אא

אלי גונן: "רוב הציבור רצה את השינוי"

נשיא התאחדות המלונות הנבחר בראיון מיוחד ל-"פספורטניוז" מצהיר: "התוצאות מדברות בעד עצמן ובזכותן ההרגשה טובה ביותר". על הטענה בדבר העובדה כי אינו בעל רשת מלונות הגיב. "מי שעומד בראש ההתאחדות זו לא רשת". על רוני פיבקו. "הוא הלך כמה צעדים רחוק מדי"

|| ||

אלי גונן הופתע בעצמו מתוצאות הבחירות לנשיאות התאחדות המלונות. לאחרון אמנם היה ביטחון רב באשר לניצחונו כאשר החליט לרוץ ראש בראש מול הנשיא המכהן, עמי פדרמן, אולם גם בחלומותיו הוורודים ביותר לא הימר על התוצאה של 70 אחוזים לטובתו. 

גונן כזכור גם היה בסיפור ההפוך. בדיוק לפני שלוש שנים, כנשיא המכהן כשרץ לקדנציה נוספת, כאשר חלק ממי שתמכו בו בבחירות האחרונות, בחרו בעבר להפנות לו גב חרף הבטחת תמיכתם. 

על כל פנים, רגע לאחר הבחירה בו תפסנו את גונן לראיון נרחב עבור "פספורטניוז".

אלי, איך ההרגשה לחזור לתפקיד אחרי שלמעשה החזרת לעמי פדרמן על שהדיח אותך לפני שלוש שנים?

"אני לא מתעסק בשום דבר, פרט לבחירות עצמן".

אבל בכל זאת, איך ההרגשה לחזור אחרי מה שהיה?

"ההרגשה האישית היא של סגירת מעגל והיא נהיית הרבה יותר טובה לאור התוצאה כאשר רוב הציבור הביע אמון ורוצה את השינוי".

הופתעת מהתוצאה של 70 אחוזי תמיכה בך שמשמעותה הנחלת תבוסה לעמי פדרמן?

"אני באמת לא מעוניין להיכנס לעניין הבחירות. היו אליי הרבה פניות וחזרתי כי אני חושב שהנושא של תעשיית התיירות והמלונות בפרט הוא פוטנציאל שאפילו לא הגיע להתחלת המיצוי שלו, ואם אני יכול לבוא ולתרום ולהעמיק את הפעילות בתיירות, אני מגיע בשמחה".

אלי, בבחירות לפני האחרונות שהיית בטוח שתמשיך לכהן כנשיא ההתאחדות היו כאלה שלמעשה בגדו בך?

"כל מה שאתה אומר הוא נכון. עובדה שאחרי שלוש שנים אנשים חזרו וביקשו ממני לקבל עליי את המשימה. כנראה שבכל זאת בהשוואה לתקופה שבה הייתי נשיא, עשתה להם משהו".

הם הבינו שטעו אולי?

"אני לא יודע. התוצאות מדברות בעד עצמן".

אז שתקת כל השלוש שנים הללו?

נכון. חשבתי שצריך לתת להנהגה החדשה לעשות את מה שהיא מאמינה וחושבת. אני שמח שגם בשלוש השנים האלה הייתי לי הזכות להיות חבר בוועדת בר-ניר שגם בצורה כזו יכולתי לדאוג לחבריי".

אבל בכל זאת, זה לא נעים להיות מודח. הרגשת שהיו חברים ששיקרו לך בפנים?

"בשביל מה זה טוב לנתח את מה שהיה לפני שלוש שנים. אני מסתכל עם הפנים הקדימה כעת ונמנע מההשוואות הללו. נכנסתי בימים האחרונים ישר לנושאים הבוערים לענף וזה מה שמעניין אותי".

טענו כלפיך שאתה לא בעל רשת מלונות ולכן לא יכול לכהן כנשיא. תגובתך

"לאורך כל התקופה גם כיום אני מלונאי שמתעסק ומטפל במלונות. אני גם מטפל במלון שבע הקשתות ומקים כעת בנוסף מלון בירוחם שאמור להיפתח בחודש מאי ונמצא במשא ומתן לשכירת מבנה והפיכתו למלון, כך שלרגע לא עזבתי את התחום המלונאי.

מבלי לזלזל ברשתות, מקומן או. יש לי הרבה ציפיות מהן, כולל מרשת דן שיתנו לי את המטריה, הבסיס והתמיכה הראויים, אבל בסופו של דבר מי שעומד בראש ההתאחדות זו לא רשת, זו פרסונה כזו או אחרת אשר מביאה איתה לתפקיד היכולות שלה לקדם את ענייני ההתאחדות. זה יכול להיות בודד, רשת, רשת גדולה או קטנה.

כאשר בעלי רשת, מיקי פדרמן היה הבעלים של הרשת היה לי את התענוג לעבוד איתו בתור מנכ"ל משרד התיירות. כששימשתי כסגנו של אבי אלה בהתאחדות וגם כאשר פעל מרשת דן. הוא הביא למלונאים הרבה הישגים מבלי שימנה על הרשת המובילה בארץ ומבחינתי היה נשיא מצוין".

עמי פדרמן בכלל חפף אותך לתפקיד?

"כמי שמכיר את ההתאחדות והפעילות, אני יודע מה עומד על הפרק".

דיברתם בכלל ביניכם?

"גם הוא נכנס ישירות לתפקיד וכך גם אני. אל תשכח שעברו רק כמה ימים".

בוא נדבר על רוני פיבקו, ממלא מקום הנשיא שיצא פומבית כנגד המינוי שלך לאחר שתמך בך בבחירות הקודמות?

"אני מאוד הערכתי את רוני וכאשר החלטתי להגיש מועמדות מיד התקשרתי אליו. אמרתי לו שאני מתאר לעצמי ומכבד את העובדה שהוא ימשיך לתמוך בעמי. בכל זאת, הוא הלך עם עמי לאורך זמן והם סיכמו גם ללכת ביחד, כל שביקשתי הוא שהפעילות שלו תהיה כזו שבה נוכל להמשיך ולתפקד ביחד.

אני חושב שהוא הלך כמה צעדים רחוק מדי, אבל אני לא שופט אנשים, גם כאשר אלו פועלים בניגוד לתקנון ולהסכמות כמקובל. כך למשל כאשר ביום הבחירות התכוננו לקראת נאום שלי ושל עמי ולאחריו יציאה להצבעה, הוא גם פתאום קם לנאום".

מהם הנושאים הבוערים ביותר מבחינתך וזקוקים לטיפול מיידי על ידך?

"לטעמי הנושאים המיידיים על הפרק אלו הסכמי הקבלן ונושא העלאות השכר. אנחנו צריכים לראות איך מתמודדים עם כל הנושאים הללו. הדבר השני שעומד על הפרק מבחינתי בצורה הכי ברורה הוא לראות איך משרד התיירות מקבל את המעמד שלו מצד התעשיה. אנחנו צריכים לחזור ולהעמיד את הפעילות ותקציבי השיווק בראש הפירמידה בראש סדר העדיפויות.

הדבר השלישי הינו ההתמודדות עם הרגולציה ומצד שני מערכת ממשלתית שתיצור ותסייע למלונאים גם לעשות התאמות למוצר התיירותי. למשל הייתי מצפה שיקבעו תקציב לשיפוצי בתי מלון. יש הרבה מה לעשות. אין עוד תעשייה לטעמי שיכולה לספק מקומות תעסוקה יותר רחבים ומהירים מאיתנו. לכן אני מקווה שהממשלה תעמיד אותנו על סדר היום כמו שקורה בכל המדינות".


גונן בועידת המלונאים בשבוע שעבר. לא נוטר טינה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: