אא

טירוף הסילבסטר: כמאה אלף ישראלים צפויים לנפוש בחו"ל

ברצלונה, אמסטרדם, פראג, רומא, לונדון או אולי דווקא וינה. "פספורטניוז" מספק לכם רגע לפני השנה האזרחית החדשה מגוון אופציות לחופשת סילבסטר מהנה במיוחד. וגם המשנה למנכ"ל אופיר טורס, יהודה זפרני בהתייחסות לתכונת הישראלים לקראת החג מציין: "גידול של למעלה מ-5 אחוזים ביוצאים לחו"ל בסילבסטר"

|||| ||||

זה הזמן לשמוח. בעוד מספר ימים ניפרד סופית מהשנה החולפת. על מנת לעשות זאת בצורה האולטימטיבית והמהנה ביותר, מלקט עבורכם "פספורטניוז" לרגל סוף השבוע את חגיגות תחילת השנה האזרחית החדשה (הסילבסטר) במגוון ערים ואתרי נופש מרכזיים בעולם כמו שלא חלמתם. אז מה נותר להגיד? פשוט תבלו.

וינה: זיקוקים, סיילים והרבה מצב רוח טוב

אירוע הסילבסטר (Sylverterabend) בוינה הוא ללא ספק חוויה מיוחדת במינה. העיר מציעה חגיגה בלתי נשכחת שנמשכת לאורך כל הלילה וכוללת בין היתר מסיבות ריקודים עד אור הבוקר לצד נשפים מהודרים. אלא שגולת הכותרת של החגיגות מתמקדת במופע הזיקוקים המרהיב המתחיל מיד לאחר השעה חצות. מדובר במראה מדהים כאשר השמים הופכים תוך שניות ספורות למופע אור קולי מהפנט לצד צבעים ואורות ווינאים אשר מושכים את תשומת ליבם של מאות אלפי אזרחים.

אטרקציה נוספת בעיר אלו בתי היין והבירה שפועלים שעות נוספות לאורך כל הלילה ומציעים תפריט עשיר של אלכוהול וארוחות ערב אותנטיות. בחצות בדיוק הכול נעצר לרגע קט עבור נשיקת הסילבסטר המפורסמת. בכל רחבי העיר תוכלו לראות זוגות מחובקים עם כוסות יין ובירה חוגגים את הערב הבלתי נשכח.

במידה והינכם חובבי מוסיקה ודאי תשמחו לשמוע על הפסטיבל האוסטרי לציון הסילבסטר בעיר במסגרתו מתקיימים קונצרטים ציבוריים וברחובות מפוזרים מאות דוכנים המוכרים פונץ' ויין אוסטרי.

גם המטבח האוסטרי הידוע בהשפעותיו מתרבות האימפריה האוסטרו-הונגרית מוביל את החגיגות עם הכנת מנות ערבות לחיך. בין המטעמים הבולטים בעיר: השניצל הוינאי המפורסם, שטרודל התפוחים ועוד.

לחובבי הסיילים וינה מציעה מגוון רחב של אפשרויות למסע שופינג. בנוסף למרכזי הקניות הגדולים, יש גם רחובות מרכזיים מלאים בחנויות מקומיות וייחודיות. מרכזי הקניות בעיר ממוקמים באופן נגיש ליד מוקדי תחבורה ציבורית וכך מקלים על התיירים בעיר.

חבילה מומלצת (אופיר טורס) היוצאת ב-28/12 וחוזרת ב-1.1.14: טיסות + ארבעה לילות במלון כולל ארוחת בוקר - החל מ-619 אירו לאדם בחדר זוגי. 

אמסטרדם: נשיקה קסומה בכיכר דאם

אמסטרדם היא אחת הערים הרומנטיות ביבשת, עיר צעירה ותוססת שיודעת טוב מאוד לקבל את השנה החדשה עם אנרגיות חיוביות ובראש טוב. הכוונה היא בראש ובראשונה לאזור כיכר דאם והמדרחובים היוצאים ממנה אשר שוקקים מסעדות, בתי קפה, רובע החלונות והאדומים וערוצי נהר האמסטל המהווים תפאורה רומנטית בערב חד פעמי זה בשנה.

מקום מומלץ לנשיקת חצות  בהמשך לכך הינו למרגלות כיכר דאם הרומנטית שם תתבצע הספירה לאחור לקראת כניסת השנה האזרחית נחדשה. מדובר במחזה סופר רומנטי ומרגש בכל קנה מידה. מומלץ בחום.

במהלך תקופת החג תוכלו ליהנות בעיר גם ממשטח החלקה על הקרח שהוקם על התעלות הקפואות אשר שחובקות את העיר. זהו אירוע שלא מתרחש כל שנה ותלוי בטמפרטורות הקיימות, אך השנה אכן תתקיים במסגרת אטרקציה המושכת אלפי תיירים ומקומיים. בנוסף מומלץ ליהנות מפסטיבל האורות המתקיים מדי לילה, לבקר במוזיאונים הפתוחים מוזיאון ואן גוך, מוזיאון השעווה, מוזיאון רמרנדט בכיכר ליידספליין וכיכר רמברנט הצעירה והתוססת בעיקר בשעות הערב והלילה שם מתרחשות המסיבות החמות נערכות, בדגש על ערב השנה החדשה ולאחריו.

חבילה מומלצת (קווי חופשה): יציאה ביום ראשון 29.12 עבור ארבעה לילות וחמישה ימים – החל מ-599 אירו לאדם כולל טיסות והעברות למלון בדרגת תיירות טובה. 


אמסטרדם. אחת הערים הרומנטיות באירופה

פראג: מנהג קולינרי ייחודי וסיילים בלתי נגמרים

חגיגות הסילבסטר בעיר הן מסיבה אחת ענקית. פראג מציעה בסילבסטר כמות אדירה של מסיבות, פעילויות ואטרקציות החל משיט בסירות בנהר, מסעדות ומועדונים מפוצצים עד אפס מקום. האווירה הולכת ומתחממת ככל שמתקרבים לחצות הליל, אז מתאספים המוני אנשים במוקדים שונים ברחבי העיר על מנת לצפות במופע הזיקוקים המרהיב.

ישנם שני מקומות מרכזיים מהם מומלץ לצפות על המתרחש: הראשון אתרים שונים המשקיפים על הנהר ליד גשר קארל, מצודת פטרין או מצודת פראג. אליהם יתווספו עוד המוני אנשים על שיתקבצו על טרסות המסעדות ועל הגבעות ברחבי העיר. האופציה השנייה טמונה בהתאספות בכיכר העיר העתיקה בפראג לצפייה במופע המיורט ישירות מלב הנהר ומעל המים.

המלצה נוספת לבוחרים לחגוג את הסילבסטר בעיר היא יציאה לשייט מלווה במופע להקת ג'אז וארוחת ערב. השיט עובר בין האתרים המפורסמים של פראג וכך ניתן לחוות את העיר מוארת בשמי הלילה. ארוחת הערב תוגש בתוך הספינה ורחבת הריקודים תתחיל להתמלא.

נהוג לוודא בערב הסילבסטר בעיר כי שום מנת בשר או דג לא תוגש לשולחן. האמונה היא כל בשר לו היו כנפיים או רגליים עלול לסמל מזל שברח, התעופף או שחה הרחק ואיננו עוד. בהתאם לכך הצ'כים מעדיפים לאכול בערב החג עדשים או מרק אפונה. על פי המסורת המקומית, שמירה על מנהג זה תזכה את האדם בגורל כלכלי משופר אשר ימשך לאורך כל השנה.

ברצלונה: שילוב מנצח של מוסיקה וקניות

הרבה אורות חג לאורך הראמבלס וכיכר קטלוניה, שוק לה בוקריה מתקשט בדוכני רחוב עם טאפאסים וזנגריות רוויות באלכוהול מתקיימים בכל הרבעים של העיר לכל אורך חג הסילבסטר, מספר אילן שלו, מנהל שיתופי פעולה מסחריים בסיטונאית התיירות והנסיעות "קווי חופשה" ומוסיף.

מסיבות הסילבסטר חמות מתקיימות בעיקר באזור המרינה והנמל, במועדון השוקו ודומיו. שעון ספירה לאחור מוקרן על בניין הקונדום המפורסם בעיר המהווה תצפית מושלמת מהר היהודים על כל מה שקורה בעיר".

ומהו המקום המומלץ לנשיקת חצות עבורו? "מרגלות כיכר אספנייה באזור המזרקות השרות מהוות מקום סופר רומנטי לכל הזוגות האוהבים המסתובבים בעיר ומחפשים לוקיישן להנציח את אהבתם".

מיד אחרי סילבסטר ב 2.1.2014 מתחילה תקופת הסיילים הגדולה בעיר וכל הרשתות פותחות במבצעים מטורפים השואבים אליהם מיליוני תיירים מכל העולם וכמובן גם אותנו הישראלים, אוהבי המותגים הספרדיים. מחירי המותגים הספרדיים זולים משמעותית מבישראל, כאשר בתקופת הסיילים עובדה זו מקבלת משנה תוקף דרמטי.

חבילה מומלצת (קווי חופשה): יציאה ביום שני 30.12 עבור ארבעה לילות וחמישה ימים – החל מ-499 אירו לאדם כולל טיסות והעברות למלון בדרגת תיירות טובה. בנוסף קיימת אפשרות לטיול מאורגן לעיר, יציאה ביום שני 30.12 לשבעה לילות ושמונה ימים על בסיס חצי פנסיון - החל מ-599 אירו לאדם כולל טיסות, אוטובוס והדרכה בעברית.


ברצלונה על רקע המזרקה המפורסמת. מציעה מסיבות סילבסטר חמות במיוחד 

רומא: בגדים אדומים ונקניקיות

ביקור בבירת איטליה במהלך הסילבסטר הוא חוויה אחת גדולה ומאפשר מגוון רחב של פעילויות החל מספיגת תרבויות עשירה, נופים קסומים בדמות אתרים ארכיאולוגים וטעימה ממאכלים מובחרים

הסילבסטר עצמו בעיר מהווה מסיבה יוצאת מגדר הרגיל הכוללת את החגיגה המרכזית בפיאצה דל פופולו הכוללת מופע זיקוקין ומוסיקה של הלהקות המקומיות המובחרות. בחצות נפתחים בקבוקי השמפניה ושמחת ההמונים מתחילה, כך שכדאי ואף רצוי להגיע מוקדם.

מומלץ מאוד לבקר גם בכיכר פטרוס שבוותיקן בערב הסילבסטר בצוותא עם המוני איטלקים מאמינים, או בהזדמנות אחרת במהלך החופשה. בנוסף, שוק חג המולד והתהלוכות ברחובות מהווה גם כן מחזה שאסור לפספס.

המנהג המסורתי בעיר כולל לבוש בגדים תחתונים בצבע אדום הן עבור נשים וגברים, הידועים בהשראתם למזל טוב בשנה החדשה. על מנת להבטיח יחסים מאושרים בשנה הבאה, נהוג לערוך לילה רומנטי בערב השנה החדשה.

המנה המסורתית לליל הסילבסטר באיטליה מורכבת מעדשים, רגל חזיר ממולאת ונקניקיה, מאכלים המסמלים חיי שפע ומזל.

חבילה מומלצת (אופיר טורס): טיסות + 4 לילות במלון כולל ארוחת בוקר - החל מ-599 אירו לאדם בחדר זוגי.

לונדון: חגיגות לצד מחווה מרגשת

חגיגות הסילבסטר בעיר מרהיבות במיוחד ונערכות וארך נהר התמזה בליווי כמות זיקוקים עצומה. האירוע עצמו מתחיל אמנם לקראת חצות, אך מומלץ להקדים על מנת לתפוס מקום טוב לאורך הנהר. מופע הזיקוקים משוגר מהחלק העליון של מגדל הביג בן ומשלב מחזה יוצא דופן של צבעים ואורות. את המופע אגב תוכלו לראות ממספר מקומות בעיר, אולם רוב האנשים מעדיפים להתקבץ בגדה הדרומית לאורך הקטע שבין קאוונטי הול וגשר ווטרלו.

השנה מארח המצעד ואירוע הסילבסטר בלונדון את הספורטאים אשר יתקיים למחרת ויכלול צעדה של כעשרת אלפים ספורטאים מרחבי העולם. בין היתר ישתתפו במצעד רקדנים, אקרובטים, מעודדות, מוזיקאים ועוד. מסלול המצעד יתחיל השנה במלון ריץ ויסתיים בכיכר הפרלמנט. 

ברלין: מיליון חוגגים באירוע המרכזי

בברלין הזוהרת נערכת מסיבה מטורפת לחגיגות ערב השנה החדשה. המסיבה היא תחת כיפת השמיים ומלווה במופע ענק של זיקוקין, סגנונות מוזיקה מקפיצים וקישוטים שלא תפסיקו לתעד. בכיכר המרכזית- כיכר מרץ' יופיעו להקות רבות ומסביבן צפויים להתקבץ לפחות מיליון חוגגים. ברחובות היפים של ברלין תוכלו גם ליהנות מדוכני אוכל ואלכוהול, מסכי ענק, פאבים מקומיים ועוד המון הפתעות.  

דבר המומחה, יהודה זפרני:

המשנה למנכ"ל אופיר טורס התייחס בראיון מיוחד ל-"פספורטניוז" אודות חגיגות הסילבסטר המתקרבות מציין כי "ישנו גידול של מעל ל- 5% במספר היוצאים לחופשות סילבסטר, והביקוש הוא במיוחד לאירופה וארה"ב. אנו עדים לעלייה במספר הנוסעים בשבוע הסילבסטר משתי סיבות עיקריות: האחת, מחיר שער הדולר הנמוך בכ- 10% משערו בשנה שעברה. השנייה, מחירי חבילות הסילבסטר אטרקטיביים והתחרות בין החברות, כולל חברות הלואו קוסט, הוזילו את החבילות למזמינים מראש ב כ- 15%.

הצפי של מספר היוצאים בשבוע הסילבסטר עשוי להגיע לכ- 100 אלף ישראלים אשר צפויים לשהות בחו"ל בין התאריכים 26.12.13-6.1.14. בנוסף גם חגיגת הקניות צפויה למשוך את הישראלים וליצור אווירה מיוחדת וחגיגית של הסילבסטר אותו הישראלים כל כך אוהבים לחוות בתקופה זו של השנה ובחו"ל". 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: