אא

"לא נסכים לייבא מורי דרך זרים"

אגודת מורי הדרך לתיירות בישראל יוצאת כנגד כוונת משרד התיירות לייבא עובדים זרים מסין על מנת שידריכו תיירים מהמזרח הרחוק. מ"מ מנכ"ל האגודה, יוני שפירא: "הנזק המתמשך בייצוג המדינה שלא ע"י מי שהוכשר והוסמך לכך פוגעת לא רק בתדמיתה של ישראל אלא בכל ענף התיירות"

| |

עימות חזיתי בענף התיירות. אגודת מורי הדרך לתיירות בישראל מפרסמת השבוע הודעה חריפה בה היא מביעה את התנגדותה הנחרצת לכוונת משרד התיירות לייבא עובדים זרים ולהעסיקם כמורי דרך.

כידוע בחודשים האחרונים יוזם משרד התיירות הליך מזורז של הכשרת מורי דרך סינים לצורך התמודדות והעלאת כמות התיירים המגיעים לישראל מהמזרח הרחוק, צעד אשר אינו עולה בקנה אחד עם רצונה של האגודה הטוענת להדרתה ולפתרון אשר יבוא על חשבון המדריכים המקומיים.

השבוע צפויה להיערך פגישה בין נציגי מנהל האכיפה וזרים ברשות האוכלוסין וההגירה לבין נציגי משרד התיירות שמטרתה להעניק לנתינים זרים סיניים אשרת עבודה בתחום הדרכת תיירות, זאת חרף העובדה כי מדובר במהלך הנוגד את החוק.

באגודה מציינים כי מדובר עבורם במכה אנושה אשר פוגעת גם בכלכלת ישראל בהיקף של 42 מיליון שקלים משכר שאינו מגיע לידיים ישראליות. 

ממלא מקום מנכ"ל אגודת מורי הדרך בישראל, יוני שפירא, הביע בהמשך לדברים את טענותיו כנגד יוזמת המשרד והוסיף לציין כי "לצערנו, הנזק המתמשך בייצוג הארץ והמדינה שלא על ידי מי שהוכשר והוסמך לכך פוגעים רק לא בתדמיתה של ישראל ובאיכות המוצר התיירותי, אלא בכל ענף התיירות שאינו מצליח להתרומם".

גורם נוסף המקורב באגודה הבהיר בנושא. "לא נסכים לייבא עובדים זרים לישראל. לא ייתכן שמשרד התיירות יעשה איפה ואיפה וימנע פרנסה ממורי דרך שבין כה וכה מדברים סינית. הגיע הזמן לחזור למדיניות העבר בדמות הכשרה אקדמית של מורי דרך בעלי ידע אשר מתאימים למוצר התיירותי אותו הם מייצגים".

עד עתה הוכשרו על ידי משרד התיירות כ-50 מדריכים דוברי סינית. מדובר על קורס מזורז אשר אורכו שלושה חודשים (לעומת הכשרה בת שנתיים אותה עוברים מורי הדרך בישראל). הקורס עצמו ממומן כולו מכספי משרד התיירות ומטרתו הסופית להכשיר כמה שיותר דוברי השפה לפעילות שוטפת בתחום. באגודת מורי הדרך טוענים כי מדובר באבסורד כיוון שבישראל ישנם מורי דרך הדוברים סינית.

ממשרד התיירות נמסר בתגובה: "משרד התיירות רואה בסין שוק בעל פוטנציאל גדול מאוד לתיירות לישראל ובהתאם לכך משקיע משאבים רבים כדי להגדיל את מספר התיירים המגיעים לישראל מסין. בעקבות זאת חלה עלייה במספר התיירים הסינים המגיעים לכאן והמשרד צופה המשך גידול התיירות בשוק זה.

בתוך כך, קיים מחסור במורי דרך דוברי סינית, שצפוי להחמיר. מאחר שמשרד התיירות מעדיף מורי דרך ישראלים דוברי סינית נוקט המשרד בשנים האחרונות במספר צעדים, במטרה לגייס מורי דרך ישראלים לנושא, אך למרבה הצער התוצאות אינן מספקות.

בין היתר המשרד נותן מלגה בשיעור של 50% משכר הלימוד של קורס מורי דרך למועמדים הדוברים שפות זרות נדרשות ובראשן סינית ומקל בקריטריונים לקבלת המלגה, בכך שמועמד דובר סינית שאינו בעל תואר אקדמי יכול לפנות לוועדת חריגים ואף באמצעות מענק של 70% מגובה שכר הלימוד לשיפור השפה השגורה בפיהם.

לצערנו, חרף המאמצים והתמריצים, מספר המדריכים דוברי הסינית עדיין אינו מספק. מאחר שחובתו של משרד התיירות הוא לדאוג לרמת השירות שמקבל התייר הסיני, נוקט המשרד בצעד חריג ומוגבל, עד שיימצא פתרון קבוע אחר - פתיחת השתלמות להכשרת מלווי קבוצות לדוברי סינית. 

יודגש כי ההשתלמות מיועדת לדוברי סינית בלבד, שאינם תושבי ישראל וכי אין מדובר במתן רישיון מורה דרך כהגדרתו בחוק, אלא היתר לזמן ולסוג תיירים מוגבל. המועמדים שיבחרו יעברו השתלמות שתיארך 5-6 חודשים כדי שיוכלו ללוות בארץ באופן מיטבי קבוצות המגיעות מסין. 

בימים אלה המשרד פועל עם משרד הפנים להסדרת מעמדם של מסיימי ההשתלמות כדי לאפשר להם לעבוד בארץ באופן זמני".

תל אביב. האם מורי הדרך הסינים יגיעו גם אליה? צילום: באדיבות משרד התיירות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: