אא

טוסקנה בגליל: סיפורו של בית ההארחה שהפך למלון מצליח

שטח ציבורי ענק המתפרש על פני 52 דונם, סופי שבוע מוסיקליים, אוכל משובח והכול בתוך הנוף הציורי של הגליל העליון. "פספורטניוז" ביקר השבוע במלון פסטורל שבקיבוץ כפר בלום וחזר נפעם. מנכ"ל המלון, דובי בנארי: "אזור הגליל - אוצר טבע לתיירות הישראלית"

|||| ||||

רק לפני חודשים ספורים נדמה היה כי התיירות לישראל בכלל ולאזור הצפון בפרט עומדת בפני מכה קשה. כזכור, המתיחות בחזית הסורית הולידה נבואות זעם בדמות מטר טילים על אזור הגליל ורמת הגולן והגבירה את חשש בקרב המלונאים ובעלי הצימרים. 

אלא שהסערה חלפה, הדיפלומטיה ניצחה ומי שנשמו לרווחה היו אותם מלונאים שיכלו לחזור לעבודה. כך גם עבור דובי בנארי, מנכ"ל מלון פסטורל כפר בלום מזה 20 שנה שחזר להתפנות לעיסוק אותו הוא הכי אוהב בעולם – לשרת אנשים על הצד הטוב ביותר.

במשך שני עשורים הצליח  בנארי (62, לשעבר מנהל ייצור במפעל להשקיה ומחנך בתוכניות לימודיות לילדים בארה"ב) לערוך פלא בקיבוץ הקטן, שעד אז עלה לכותרות רק בזכות אולם הכדורסל הוותיק שהוליד אליפות ראשונה עבור המקומיים בעונת הדובדבנים הזכורה ב-1993.

"קיבלתי באותו זמן הצעה ממזכירות הקיבוץ לקחת על עצמי את ניהול המלון והלכתי עליה", משחזר האחרון את ההחלטה להסב את מקצועו ולפצוח בקריירה מלונאית. "כשהגעתי למלון מדובר היה בבית הארחה ישן עם 59 חדרים וברמת 3 כוכבים. משהו ספרטני ללא שום ייחודיות לעומת בתי ההארחה הקיבוציים האחרים בסביבה. יחד עם השקעה של הקיבוץ ומשקיעים חיצוניים שהכרתי התחלנו בהליך המיתוג שלו כפסטורל ומאז הכול היסטוריה".

אכן היסטוריה. 68 מיליון שקלים הושקעו במשך שני עשורים במלון המתפרש על פני 52 דונם של מדשאות ירוקות ומרהיבות, ביניהם חבויים עצים, צמחייה, שבילים ומספר בנייני מגורים הכוללים חדרי בוטיק מפוארים. אולם זה לא מה שמרגש את בנארי שמצידו שם דגש על התרבות הארגונית במלון. "מעבר לרמה גבוהה של חדרים ואוכל, הכול מתחיל ונגמר בשירותיות, הופעה נאותה, מאור פנים. אני אתן לך דוגמא. נשרפה נורה לא מזמן באחד מהחדרים. מיד לאחר שהאורחים התלוננו לשירות החדרים על כך, צלצל להם בדלת איש אחזקה חייכני ומקצוען. החוכמה היא להיות איכותי ועל כך אנחנו שמים דגש בפסטורל מדי יום ביומו". 

על כל פנים, כיום מונה מלון פסטורל 193 חדרים והאמת כל אחד פשוט בונבוניירה. ריהוט עץ כפרי, מרפסת עם נוף למרחבי הגליל הירוקים המכונים בידי בנארי כ-"טוסקנה של הגליל" ומתחם של למעלה מ-40 מ"ר לכל חדר מעניקים חווית אירוח ברמה גבוהה במיוחד. עוד כוללים החדרים: חדר ארונות מרווח, מכונת קפה, טלוויזיה, פינת עבודה וחדר אמבטיה גדול המכיל מקלחון זכוכית ואמבט. בקיצור, לא בטוח שיתחשק לכם לצאת מהחדר.

דובי, "טוסקנה של ישראל", האמנם? 

"כאדם אופטימי מטבעי אני בהחלט מאמין שתוך 10 שנים אפשר לכוון ליעד שכזה. זה יקרה כי זה מה שהקהל דורש. יש עלייה מתמדת בתעשיית התיירות שמצויה בצמיחה מתמדת ופשוט חייבים לנצל אותה.

לפי התחזית שלי ייבנו בגליל בפרק זמן זה לפחות עוד 20 מלונות ברמות של ארבעה או חמישה כוכבים לצד מלונות בינוניים. לא ייתכן שלא נממש את הפוטנציאל התיירותי המדהים שיש לגליל. זהו אוצר טבע שמדינת ישראל התברכה בו וצריכה להפיק ממנו את המיטב".


חדרי הבוטיק שבמלון פסטורל. שילוב של כפריות ונוף מרהיב ביופיו. צילום: עדי פרץ 

אוכל, קדימה אוכל

החוויה הקולינרית בפסטורל נחשבת לאחת מאבני היסוד של המלון ודואגת להאכיל מדי שנה אלפי פיות. הארוחות מוגשות על בסיס חצי פנסיון (בוקר וערב) וכוללות מגוון עצום של מטעמים. כך תוכלו למצוא למשל בארוחות הבוקר שפע עמדות החל מסלטים (טונה, חצילים, דג מלוח, סלמון, ירקות), ביצים (חביתות, שקשוקה),לחמים, מאפים (בורקסים, קוראסונים ועוד), שתייה חמה וקרה (קפה, תה, שוקו, מיצים, מים), קינוחים והרשימה עוד ארוכה.

יתר על כן, יש לציין את ארוחת השישי בחדר האוכל הפסטורלי (תרתי משמע, אותן זכה עבדכם הנאמן לבלוס ללא מעצורים)  המזכירות ממש את הארוחות המשפחתיות בבית הסבתא או הדודה ואף מצליחות לקלוע לטעמי העדות השונות. כך מחד האשכנזים שביניכם יוכלו ליהנות ממטעמים כמו גפילטעפיש וכבד קצוץ לצד מנת דג חריף משובחת שלא הייתה מבייש שום אימא מרוקאית. מילה טובה מגיעה גם לצוות המלצרים והטבחים המסור אשר מצליח להתגבר על עומס הסועדים (חדר האוכל מסוגל להכיל למעלה מ-150 סועדים) ולתפקד ביעילות מרשימה ומבלי לשכוח לחייך כמובן.

מי שאמון על איכות ומגוון המזון היוצא דופן שמציע המלון הוא השף אילן שליידר, המכהן בתפקידו מזה כעשרים שנה ולמרות הוותק נראה חד וטרי ממש כמו הסלטים והמנות המונחות על שולחנות הבופה המהגוניים שבחדר האוכל.

"ההנאה שלי היא לגרום לאחרים ליהנות", מסביר שליידר את משנתו על רגל אחת. "ברגע שהצלחת להאכיל כמות כל כך גדולה של אורחים ולהעלות להם חיוך על השפתיים, אתה יודע שעשית את שלך". 


פלורליזם של עדות בחדר האוכל של מלון פסטורל. צילום: אלברט אדוט

מרגוע לנפש

בספא המלון המתפרש על פני שתי קומות תוכלו למצוא מגוון רחב של אפשרויות החל מחמאם טורקי מיוחד המעניק לפחות לכמה רגעים תחושת איסטנבולית טיפוסית, סאונה פינית, אמבט רפלקסולוגיה לכפות הרגליים, מערת זרמי מים מרעננת, פינות חליטת תה ופירות טריים ובנוסף גם חדר כושר מאובזר בקומה התחתונה.

ומה באשר לטיפולים? חובבי העיסויים שביניכם ישמחו לגלות כי הרמה המקצועית במלון גבוהה. צוות המטפלים הלבוש בבגדים לבנים משרה אווירה נינוחה על האורחים כבר משלב המפגש הראשון. עם תחילת הטיפול זוכה כל שריר להתייחסות ומגע מדויק שנמשכים לאורך 45 דקות לכל הפחות.  אמנם כמות השמן על הגוף מעט מופרזת, אבל עם גוף משוחרר ורגוע, למי באמת יש כוח להתלונן. 

 
חמאם טורקי בספא מלון פסטורל. צילום: צחי ירון

תרבות היא שם המשחק

את הערך המוסף במלון תוכלו לספוג בדמות תכנים מוסיקליים עשירים בדמות סופי שבוע ייחודיים המכונים "פסטורליה בצלילים". הקונספט: סופי השבוע הנערכים בסימן ז'אנר מוסיקלי מסוים ומושכים עימם קהל יעד איכותי ומוסיקלי כאחד. בין סגנונות האירועים שהתקיימו לאחרונה במלון ניתן למנות סוף שבוע בסימן "שירת הארץ" שכלל מופע שיריה של המשוררת רחל, חיים נחמן ביאליק ואהוד מנור, סופי שבוע "ייקי" ותרומתו לזמר העברי, ערבי בלוז ורוק ועוד.

בנוסף במהלך השנה נהנים האורחים מהרצאות אקדמיות, קולינריה תואמת נושא, פסטיבלים בנושאים שונים ואף אפשרות לתוספת טיולים בתשלום באזור הגליל העליון.

פרט מרתק נוסף טמון באופי החדרים עצמם. הקונספט: כל בניין חדרים במתחם המדשאות הענק מקוטלג לענפים (ספרות, שירה, בידור וכו'), בצורה שבה שכל חדר מייצג אישיות נכבדת, בין אם סופר, אומן או צייר. גם הזמר הישראלי מככב במלון שעות נוספות. בין השמות שנגלו לנגד עיניי: עופרה חזה, אהוד מנור והגבעטרון. סביר להניח כי בקרוב גם אריק איינשטיין שהלך השבוע לעולמו יזכה לכבוד עם "חדר משלו".

"ההחלטה למתג את פסטורל כמלון תרבותי ומוסיקלי נושאת פירות", מסביר מנכ"ל המלון, דובי בנארי. "אנחנו פונים לקהל איכותי ולשם כך עובדים יום וליל במטרה להפוך את החוויה במלון לאולטימטיבית עבור כל אורח".


מדשאות המלון. מתפרשות על פני שטח רחב היקף. צילום: איציק רואימי

צל"ש: עבור המעוניינים לברוח משגרת היום הלחוצה והמרדף התמידי המאפיין את אזור המרכז מומלץ בחום להגיע לפסטורל. האווירה הכפרית, הנוף המהפנט ובעיקר השקט לצד איכות מלון וההקפדה על כל פרט ופרט הופכים את החופשה במלון בפרט ובגליל העליון בכלל לחוויה בלתי נשכחת שמצליחה להשאיר טעם של עוד.

טר"ש: בהנהלת המלון לא מתביישים להצהיר על רמת מחירים גבוהה ביחס ליתר המתחרים באזור (הגושרים, איילת השחר) . כך למשל זוג המעוניין להזמין בסופי שבוע ייאלץ להיפרד מלמעלה מ-1600 שקלים על בסיס לינה וארוחת בוקר. לא זול העסק.

ציון: 9. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Passport Review

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: