אא

"השפעת המהומות על התיירות בתאילנד מינורית"

כך אומר הבוקר לפספורטניוז , דב קלמן מנהל לשכת התיירות של תאילנד בישראל המשדר "עסקים כרגיל " למרות המהומות האחרונות , כ-100 מפגינים נפצעו בעימותים עם המשטרה המקומית בימים האחרונים ,ראש הממשלה יינגלוק שינוואט מסרבת להתפטר וקוראת להידברות עם נציגי המפגינים

| |

תאילנד ממשיכה לסעור. ההפגנות בין מחנות "הצהובים" ל-"אדומים" במדינה שהתנהלו במשך שמונה ימים בשקט יחסי, הדרדרו במהלך סוף השבוע לשפל נוסף והובילו ליותר מ-100 מפגינים פצועים כתוצאה מירי כדורי גומי ושימוש בגז על ידי המשטרה המקומית. 

כזכור המחאה כנגד הממשלה התאילנדית החלה בחודש שעבר כאשר זו ניסתה להעביר הצעת חוק שנועדה להעניק חנינה לאחיה של שינוואט וראש הממשלה לשעבר, טקסין שינוואט. האחרון הודח ב-2006 במסגרת הפיכה צבאית שבסיומה נידון על ידי הרשויות התאילנדיות לשנתיים מאסר בגין עבירות שחיתות וקבלת שוחד, אולם שינוואט הנחשב לאחד מאילי ההון המרכזיים בתאילנד הצליח למצוא מקלט בדובאי וקמבודיה, שם מתגורר עד היום ומגדיר את ההאשמות נגדו כפוליטיות גרידא.

על כל פנים המאבק הפוליטי-פנימי במדינה מתנהל בין מחנה "האדומים" הנמצאים כיום בשלטון וזוכים לתמיכת מרבית העם התאילנדי למחנה "הצהובים" הזוכה לתמיכה גורפת בעיקר בבנגקוק, אותו מייצגים המפגינים המעוניינים להפיל את שינוואט מן השלטון ואף הצליחו בימים האחרונים "לכבוש" ולהשתלט על חלק ניכר ממשרדי הממשלה ואתרים ציבוריים בעיר. 

"הישראלים לא מוותרים על תאילנד"

נציג לשכת התיירות התאילנדית בישראל, דב קלמן, התייחס לעליית המדרגה בההפגנות וההסלמה במדינה, אך במקביל שלל את האפשרות לפגיעה תיירותית משמעותית. "מאז ומעולם בתאילנד תמיד קורה משהו. זה הגיע כמובן לשיא ב-2004 עם הצונאמי הקטלני ונמשך כעת בדמות ההפגנות. לעניות דעתי, התקשורת מלבה את העניין מעבר למציאות בשטח. אמנם זה נכון שתאילנד למעשה משותקת מבחינה מנהלתית ומצויה במשבר פוליטי, אבל דווקא בכל הקשור לתיירות נדמה שההשפעה היא מינורית".

כיצד המהומות משפיעים על התיירים הישראלים היוצאים לתאילנד?

"אתה יכול לרשום שהישראלים לא מוותרים על תאילנד. מדי שנה יוצאים כ-130 אלף ישראלים לנפוש במדינה ולא מצטערים על כך. לשמחתי למרות ההפגנות והדיווחים הלא מחמיאים בתקשורת השוק הישראלי כמעט ולא מגיב, בניגוד לתיירים האירופאים שמגיבים בחלקם בפאניקה".

בכל זאת, סביר להניח שהאימהות למטיילים לא בדיוק ששות לשלוח אותן לתאילנד בעת הזו.

"אני לא חושב שיש סיבה להגיב בהיסטריות. המצב הלכה למעשה הוא שההפגנות כמעט ולא מורגשות. תאילנד היא מדינה ענקית שמושכת אליה בכל שנה 20 מיליון תיירים, כאשר האירועים הללו נכון לעכשיו מתרחשים באזורים ספציפיים בבנגקוק. ההמלצה שלי לישראלים היא פשוט להתרחק מאיזורי ההפגנות ולהמשיך לנצל את החופשה עד תום".

גם יריב פישר, מנכ"ל חברת פליי איסט המשוקת טיסות למזרח הרחוק מסרב להיכנס ללחץ בעקבות האירועים האחרונים, אולם במקביל מביע חשש קל מירידה בהזמנות. "נכון לעכשיו אנחנו לא מזהים השפעה רצינית על התיירות לתאילנד. בניגוד ל-2008 בה נערכו גם כן מהומות בין מחנות הצהובים לאדומים ושדה התעופה בבנגקוק נסגר לפעילות, כעת הרשויות בתאילנד מוכיחות כי למדו משהו. יש הבנה כי התיירות היא בעלת ערך כלכלי עליון. זו הסיבה מדוע ההפגנות נערכות רחוק ממוקדי תיירות".

עוד הוסיף פישר כי "נכון לעכשיו אין ירידה בהזמנות, אבל אנחנו עם היד על הדופק ומעדכנים את הסוכנים באופן תדיר מספר פעמים ביום. הישראלים מתחילים לשאול שאלות. נקווה שההפגנות הללו יסתיימו כמה שיותר מהר והעניינים בתאילנד יחזרו לשגרה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: