אא

קרית שמונה: מטס מיוחד למען הצלת המנחת

עשרות מטוסים מהתעופה הקלה והספורטיבית בישראל קיימו בשישי האחרון יום תעופה מיוחד במנחת שבעיר במטרה להצילו מעננת הסגירה המרחפת מעליו. יו"ר אגודת התעופה הכללית, שי פופר: "מתנגדים בכל תוקף לפגיעה במתקן או משינוי ייעודו"

| |

נלחמים למען המנחת. התעופה הקלה בישראל קיימה ביום שישי האחרון אירוע מיוחד במנחת קרית שמונה בסימן המלחמה להצלת המנחת מסגירה ובמקביל לצורך הגברת נפח הפעילות במנחת בקרב ענף התעופה הישראלית.

החל משעות הבוקר נחתו עשרות מטוסים קלים מרחבי הארץ שלאחריהם החלה פעילות תעופתית ענפה שכללה הסברים, סיור למשתתפים וכן תחרות נחיתות דיוק על המסלול. הכינוס החגיגי הסתיים בארוחת צהריים משותפת ועל אף עננת הסגירה המרחפת מעל המנחת הצפוני, נחתם באווירה חיובית.

יו"ר אגודת התעופה הכללית, שי פופר שהוביל את האירוע בסוף השבוע ציין כי "מנחת קרית שמונה הוא תשתית חשובה מאין כמוה עבור כלל התעופה בישראל. אנו מתנגדים בכל תוקף לפגוע במתקן או לשנות את ייעודו. אין לנו כל התנגדות להוסיף פעילויות כמו מירוצי מכוניות, ובלבד שלא תיפגע בטיחות המנחת ושכל פעילות כזאת תתואם עם מפעיל המנחת ותתקיים באישורו ותחת פיקוחו".

פופר המשיך לפרוס את משנתו בנושא תוך בקשה להימנעות מפגיעה במנחת. "אני קורא לכל הנוגעים בדבר לסייע בהמשך קיום המנחת ובפיתוחו הן בפן הקרקעי-תשתיתי והן בפיתוח הפעילות האווירית בו".

עבור אגודת התעופה הכללית מדובר בהחלט בימים לא פשוטים. ההחלטה בדבר סגירת שדה דב כבר התקבלה ובמקביל מופעל מכבש לחצים אינטנסיבי לסגירת השדה האזרחי בהרצליה על ידי ראש העיר, משה פדלון.

יש לציין כי המנחת בעיר מכיל טרמינל שבנייתו הסתיימה ב-2006 בהשקעה של כ-25 מיליון שקלים. בין הפעילויות המתבצעות בו בשוטף: לימודי טיסה והכשרות תעופתיות.


מנחת קרית שמונה. צילום: מוטי שוימר 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: