברות תעופה שפשטו רגל והחברות לא יוכלו לחייב את הסוכנים לשלם להן חובות

| |

ביאט"א יכולים לחייך. הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דוד גילה החליט להאריך בחמש שנים נוספות לארגון התעופה הבינלאומי את הפטור מהסדר כובל, זאת למורת רוחם של סוכני הנסיעות שהתנגדו להארכת ההסדר. המשמעות: הישג גדול ליאט"א בראשות קובי זוסמן.

בין ציין הסביר את החלטתו וציין היום (ראשון) כי : "לאחר שבחנתי את ההסדר ואת הכבילות שבו, השפעתו האפשרית על התחרות בשווקים הרלוונטיים ולאחר שנועצתי בוועדה לפטורים ולמיזוגים, שוכנעתי כי עיקרו של ההסדר אינו בהפחתת התחרות או במניעתה, כי אין בו כבילות שאינן נחוצות למימוש עיקרו וכי אינו פוגע פגיעה של ממש בתחרות בשוק".

לגילה גם יש החלטה משמעותית ביחס לקיזוזים שביצעו עד כה סוכני הנסיעות כאשר חברת תעופה פשטה את הרגל. פרופ' גילה הסביר את החלטתו גם בנושא זה ואמר. "הגעתי לכלל מסקנה כי יש להוסיף תנאי הפטור הקודם המבהיר כי במצבים בהם חברת תעופה מושעית מהתוכנית בשל קשיים פיננסיים"

למעשה, ההסבר בפועל להחלטתו של גילה גורס כי מעתה ואילך לא יוכלו עוד סוכני הנסיעות לקזז סכומים המצויים במחלוקת עם חברות תעופה שהצהירו על פשיטת רגל, אך במקביל גם החברות לא יוכלו גם לחייב את הסוכנים לשלם להם חובות כלפיהם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: