אא

"אין השפעה למהומות באוקראינה על השוק הישראלי"

הסיטונאים ובכירים בענף מסרבים להתרגש מהמהומות בקייב ומדווחים על "עסקים כרגיל " בתנועה מישראל לאוקראינה , יהודה זפרני, סמנכ"ל אופיר טורס: "השפעת המהומות שולית" , אבי נחום, מנכ"ל כספי תעופה נציגת אוקראין אינטרנשיונל ,"אין שינוי בהזמנות", בינתיים, 91 מפגינים נפצעו אמש

|||קתדרלת מיכאל הקדוש |||קתדרלת מיכאל הקדוש

אוקראינה רועשת וגועשת, המהומות צוברות תאוצה ומאות אלפים ממשיכים לפקוד את הרחובות וכיכר העצמאות המרכזית בקייב. במקביל לסיטואציה הלא פשוטה במדינה, נשאלת השאלה כיצד ישפיעו האירועים האחרונים על שוק התיירות והתעופה לאוקראינה. על מנת לנסות ולקבל תשובה לשאלה גייס "פספורטניוז" בכירים בענף לצד סיטונאי תיירות. התשובות בהחלט מפתיעות.

בחברת "אופיר טורס" המשווקת באופן אינטנסיבי במהלך השנה את אוקראינה לא מתרגשים מהמהומות האחרונות. סמנכ"ל החברה, יהודה זפרני מסביר כי "נכון לרגע הזה השפעת ההפגנות שולית מהסיבה הפשוטה שכמות החבילות שאנו משווקים לאוקראינה בחודשי החורף מועטה. מזג האוויר הקר לא מדבר כל כך אל הישראלים. סביר להניח שאם היה מדובר בספטמבר בה התיירות החסידית לאומן הייתה מגיעה לשיא בצוותא לעונת הקיץ, מדובר היה בסיפור שונה. בכל אופן, ההשפעה של המהומות כרגע שולית ביותר".


פסלו של חמלינצקי רוכב על סוסו

"האמת היא שפרט לקריאת עיתונים והצצה למהדורות החדשות בטלוויזיה ובאינטרנט הכול מתנהל כשורה", מבהיר אבי נחום, מנכ"ל כספי תעופה המייצגת בישראל את חברת התעופה האוקראינית "אוקראין אינטרשיונל" (Ukraine International) המפעילה 3 טיסות יומיות בקו תל אביב - קייב.

האחרון הסביר את תחושותיו בימים אלו באשר לנעשה במדינה והסביר. "אני מניח שההשפעה של ההפגנות והעימותים תהיינה בעיקר על התיירות הנכנסת, אבל בכל הקשור לטיסות לא נרשם כל שינוי. הנוסעים בטיסות שלנו מורכבים בעיקר מחסידים, תיירות אתנית ואנשי עסקים שלא מייחסים חשיבות רבה למשבר, כך שמבחינתנו אין כרגע השפעה למצב הפוליטי עלינו". 

גם בחברת מונה טורס המשווקת חבילות נופש לאוקראינה שומרים על קו דומה לנחום ומספרים על היעדר השפעה ישירה למהומות על שוק הטיסות מישראל. "רוב התנועה לקייב היא תנועה של חסידים שלא מוכנים לוותר על הנסיעה. נכון לשעה זו אין שום השפעה למשבר על השוק בישראל. נקווה שכך יישמר גם המצב", הבהיר שלומי ברק, מנכ"ל הסיטונאות בחברה. 


קייב - מעבר לגדת נהר דנייפר

לאירועים האחרונים היטיב להתייחס גם ד"ר זאב לוין, מומחה לאוקראינה והגוש הסובייטי לשעבר בחברת "בריזה" שהבהיר כי לטעמו העובדה שהמהומות מתרחשות בחורף מונעות פגיעה מיידית בתיירות הנכנסת למדינה.

"אילו נסיונות ההפיכה היו נערכות בקיץ או באביב סביר להניח שהפגיעה בתיירות הייתה הרבה יותר רצינית", מספר האחרון. "אני מקווה בשביל הסיטונאים וסוכני הנסיעות שהמתיחות והמצב הלא פשוט הזה יסתיימו במהרה, על מנת שניתן יהיה לחזור ולשווק חבילות לאוקראינה. לטעמי לא צפויים שינויים מיוחדים בהזמנות חבילות לאוקראינה".

גם בחברת אל על המפעילה טיסה יומית לקייב מסרבים להתרגש מהמהומות. "אין שום שינוי בטיסות שלנו, הכול מתנהל כשגרה וכך נקווה גם להמשיך", סיפרה דוברת החברה, ענת פרידמן, ל-"פספורטניוז" והוסיפה. "כמובן שכמו יתר החברות הטסות לאוקראינה אנחנו נשארים עם היד על הדופק, אבל במקביל אין שום סיבה להיכנס ללחץ. אל על טסה כרגיל".

ממשרד החוץ נמסר כי טרם פורסמה אזהרת מסע לנוסעים לאוקראינה. "נכון לעכשיו אין שום המלצה להימנע מטיסות למדינה. משרד החוץ והגורמים הרלבנטיים ימשיכו לעקוב אחר האירועים. במידה ונחוש כי נשקפת סכנה לתיירים הישראלים, נשקול את צעדינו".

כאוס ברחובות קייב: "לא ניכנע עד להפלת הנשיא מהשלטון"

מאות אלפי מפגינים המשיכו להתגודד אמש בכיכר העצמאות המרכזית בקייב, צרו על משרדי הממשלה ואף חסמו את רחובות רבים בעיר באמצעות הצתת פחי אשמה, זאת על רקע התנגדותם למדיניותו של הנשיא ויקטור ינוקוביץ' ורצון להתקרבות אל המערב.

העימותים בכיכר העצמאות בהן הקימו אלפי מפגינים אוהלי מחאה המשיכו לגלוש לפסים אלימים. 91 מפגינים נפצעו רק ביממה האחרונה כתוצאה משימוש המשטרה האוקראינית בגז מדמיע ובאלות. פרט להסלמה האלימה, נרשמו לכל אורך יום האתמול עומסי תנועה כבדים בעיר שהותירו אזרחים מתוסכלים רבים בבתים על חשבון יום עבודה.

"זהו אירוע שקורה אחת לדור", התייחס גורם באופוזיציה להפגנות הכבירות בעיר הבירה. "זו הזדמנות חד פעמית להביא ליברליזציה ומערביות לאוקראינה ולהתרחק מאמא רוסיה. לא ניכנע עד אשר נפיל את הנשיא מהשלטון. אנחנו נחושים להשיג מטרה נעלה זו".

למרות הכאוס ברחובות והעימותים האלימים מנסה לשדר הנשיא ינוקוביץ', לפחות כלפי חוץ עסקים כרגיל. כעת מצוי האחרון בעיצומו של ביקור בסין, במהלכו התייחס למשבר במדינתו. "כולנו אזרחים של מדינה דמוקרטית אחת וחשוב שכל המשתתפים בתהליכים יקבלו יכבדו את החוק שנמצא מעל הכול", אמר ינוקוביץ'.

גם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין אותו מאשימים המפגינים כמי שקושר קשר ישיר ומשפיע על החלטות פוליטיות המתקבלות באוקראינה, התייחס לעימותים וסיפר במהלך ביקורו בארמניה. "זה נראה יותר כמו פוגרום מאשר מהפכה". אגב ביקורו של פוטין לא התקבל בחמימות יתרה, כאשר מאות מפגינים קיבלו את פניו בצעקות וקריאות בוז כאות הזדהות עם המפגינים האוקראינים.

מקור העימותים נעוץ בהחלטתו של ינוקוביץ' שלא לחתום על הסכם סחר חופשי עם האיחוד האירופי, זאת במקביל לאיומיה של שהשכנה הרוסית איימה כי במידה וההסכם אכן ייצא לפועל עם האירופאים תטיל עליה סנקציות כלכליות ומסחריות. מנגד הבטיחה הנחות משמעותיות בתשלומי גז באם תאשר את הסכם הסחר עימה. לכך יש להוסיף את סירובו של ינוקוביץ' לשיחרורה ממאסר של ראשת הממשלה לשעבר, יוליה טימושנקו שנידונה לשבע שנות מאסר בגין "ניצול סמכויותיה לרעה". אלפי המפגינים רואים במאסרה כאקט פוליטי ודורשים את שיחרורה.

לפי שעה לא נראה כי העימותים ייפסקו בימים הקרובים, כאשר שני הצדדים ממשיכים להתבצר בעמדותיהם. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיותאוקראינהחדשות אוקראינה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: