אא

שומרים על יציבות: סטטוס קוו במלונות ישראל

דו"ח קבוצת דן אנד ברדסטריט לסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2013 בענף חושף עלייה של 1% בכמות הלינות במלונות ברחבי הארץ. ירידה קלה בלינות תיירים ובתפוסת החדרים הממוצעת. התחזית ל-2014: צמיחה איטית לענף

| |

קבוצת דן אנד ברדסטריט המתמחה בבדיקות עסקיות וכמותיות במשק הישראלי בפרט והעולמי בכלל פירסמה היום (ראשון) נתונים עבור שלושת הרבעונים הראשונים של 2013 בענף המלונאות לצד פרסום תחזית לקראת השנה הבאה.

בהתייחס לתשעת החודשים הראשונים של השנה נמסר על פי הדו"ח כי מספר הלינות במלונות ישראל הסתכם בסך של 16.8 מיליון לינות לעומת 16.7 מיליוןהמהוות עלייה של 1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. סך לינות התיירים מתוך מספר זה נאמד על פי כלכלני הקבוצה על 41%.

עוד חושף הדו"ח כי הממוצע החודשי של לינות תיירים בשלושת הרבעונים הראשונים כלל 810 אלף לינות, נתון המהווה ירידה של כ-0.4% בהשוואה לממוצע החודשי ב-2012. ברמת תפוסת החדרים נסתיימו תשעת החודשים הראשונים השנה בירידה של כ-1% בהשוואה לתקופה המקבילה אתשקד ונאמדו על 65% אחוזי תפוסה.

על פי דן אנד ברדסטריט פועלים ברחבי ישראל כ-350 בתי מלון המכילים כ-48,500 חדרים. רווח המלונות אשתקד הסתכם ב-1.8 מיליארד שקלים המהווה שיא בהיסטוריית הענף. האם ב-2013 יישבר הרף?

 

2014: צמיחה איטית לענף התיירות

ומה לגבי השנה הבאה? בהתאם להערכות כלכלני הקבוצה, ההאטה בצמיחת המשק עתידה להשפיע גם על ענף התיירות אשר תחזית הצמיחה לגביו בשנת 2014 עומדת על כשני אחוזים. עוד עולה מנתוני הקבוצה כי ימי האשראי הממוצעים בבתי המלון ובבתי הארחה ברחבי המדינה עומדים על 35 ימים בממוצע. 

בנוסף מדווחים כלכלני הקבוצה כי במהלך המחצית השנייה של 2013 ניכר קיטון ברמת הסיכון של החברות בענף בשל ירידה ברמת הפיגורים ובהתרעות השליליות, פרט לחודש אוקטובר במהלכו חל שינוי מגמה והסיכון עלה.

להערכת כלכלני דן אנד ברדסטריט, סיכון בתי המלון ימשיך במגמה שלילית גם בשנה הבאה עקב השפעות ישירות ועקיפות של שינויים ברגולציה, הקטנת ההכנסה הפנויה, המצב הגיאופוליטי והתחזקות השקל (ייסוף ריאלי) אל מול סל המטבעות.


מלונות ישראל. תחזית צמיחה של כ-2% לענף ב-2014. צילום: באדיבות משרד התיירות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: