אא

בסימן התחדשות: זרוע חמישית תוקם בנתב"ג

רשות שדות התעופה תפרסם מחר (חמישי) מכרז להוספת זרוע נוספת בטרמינל 3 בפרק זמן של עד שלוש שנים. הקמת הזרוע החדשה תכלול בין היתר: עמדות למטוסים צרים או רחבי גוף, רחבות חנייה ושערי יציאה לאוטובוסים. עלות ההקמה: 660 מיליון שקלים

| |

עידן חדש בנתב"ג. רשות שדות התעופה תפרסם מחר (חמישי) מכרז להוספת זרוע חמישית בשדה בעלות כוללת של 660 מיליון שקלים. המטרה: התמודדות עם הנסיקה בכמות הנוסעים החולפת בשדה שצפויה לחצות ב-2014 את רף 15 מיליון הנוסעים.

הזרוע החמישית (זרוע E) תתפרש על פני 17 אלף מ"ר ותהיה זהה בצורתה לשלוש הזרועות הקדומות (B,C,D) הכוללות כל אחת בין שישה לשמונה שרוולים. במסגרת הזרוע החדשה יתווספו בין היתר 8 עמדות למטוסים רחבי גוף או 12 עמדות למטוסים צרי גוף, תאי מיון וקווי הזנה למזוודות. עוד תתווספנה לנתב"ג במסגרת הזרוע החדשה רחבות חנייה למטוסים ומערכת לנחיתה עבורם, שני שערי יציאה קרקעיים לנוסעים באוטובוסים (Bus Gates), טרקלין, בתי קפה ומעליות לנוסעים נצרכים.

ברשות שדות התעופה מציינים כי בזכות הקמת הזרוע החדשה ניתן יהיה להגדיל את הקיבולת של נתב"ג ולהתאימו לגידול הנוסעים המתמיד בו בשנים האחרונות.

כידוע בשנים האחרונות חל גידול משמעותי במספר הנוסעים בנתב"ג כאשר בתשעת החודשים הראשונים נסק מספר הנוסעים בשיעור של 7.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד לסך כולל של 13.4 מיליון נוסעים. עוד מעריכים ברש"ת כי הודות לרפורמת "השמים הפתוחים" שנחתמה על ידי ממשלת ישראל בקיץ האחרון, יעבור נתב"ג בתוך שנתיים כמות נוסעים של למעלה מ 15 מיליון נוסעים אשר תסייע לו להיכנס לקטגוריית "נמלי תעופה גדולים".

בנוסף מעריכים ברש"ת כי עד לשנת 2018 תגיע כמות הנוסעים ל-17 מיליון נוסעים בשנה, זאת בשעה שהזרוע החדשה שתוקדם בשדה תשרת מאות אלפי נוסעים מדי שנה במגוון שירותים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: