אא

מלונאי ישראל חוששים: "הסלמה ביטחונית תביא לירידה בהזמנות"

על רקע רצף אירועי הטרור בימים האחרונים מביעים בענף המלונאות דאגה מפני הסלמה שתוביל לפגיעה משמעותית בענף. "נקווה שלא נעמוד מול משבר ביטחוני נוסף", מספרים מנכ"לים ובכירים בענף. מנכ"ל התאחדות המלונות, שמוליק צוראל: "מנסים להישאר אופטימיים"

||| |||

הימים האחרונים אינם פשוטים עבור מדינת ישראל. גלי הטרור מרצועת עזה ויהודה ושומרון מאיימים על הציבור הישראלי השכם וערב תוך קריאת תיגר של ממש על שגרת החיים.

אותה מציאות היכתה השבוע ברחבי הארץ בדמות חמישה פיגועים שונים לצד עשרות סיכולים נוספים שנערכו לאחרונה על ידי מנגנוני הביטחון. על רקע אותה הסלמה ביטחונית מי שמביעים בגלוי את חששם הטבעי אלו קברניטי ענף המלונאות המקווים להימנע מעלייה במפלס האלימות אשר עשויה להביא לירידה משמעותית בכמות ההזמנות וברווחיות.

"כמובן שיש חשש", מבהיר מאיר דעבול, מנכ"ל רשת מלונות ארקדיה בשיחה עם "פספורטניוז". "אנו מקווים שלא תהיה הסלמה, אבל כמי שעבר כבר שתי אינתיפדות בענף, אני מאמין שיש לנו ברשת את הניסיון להתמודד חלילה גם עם הדרדרות ביטחונית. אם להיות כנה, אין דרך להיערך למשברים ביטחוניים. אתה יכול להיות המלונאי הטוב ביותר עם המחירים הכי זולים ועדיין להינזק משמעותית. השפעה של אירועים כאלו יכולה להתבטא מיידית בביטולים של יחידים או קבוצות ומצריכה מנגד צמצום בתקנים ובהוצאות. זה המצב במדינה שלנו, לטוב או לרע"

גם מנכ"ל רשת מלונות גרנד הוטלס, דודי אשכנזי, שותף לתחושה של עמיתו ומסביר. "בינתיים אנחנו לא מרגישים ירידה או שינוי בהזמנות, אבל נערכים לכל סיטואציה אפשרית. לצערי אנחנו רגילים להתמודד בישראל מול לא מעט אירועים ביטחוניים. התקווה היא שמדובר באירועים חד פעמיים שהשפעתם תהיה מינורית ככל האפשר. חשוב לי לציין שהמלונאים בישראל כל כך מנוסים בהתמודדות עם סיטואציות כאלו, אבל מצד שני מול איום חיצוני פשוט אי אפשר להתכונן מראש".

"התמודדות עם טרור במסגרת ענף המלונאות היא לא דבר חדש לנו", מציין אורי קרונקרופ, מנהל השיווק ברשת מלונות אטלס. אנחנו יודעים להתכווץ ולהתרחב במידת הצורך. ההשפעה העיקרית של ירידה בהזמנות כתוצאה מאירועים כאלו ואחרים הם בדרך כלל ירידה במחירים על מנת להגדיל את הביקוש, מצב ממנו נקווה להימנע".

הפתרון: "הגברת מאמצי השיווק"

מי שמנסה להישאר אופטימי למרות האווירה הביטחונית הרעועה בימים האחרונים הוא מנכ"ל התאחדות המלונות, שמוליק צוראל, שבחר מצידו לא להיקלע למרה שחורה. "כל אדם המעוניין המגדיר את עצמו כאיש תיירות או מלונאי חייב להיות אופטימי ללא תקנה. במיוחד במצבי ביטחוניים שלנו כמלונאים אין שום יכולת השפעה עליהם, לא נותר לנו שום דבר חוץ מלהישאר אופטימיים. כולי תקווה שגל האלימות הזה יישכח במהרה ונוכל לחזור לשגרת העבודה במלוא המרץ".

מנכ"ל ההתאחדות המשיך לספר אודות המצב הנתון תוך התייחסות להשלכות גל טרור על הענף. "למלונות בדרך כלל יש מנגנון השהיה שעוברים דרך סוכני הנסיעות, כך שלוקח כמה ימים מרגע שהלקוח מבטל חלילה את ההזמנה ועד שהיא מאושרת במחשבי המלונות. על כל פנים, הדאגה הגדולה ביותר היא מפני כמות ההזמנות ומהביקושים. זהו דבר שצריך להתסכל עליו על בסיס שבועי ולנסות לבחון לעומק".

ובכל זאת, איך נערכים לגל טרור ולירידה בכמות ההזמנות כתוצאה ממנו?

"כמו שאמרתי, אין יותר מדי איך להיערך ברמת המקרו, אבל דבר אחד כן אפשר לעשות וחייבים לשים עליו את הדגש. אני מתכוון להגדלת ההשקעה במאמצי השיווק שהיא התרופה הטובה לצורך השפעה על מהססים למיניהם. צריך קודם כל להגן על הבוקינג הקיים. זהו החזון היחידי שמדינה יכולה לתת על ידי נוכחות תקשורתית ושיווק מאסיבי בחו"ל".

צילומים: באדיבות משרד התיירות.


מלונות תל אביב. האם גם הם יינזקו כתוצאה מהסלמה ביטחונית? צילום: משרד התיירות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: