אא

תשמרו על עצמכם: כך תעברו את הסילבסטר בשלום

צריכה מידתית של אלכוהול, מינוי נהג תורן על ההגה ועד להימנעות מכניסה לאולמות צפופים. אלו רק חלק מהמלצות מד"א לקראת ערב חגיגות השנה האזרחית החדשה. מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מבקש מהמבלים לנהוג בבטחה"

| |

יוצאים לבלות הלילה? מתכוננים לקרוע את הרחבה? "פספורטניוז" מעוניין לנצל את השעות האחרונות בטרם 2014 ובשיתוף מד"א מעניק לכם שורת המלצות להתנהלות תקינה שתשמור עליכם בריאים ושלמים גם בשנה האזרחית החדשה.

להלן דגשי הבטיחות המרכזיים לקראת חגיגות השנה האזרחית החדשה על פי מומחי מד"א:

הימנעו מצריכה מופרזת של אלכוהול - צריכת אלכוהול מופרזת עלולה לגרום להרעלה ואף במקרים מסוימים למוות. בנוסף מוכיחים מחקרים כי אלכוהול נוטה לגרום להפעלת אלימות רבה כלפי הסביבה הקרובה אליו וכמובן להשפעה על אופן הנהיגה עד לכדי איבוד שליטה.

עוד מציינים במד"א את הסיכונים הטמונים בצריכת אלכוהול מוגזמת המובילה לתופעות הכוללות בלבול, השתטות, אובדן זיכרון, פגיעה חמורה בקואורדינציה ועייפות מוגברת. במקרים חמורים יותר עלול השותה להיכנס למצב של תרדמת, עד לדום נשימה ומוות.

אל תשאירו בקבוקי משקה ללא השגחה - במד"א מבקשים מהציבור לנקוט משנה זהירות ולוודא כי לא השאירו כוסות או בקבוקי משקה פתוחים ללא השגחה במסיבות מחשש שמא יוכנסו אליהם חומרים כימיים, דוגמת סמים שונים מסוג כדורי מרץ ועוד.

הימנעו מכניסה לאולמות צפופים במיוחד - צעירים המתכננים לבלות במסיבות רבות משתתפים, מתבקשים לוודא בעת הכניסה לאירוע מהי התפוסה המקסימלית המתאפשרת באולם ולהימנע מלהידחק למקומות בהם התפוסה עולה על המותר. הסיבה: חשש לפגיעה כתוצאה מדוחק וצפיפות ולבעיות קוצר נשימה הנגרמות כתוצאה מכך.

שמרו על ילדיכם: כחלק מחידוד ההנחיות להורים, מבקשים במד"א לשים דגש על איסור צריכת אלכוהול בליל הסילבסטר עבור ילדים ובני נוער מתחת לגיל 18. כן מתבקשים ההורים לוודא כי ילדים חסרי רשיון נהיגה, לא יפעלו בניגוד לחוק ויעלו על ההגה. 

היצמדות להוראות במקרי חירום: על הציבור להזעיק את כוחות מד"א בחיוג למוקדי 101 ולהישמע להנחיות הפרמאדיקים במקום עד להגעת הכוחות לזירת האירוע. במקביל יש להרחיק את הנפגע ממקום מסוכן (כביש, מרפסת, מכונות חשמליות, כלי רכב). במידה והנפגע מחוסר הכרה והינכם מעורים בהליך החייאה, התחילו בפעולות החייאה באופן מיידי עד להגעת צוותים רפואים למקום. באם הנפגע הקיא, הטו אותו על צידו. כן אין לתת לנפגע לשתות קפה או כל נוזל אחר מכיוון שבשל אובדן רפלקסים הוא עלול לשאוף כל נוזל אל ריאותיו ולהיחנק.

do מנכ"ל מד"א, אלי בין, היטיב להתייחס לאירוע חגיגות השנה החדשה וסיפר כי "מדי שנה במועד זה כוחות מד"א פועלים באופן מתוגבר על מנת לטפל בקריאות הרבות המגיעות למוקדי מד"א.

אני קורא לבני הנוער ולצעירים להימנע מצריכה מופרזת של אלכוהול שיכולה לגרום לנזקים קשים לגוף ואף למוות ומזכיר לציבור שיש למנות נהג תורן שאינו שותה על מנת להגיע אל מקומות הבילוי ומהם בבטחה". 


סילבסטר 2014. שימרו על עצמכם

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: