אא

מנכ"ל החודש של "פספורטניוז": דני שניידר

קריירה עתירת ניסיון בת שלושה עשורים, מקצוענות וחיוך מנצח מזכים את דני שניידר, מנהל מלון דן אכדיה הרצליה ואחד מבכירי ענף המלונאות הישראלי בתואר היוקרתי. ומה יש לו להגיד בנושא? "מתעורר כל בוקר עם הניצוץ המלונאי"

| |

"פספורטניוז" ממשיך לבחור את מצטייני ענף התיירות, המלונאות והתעופה בישראל. החודש החלטנו לפרגן עם כל הלב ל-דני שניידר, מנהל מלון דן אכדיה הרצליה שבשקט בשקט הפך בשנים האחרונות לאחד השמות המוערכים ביותר בענף. השבוע נפגשנו עימו לראיון שכולו על טהרת המלונאות.

"האמת שכל הכניסה שלי לתחום המלונאות היא סיפור מאוד מעניין לכשעצמו", פותח שניידר את הראיון עם עבדכם הנאמן השבוע בשחזור צעדיו הראשונים בענף. "זה היה בדיוק אחרי השירות הצבאי. כמו כל בחור או בחורה צעירים שקלתי אז את דרכי בשאלה הגדולה מה אעשה כשאהיה גדול. בהתחלה ירדתי דרומה עם עוד כמה ח'ברה לעבודה בתחום השמירה והביטחון על קו צינור הנפט אילת-אשקלון (קצא"א). עבדתי שם בתור קצין ביטחון במטרה לשמור ולאבטח את המיכליות שהגיעו מכיוון אירן. אלו היו תחילת שנות ה-80 ובאילת לא היו יותר מדי בילויים, פרט למועדון לילה נחשב שהיה שייך למלון קיסר שנחשב באותה תקופה למוביל בעיר.

אבי אלה (מנהל המלון באותה תקופה ומנכ"ל הרשת בהווה) ניגש אלינו והציע לנו לרכוש כרטיסייה לטובת שימוש בבריכה, במגרש הטניס ובמועדון הלילה כמובן. תאמין לי, אלו היו הזמנים הכי יפים שאני יכול לאחל לכל אדם צעיר. כך למעשה נחשפתי לענף המלונאות ולקסם שבו. ראיתי לנגד עיניי את הזוהר וההילה סביב האורחים שהגיעו כולם מהודרים ולבושים היטב. זה נורא משך אותי באותה תקופה ומכאן כבר הכול היסטוריה".

ואכן מאז הספיקו לעבור הרבה מים בקריירה המלונאית של שניידר שהחל לעבוד כמלצר במלון השרון בהרצליה ובהמשך הדרך הספיק לשמש כמנהל אגף מזון ומשקאות וסמנכ"ל במלון קרלטון תל אביב, מנהל מלונות בדרגת 4 כוכבים כדוגמת פרדייז ופלמיירה ומשם לרומן מתמשך עם רשת דן הנמשך כבר למעלה מ-15 שנים.

בהשוואה לתחילת הדרך שלך בענף, היכן נמצאת המלונאות הישראלית מודל סוף 2013?

"אני חושב שההבדל העיקרי הוא שלפני 30 שנה היו לא מעט מלונות בודדים בבעלות פרטית, תופעה שבעידן שלנו הולכת ופוחתת. רוב המלונות כיום משתייכים לרשתות המספקות את הכוח והיכולת לנהל מספר מלונות בעת ובעונה אחת בצורה יעילה, אינטנסיבית ושירותית.

חשוב לציין שיש כיום אנשים מצוינים בענף ובאיזשהו מקום אפשר להגיד שהפכנו למקצוענים, בין אם בזכות אנשים שעבדו והתמקצעו במלונאות בחו"ל וחזרו ארצה עם השכלה רלבנטית או אפילו ברמת הלקוחות שיודעים לדרוש שירות בסטנדרטים הגבוהים ביותר".


דני שניידר על רקע בריכת מלון דן אכדיה הרצליה. "יש אנשים מצוינים בענף"

"התיירות הישראלית – הגיע הזמן לממש את הפוטנציאל"

שניידר (52) הוא ללא ספק אחד מהמלונאים היותר חביבים ואמפטיים שתפגשו. אולם אל תיתנו ללוק החייכני להטעות אתכם. מדובר במלונאי וותיק ופיקח שסוגר כבר שלושה עשורים בענף והיד עוד נטויה. כבר 16 שנים הוא ברשת דן. מתוכן 13 כמנהל מלון דן אילת, תקופה בה הצליח למנף את המלון לגבהים חדשים ולהציבו בין רשימת המלונות האטרקטיביים ביותר בעיר הדרומית.

ב-2010 קיבל על עצמו האחרון את ניהול מלון דן אכדיה הרצליה, זאת למרות מספר הצעות לתפקידים רשתיים. חרף ההחלטה להמשיך כמנהל מלון מוכיח שניידר איכויות בלתי רגילות רושם לדעת בכירים בענף הצלחה כבירה בזכות ממוצע אחוזי תפוסה גבוהים ומשובים חיוביים מצד האורחים הזרים כאחד.

במהלך השיחה מתפנה שניידר תוך הסתחבקות יוצאת דופן עם עוברים ושבים במלון להתייחס גם לדור הצעיר המעוניין להיכנס לענף ומשחרר מספר טיפים מהשרוול. "מי שבאמת רואה עצמו בונה קריירה במלונאות חייב להתנסות בדרכו שלו מלמטה ועד למעלה", הוא מבהיר בטון נעים וחיוך רחב. "תחילה מדובר על תפקידים זוטרים המשתלבים עם לימודים כמו מלצר, חדרן או טבח ורק לאחר מכן עלייה בסולם הדרגות. ההיגיון מאחורי המסלול הזה מקורו בצורך של כל מנהל לימים להכיר את הענף על בוריו ואת התפקידים השונים במלון בצורה נרחבת. מרגע שעלית על המסלול הזה, הדרך לקידום אישי וצבירת מעמד טבעית למדי. אין קיצורי דרך.

מצד שני, חשוב לדעת שתחום המלונאות הוא תובעני ביותר ודורש נוכחות ומעורבות לאורך מספר שעות ארוך ביממה. כיום לדוגמא אני עובד ומשקיע במלון למעלה מ-12 שעות. אשתי והילדים כבר התרגלו, זה חלק מהעסק".

היכן תיראה התיירות הישראלית בעוד חמש שנים?

"אני מקווה שהענף יקבל את תשומת הלב וההכרה שכל כך מגיעה לו. עם יד על הלב, אני לא מכיר עוד הרבה ענפים, אם בכלל שמסוגלים לייצר הכנסה כה משמעותית עבור מדינת ישראל. במידה והקצאת המשאבים תפנה גם לקידום המלונות בישראל, אין לי ספק שכבר בשנים הקרובות נוכל לשבור את רף חמישה מיליון התיירים בשנה, זאת בתנאי שלא יחולו משברים בטחוניים או פוליטיים באזורינו. הגיע הזמן שנדע להפיק את המיטב ולמצות את הפוטנציאל התיירותי שלנו. ברגע שנדע לעשות זאת, התיירות הישראלית תוכל לשבור שיאים חדשים".

דני, מהי מלונאות בשבילך?

"זהו העולם שאני כל כך אוהב ולא רואה את עצמי חי בלעדיו. אני חי את האורחים והעובדים שלי. זו גם אחת הסיבות שחשוב היה לי להישאר בתפקיד מנכ"ל מלון ולא בתפקיד רשתי. עצם התחושה והתחככות בלובי, בחדר האוכל או בבריכה עם אורחים עושה מבחינתי את ההבדל. לפחות עבורי, הסוד הוא באינטראקציה האישית".

לסיום, מה נאחל לך?

מעבר לבריאות וכשירות להמשיך ולספק את השירות הטוב ביותר עבור הלקוחות והעובדים, אני מאחל לעצמי לשמור על הניצוץ שמחזיק אותי בענף כבר שלושים שנה. ביום שאאבד את הניצוץ הזה איתו אני קם כל בוקר, אבין שמיציתי את עצמי. אבל אפשר להירגע, יש לי עוד הרבה אתגרים בקנה".


מלון דן אכדיה הרצליה. צילום: ארכיון רשת דן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: