אא

נובמבר במלונות ישראל: אופטימיות זהירה

מנתונים שמפרסמת התאחדות המלונות עולה כי בחודש החולף נרשמו 1.9 מיליון לינות המהוות עלייה של 8 אחוזים לעומת נובמבר אשתקד. גם בגזרת לינות התיירים נרשמה עלייה ניכרת של 7 אחוזים. מלונות אילת, ירושלים ותל אביב צועדים בראש. מנכ"ל ההתאחדות, שמוליק צוראל: "חודש טוב"

|| ||

התאחדות המלונות מציגה: התאוששות בענף. למעלה משנה חלפה מאז פרוץ מבצע "עמוד ענן", תקופה אותה יעדיפו בהתאחדות המלונות לשכוח במהרה. רצף ימי הלחימה זכור לצד איתנות העורף אל מול התקפות טילים גם לאור שורה ארוכה של ביטולים, ירידה ברווחיות ואף הפסדים של חלק מבתי המלון בדרום ובמרכז אשר הושפעו קשות כתוצאה מהאירועים הביטחוניים שמקורם מרצועת עזה.

שנה אחרי הטראומה ונדמה כי בהתאחדות המלונות בהחלט יכולים לחייך, זאת לאור נתוני חודש נובמבר 2013 לפיהם כ-1.9 מיליון תיירים וישראלים לנו במלונות הפזורים ברחבי הארץ המהווים עלייה של 8% לעומת החודש המקביל אשתקד. גם בגזרת לינות התיירים נרשמה עלייה ניכרת של 7% (978 אלף לינות מול 879 אלף ב-2012).

באשר להתפלגות כלל הלינות ממשיכה העיר אילת לצעוד בראש עם כ-545 אלף לינות (10%+), 309 אלף בירושלים (5%+). תל אביב רשמה את העלייה המרשימה ביותר בשיעור 20% לסך כולל של 240 אלף לינות. לעומת זאת נרשמו ירידה בכמות הלינות נרשמה במלונות נתניה (2%-).

מנכ"ל התאחדות המלונות, שמוליק צוראל, התייחס לנתוני החודש החולף וציין כי "נובמבר השנה הינו בהחלט חודש טוב עבור המלונות מבחינת תיירות נכנסת ותיירות פנים. אשתקד הושפענו ממבצע "עמוד ענן" שגרר גל ביטולים רבים.

בהשוואה לנובמבר 2010, עדיין נרשמת ירידה של 3% בלינות תיירים. עם זאת, מסתמן כי מגמת השיפור ברבעון האחרון של השנה תצמצם את הירידה השנתית המצטברת בלינות התיירים בכלל או לכדי 1% בלבד".

מתחילת השנה נרשמו 9 מיליון לינות תיירים (1%- לעומת 2012), 12 מיליון לינות ישראלים (3%+) המהווים סך כולל של 21 מיליון לינות (1%+ לעומת התקופה המקבילה אשתקד). תפוסת החדרים נותרה ללא שינוי משנה שעברה ועומדת על כ-66%.


תל אביב. 240 אלף לינות בנובמבר האחרון

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: