אא

כוכבת הצפון: הצצה לפארק המחצבות בכרמיאל

הפארק המשתרע על פני 80 דונם וטומן בחובו למעלה מ-30 אלף זנים צמחים מהווה בחודשים האחרונים מקור עליה לרגל עבור אלפי חובבי טבע מרחבי הארץ. "פספורטניוז" ממליץ על גן עדן מרחק שעה וחצי בלבד מתל אביב

| |

"פספורטניוז" ממליץ. והשבוע, בין שעות העבודה העמוסות ויתר העיסוקים, מומלץ להצפין עד כרמיאל לטובת ביקור חוויתי וקסום בפארק המחצבות המקומי הממוקם מרחק נסיעה של כשעה וחצי בלבד מתל אביב.

אז במה מדובר? פארק המחצבות שימש בעברו הרחוק לטובת חציבת שיש ולפי התוכניות המקוריות היה אמור לשמש בכלל כשכונת מגורים עבור תושבי העיר. אלא שלאור החלטתם המשותפת של ראש העיר המכהן, עדי אדלר והקרן לשיקום מחצבות הוחלט על שינוי תכנון העיר וחשיפת המחצבות לראווה תוך הצגתן של מגוון נקודות נוף מרהיבות ביופיין.

מדובר למעשה על שטח רחב מימדים המשתרע על פני כ-80 דונם וכזה הכולל בתוכו כ-30 אלף צמחים מזנים שונים ואף כ-3000 עצים, כאשר במקביל שפת התכנון בו התבססה בעיקר על שימוש באבן, צמחיה ים תיכונית ודגש על עצי פרי, צמחי תבלין וריח.

בפארק עצמו בו הושקעו למעלה מ-10 מיליון שקלים מתקציבי עיריית כרמיאל, משרד הבינוי והשיכון, קק"ל והקרן לשיקום מחצבות, ניכרת האווירה האירופית והפסטורליה בהתגלמותה. מדי שנה בעונת הסתיו מתקיים בו אירוע לכל המשפחה במסגרתו מוטמנות פקעות כלניות ונוריות היוצרות רבדים של פריחה בעונת האביב.

כן נהנים המבקרים במקום גם ממוזיאון פתוח לאמנות פרי יצירתם של עשרות אמנים ישראלים ובינלאומיים המקיימים בשנים האחרונות באתר מיזם פיסול ייחודי המכונה "מפסלים במחצבה" הכולל עבודה עם חומרים שונים כמו עץ, מתכת, ברזל ואבן בשילוב עם משאביה הטבעים של המחצבה. התוצאה: יצירת שורה של פסלים המעטרים את הפארק לאורכו ולרוחבו. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: