אא

"היעד: 5 מיליון תיירים עד 2017"

שר התיירות, עוזי לנדאו אמר את הדברים כחלק מנאומו במסגרת מליאת ועדת הכלכלה של הכנסת. עוד הוסיף. "נשאף להקים 9500 חדרי במלון, בעיקר בפריפריה ותוספת של 46 אלף מקומות עבודה בענף. סגן נשיא התאחדות המלונות, רפי פרבר: "צריך להתקדם בשלום כדי לקדם התיירות"

| |

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ אבישי ברוורמן (העבודה) קיבלה אתמול (רביעי) סקירה נרחבת ממשרד התיירות ובראשה השר, עוזי לנדאו על פעולות משרדו בשנה החולפת.

במסגרת נאומו הבהיר השר כי שאיפתו המרכזית של משרדו בשנים הקרובות תהיה להגדיל את מספר כניסות התיירים לישראל. "אחד היעדים המרכזיים שלנו הוא הגדלת מספר התיירים מכ-3 מיליון כיום ל-5 מיליון עד שנת 2017, בהמשך לעלייה המתמדת בכניסת תיירים לישראל".

אולם על אף חזונו האופטימי ציין השר נתון המעיד על התקדמות איטית מאוד בענף בהתייחס ל-13 השנים האחרונות. "בשנת 2000 היו בישראל 45 אלף חדרים וכיום לאחר כל כך הרבה שנים המספר גדל רק ל-48 אלף. הדבר נובע מחסמים בהליכי התכנון, מהמצב הגיאופוליטי ומתשואה נמוכה עבור שמקים את בתי המלון. יש צורך בתוכנית אב כוללת לתיירות הישראלית על מנת לשנות את המצב".

עוד הוסיף לנדאו להתייחס ליעדים נוספים אותם הוא מציב בראש סדר העדיפויות של משרדו ל-2014, ביניהם הוספת 9500 חדרי מלון (בעיקר בפריפריה) ותוספת של 46 אלף מקומות עבודה בענף. עם זאת ציין השר כי כיום ענף התיירות תורם רק 2% לתמ"ג לעומת מדינות כמו צרפת (9%) ויוון (14%) בהן התרומה גבוהה הרבה יותר".

לישיבת הועידה הוזמן גם סגן נשיא התאחדות המלונות, רפי פרבר שהתייחס אף הוא למצב הגיאופוליטי ולהשפעתו על התיירות הנכנסת לישראל והדגיש כי לטענתו התנאים הקיימים אינם מאפשרים הקמת בתי מלון. "גם אם המנהל יוצא מכרזים זה לא יעזור כי לא יבנו בתי מלון על המגרשים.

לטענת פרבר רק התקדמות בתהליך השלום יוכל לשנות את המצב, אמירה שעוררה התכתשות בין יו"ר הועדה, ח"כ אבישי ברוורמן (טען כי במידה וישראל לא תתקדם מבחינה מדינית היא תוכה כלכלית) לשר לנדאו שהזהיר "השאלה מה יהיה בדרך לשלום. מי שמציע בדרך לבצע תוכנית התנתקות נוספת או נסיגות יכול למצוא את עצמו גם עם גלי טרור ואינתיפאדה שתפגע קשות בתיירות".

מצפון תבוא הישועה

בנימה אחרת. השבוע השתתף השר לנדאו בטקס פתיחת לשכת התיירות המחודשת בחיפה בו נטל גם חלק ראש העיר המקומי, יונה יהב. "אנו עדים לתנופה של התיירות בצפון", הבהיר לנדאו במסיבת עיתונאים חגיגית שהתקיימה במהלך האירוע. "נצרת הכפילה את את מספר החדרים שלה וכך גם חיפה. עכו נמצאת בתנופה תיירותית, מלונות חדשים נבנים בסובב כנרת, במגדל ובגליל המערבי".

חיפה נמצאת בשנים האחרונות בפריחה תיירותית ענפה ובימים אלו מתחילות בה עבודות הכנה והקמה של קו שייט שעתיד לחבר את נחל הקישון בחיפה לעכו. עד כה השקיע המשרד בפרויקט כמיליון שקלים.


השר עוזי לנדאו (מימין) וראש עיריית חיפה, יונה יהב. העיר מצויה בפריחה תיירותית

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: