אא

מליטא באהבה: הכירו את ידידת האמת החדשה של ישראל

תיירות גואה בין שתי המדינות, הידוק קשרים כלכליים רצון לכפר על חטאי השואה ועד לסיוע במשא ומתן עם הפלסטינאים. היחסים בין ישראל לליטא הגיעו לשיא בעת האחרונה. לא מאמינים? תשאלו את שר הכלכלה הליטאי שהגיע לבקר במלון דן השבוע

| |

חברה חדשה לאוסף. גינויים באו"ם, הצהרות אנטי ציוניות ועשרות התייחסות תקשורתיות ושלילית הפכו מאז היווסדה לחלק מהוואי הישראלי ובאינטרקציה עם מדינות העולם. אולם דווקא בזמנים בהם ישראל לא זוכה לגילויי חיבה גדולים במיוחד במרחב הגלובאלי, מגיעה הישועה בשנים האחרונות דווקא מליטא הקטנה שבמזרח אירופה.

השבוע ביקר בישראל שר הכלכלה הליטאי, אוולדס גוסטאס ובראיון נרחב שהעניק במלון דן תל אביב לעיתון הג'רוזלם פוסט חשף נתונים מרשימים במיוחד על ידידת האמת החדשה של ישראל.

מנתונים עליהם דיווח גוסטאס עולה כי כמות ביקורי אזרחים ליטאיים בישראל מ-2010 הכפילה את עצמה וכללה בין היתר הגעה גם של כ-30 דיפלומטים ליטאים לעומת 20 בלבד ב-15 השנים קודם לכן. בנוסף נחתם לאחרונה הסכם בין המדינות על הוספת שתי טיסות סדירות בין ישראל לליטא.

"מדינת ישראל הבינה כי גם המדינות הקטנות והבינוניות בעלות מידת השפעה לא פחותה על האיחוד האירופי", סיפר. "המחויבות שלנו לישראל היא גדולה. אנו רואים בישראל כמדינת היהודים המייצגים 45 אחוזים למשל בעיר וילנה, כשותפה אסטרטגית עבור ליטא וכחברה לטווח ארוך.

עוד הוסיף גוסטאס. "מעבר לרצונינו לכפר על חטאי השואה והרצון למשיכת תיירות יהודית, ליטא מעוניינת ותמשיך לפעול גם בעתיד למען הידוק הקשרים הכלכליים וההיי-טק בין המדינות. זוהי מטרה משותפת הן עבור הישראלים והן עבורנו".

בנוסף כלל הראיון התייחסות לסיוע הליטאי למשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים. "חשוב לנו לסייע גם לכלכלה הפלסטינאית ולנסות להביא להתקדמות ביחסים במזרח התיכון. נמשיך לעמוד לצד ישראל בכל אספקט מדיני שעשוי להניב שקט ושגשוג לאזור".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: