אא

טיול לשבת: חולות כסוי ומקדש הנמרים

"פספורטניוז" מציע לכם לנצל את סוף השבוע הקריר הראשון של העונה בטיול קליל ומרתק בערבה. בין האטרקציות: הרי האדום המרהיבים, אתרים ארכיאולוגים ובין השדות והמטעים הקיבוציים. שבת שלום

| |

הערבה קוראת לכם. "פספורטניוז" מזמין אתכם לנצל את סוף השבוע המיני-חורפי הראשון של 2013 לטובת טיול חוויתי בין החולות והדיונות של דרום הארץ, זאת כמובן בתקווה שהגשם והשטפונות לא יטרפדו את המאורע. בשורות הבאות תוכלו להיערך לקראת חוויה מרתקת בין "מקדש הנמרים", הרי אדום והאזור המדברי בו הרוגע והשלווה גוברים על כל מכשול. שבת שלום.

סיפור דרך: את טיולנו נתחיל בצומת קטורה. לבאים מכיוון הערבה יש להגיע לצומת ולפנות מערבה אל כביש 40 (כביש מצפה רמון) המכונה מעלה גרופית. נחלוף על פני קיבוץ נאות סמדר על בתיו הצבעוניים ובית האומנים עם מגדל הצינון הגבוה עד פונדק נאות סמדר. בשלב זה נתחבר מהפונדק אל כביש מס' 12 ונמשיך בנסיעה עוד 6 ק"מ עד הפנייה שמאלה לכביש המוביל אל בקעת עובדה, בסיס חיל האוויר והיישוב שחרות.

נסיעה של כ-6 ק"מ נוספים תוביל אותנו אל דרך עפר מסומנת אדום הפונה שמאלה (מזרחה) ובצידה שלט המורה אל "שמורת צוקי שיירות ולנחל יתרו". בנסיעה בדרך עפר נוחה ניתן להבחין בדיונות חול הגולשות במדרון שמימין לנו. ככל שנמשיך נראה דיונות גדולות יותר, עד שנגיע לאחר כ-2 ק"מ, אל הדיונה הגדולה. נחנה את הרכב ונטפס על הדיונות, נגלוש ונתגלגל בחול הרך.

הרכב החול יוצא דופן: כמחצית מהגרגרים המרכיבים אותו הם מאובנים ימיים זעירים הבנויים מגיר. לאחר הבילוי בחולות נחזור לכביש ונמשיך עוד כ 2.5 ק"מ עד להתפצלות הדרך לשחרות מן הכביש המוביל אל בסיס חיל האוויר. בנקודה זו נסובב את הרכב חזרה. בסמוך נצפה ממזרח לכביש מתחם מוקף גדר נמוכה. זהו "מקדש הנמרים" – אתר פרהיסטורי ייחודי. לאחר עיון בשלט הסבר נמצא בסמוך לאתר. בשוליים המזרחיים של בקעת עובדה נתגלה ריכוז גדול של אתרים ארכיאולוגים מתקופות שונות, המעידים על התיישבות ופעילות חקלאית קדומה.בסמוך למקדש הנמרים מספר ריכוזים של גרנות קדומות.

בדרכנו חזרה נעצור לתצפית בהר עיט. מומלץ להגיע בשעות אחר הצהריים כשהשמש מאירה על הערבה והרי אדום ויוצרת מחזה מרהיב ביופיו, במיוחד עבור הרומנטיקנים שביניכם. בשלב זה תוכלו להבחין בדיונות הגולשות מהרי אדום אל הערבה, היישוב הירדני "רחמה", שדות ומטעי הקיבוצים יהל, נאות סמדר, לוטן וקטורה.

מהתצפית נרד בכביש עד צומת קטורה ובכביש הערבה נפנה צפונה לכיוון יהל ויישובי הערבה התיכונה או דרומה ליטבתה ואילת. 

יש לציין בנוסף כי דרגת הקושי של הטיול קלה באופן יחסי ומתאימה לכלל המשפחה בזכות המסלולים הנוחים המאפשרים לרכבים פרטיים לחצות את רובו בתוספת לקטעי הליכה קצרים.

מערכת "פספורטניוז" מאחלת לכל הקוראים שבת נעימה, רגועה ומלאה בטיולים. צאו לדרך.


מתגלגלים בדיונות הערבה. צילום: קיבוץ נאות סמדר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: