אא

בעקבות הקיצוץ בעמלות: הדקה ה-90 מתנתקת מארקיע

קבוצת התיירות האינטרנטית הודיעה על הפסקת שיתוף הפעולה העסקי ומכירת מוצרי ארקיע בחו"ל בעקבות הפחתת עמלת הסוכנים ל-7 אחוזים. מנכ"ל הדקה ה-90, שחר תורג'מן: "לא נסבסד אף חברה שתחליט לקצץ בעמלות הסוכנים. במבנה העמלות החדש נאלץ להתחרות בחברות הצ'רטר באופן ישיר"

| |

בעקבות הפחתת העמלותהדקה ה-90 מנתקת את הפעילות העסקית עם ארקיע, כך מדווחת הבוקר (שני) הנהלת חברת התיירות בהודעה דרמטית. החברה אשר לא הסכימה לקבל את העמלה החדשה שנקבעה על ידי ארקיע לאחרונה בגובה 7% לסוכנים לעומת 11% שהייתה נהוגה עד כה, תפסיק למכור את מוצרי ארקיע בחו"ל עד להודעה חדשה.

בקבוצת התיירות האינטרנטית מבהירים כי כתוצאה מרפורמת השמים הפתוחים וכניסת חברות הלואו קוסט שהגבירו את התחרות, הציפייה מהסוכנים הישראלים הייתה להדק את שיתוף הפעולה עם חברות הצ'רטר, אולם אלו לטענתם החליטו ללכת דווקא בכיוון ההפוך ולהודיע לסוכנים על הקיצוץ הדרמטי בעמלות הנמוכות ממילא. 

מנכ"ל הקבוצה, שחר תורג'מן, התייחס להחלטה הקבוצה תוך הפניית אצבע מאשימה לכיוונן של חברות הצ'רטר והפתיע כשבישר כי הדקה ה-90 החלה לבחון אפשרות לכניסה לעולם הסיטונאות שתכלול מכירה ישירה של חבילות אותן תבנה בעצמה. "חברות הצ'רטר מנסות לגלגל את ההיערכות לשמים הפתוחים לפתחי סוכני הנסיעות", הוא מבהיר. "אם חברת ארקיע וחברות נוספות יחליטו להמשיך במהלך שהתחיל הן ימצאו את עצמן מתמודדות מול מתחרים חדשים מבית בדמות סוכני הנסיעות, זאת מהסיבה שבמבנה העמלות החדש ניאלץ להיכנס לנעליים של חברות הצ'רטר ולהתחרות בהן ישירות".

באשר להפחתת עמלות הסוכנים מ-11% ל-7% בלבד המשיך להביע תורג'מן את מורת רוחו. "לצערנו חברת ארקיע בחרה לחתוך בבשר החי ולהביא למצב עסקי בלתי אפשרי עבור סוכני הנסיעות. לציבור הסוכנים אין יכולת למכור חבילות צ'רטר עם עמלה כל כך נמוכה היות ועלויות התפעול והמכירה גדולות מהעמלה עצמה. 

אנו לא נסכים לסבסד את ארקיע או כל חברה אחרת שתחליט לקצץ בעמלות הסוכנים, לפגוע ברמת השירות הניתנת על ידנו ללקוחות או חמור מכך בשכר העובדים שממילא גבוה רק במעט משכר המינימום. על כן לא נותר לנו אלא להודיע על ניתוק קשרינו העסקיים עימם".

מארקיע נמסר בתגובה: "במסגרת כניסתן של חברות הלואו קוסט וההיערכות למתווה השמים הפתוחים, מוזילה ארקיע את מחיר כלל מוצריה לצרכן הסופי משמעותית כך שכבר בקיץ הקרוב צפויים המחירים לרדת בכ-150 עד 200 דולר לאדם. לצורך כך מפחיתה ארקיע עמלות לסוכנים.

פתיחת השמים מאפשרת ללקוח מבחר עצום של מוצרים כשהמחיר הוא הקובע. ארקיע עובדת בשיתוף פעולה פורה עם סוכני הנסיעות ותמשיך לעשות זאת גם בעתיד".


שחר תורג'מן. "לא נסכים לסבסד אף חברה שתפגע בעמלות הסוכנים". צילום: זוהר שיטרית 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: