אא

מנכ"ל השבוע של "פספורטניוז": בן ינובר

כשאמתחתו בשלוש השנים האחרונות התמודדות עם טילים, אזעקות ואתגר מלונאי לא פשוט, מצליח בן ינובר, מנכ"ל מלון גני דן אשקלון, להפוך את המלון תחת ניהולו לאחת האטרקציות התיירותיות הכי חמות באזור. בין יוזמותיו: שלג מיובא מהחרמון, משחק כדורגל עתיר כוכבים ושירות אישי. "פספורטניוז" עושה לו כבוד

| |

כמדי שבוע "פספורטניוז" בוחר את מצטייני ענף המלונאות, התיירות והתעופה. השבוע בחרנו להתמקד במנכ"ל מלון גני דן אשקלון השייך לרשת מלונות דן. תכירו את בן ינובר, ילד טוב תל אביב שמצליח להתמודד בשלוש השנים האחרונות עם מציאות לא פשוטה ואתגר ניהולי כביר בעיר הדרומית. פגשנו אותו השבוע לשיחה צפופה על קריירה, אתגרים ואיך לא על החיידק המלונאי, שלטענתו נדבק בו חזק.

הוא בן 38 בלבד, אך בהנהלת רשת המלונות הוותיקה כבר מסומן ינובר כפוטנציאל גדול וכאחד אשר עתידו עוד לפניו. "יש בבן יכולות ניהוליות שנותנות מרשימות לעילא ולעילא", מעיד גורם בכיר ברשת. "אין לנו ספק כי הוא עוד יגיע רחוק".

על כל פנים, את תחילת דרכו בענף עשה ינובר כבר בימיו הראשונים כחייל משוחרר במלון דן אכדיה הרצליה, שם זכה להכיר את ירון אשכנזי (מנהל ההדרכה בזמנו) אשר סידר לו את עבודתו הראשונה כקב"ט. "האמת שבהתחלה לא ממש הייתי מעוניין בתפקיד, אבל ייאמר לזכותו של אשכנזי שהוא לא ויתר ונלחם עליי", משחזר ינובר את צעדיו הראשונים בעולם המלונאות. "הגעתי למצב שבו שימשתי כמעט בכל תפקיד אפשרי במלון, החל ממלא מקום קב"ט ראשי, מנהל אגף מזון ומשקאות, מנהל הבריכה, חדר הכושר, מגרש הטניס, המסעדה והבר, משק הבית ואפילו המכבסה".

לאחר שהוכיח את שליטתו ויכולותיו בשורת התפקידים הארוכה, זכה ינובר להתקדם ובטרם הגיע למשרת מנכ"ל המלון באשקלון, עוד הספיק לכהן גם כסמנכ"ל מלון דן פנורמה ירושלים. 

אפשר לומר שהתאהבת בענף?

"החיידק נכנס עמוק. התאהבתי באינטרקציה עם האנשים. הרי במלונאות אתה פוגש כל כך הרבה אנשים מסוגים שונים. היכולת להניע אותם ולגרום להם ללכת אחריך מתוך רצונם האישי, הוא דבר משמעותי ולא פשוט. הרי כולנו יודעים כמה קשה לעיתים לתפעל כוח אדם במלונות.

יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהמפגש עם אורחים מכל העולם שרגילים לסטנדרטים מסוימים ואתה כמלונאי צריך לדעת לענות על הגחמות שלהם וליצור אצלם את אפקט הוואו בכל פעם מחדש. אחת הדוגמאות לכך זכורה לי עוד כשהייתי קב"ט בדן אכדיה הרצליה. ידעתי על אורח אחד שזקוק להשכמה באמצע הלילה לקראת טיסה חזרה הביתה. ככה מצאתי את עצמי בארבע בבוקר מחמם קוראסון במיקרו, מכין קפה ולוקח את העיתון לקבלה ומחכה עימו לאורח. ברגע שהוא ירד ללובי הוא היה בהלם. אלו הדברים מבחינתי הן כמנהל מלון והן כעובד עושים את ההבדל ונותנים לך את הסיפוק להמשיך במקצוע".


מלון גני דן אשקלון. צילום: קרן דוד

שלג, טילים ונאמנות לרשת

כבר שלוש שנים מנהל האחרון ביד רמה את מלון גני דן אשקלון, אולם על אף ניסיונו הניהולי הרחב במגוון רחב של תפקידים במשך למעלה מ-17 שנים ברשת שום דבר לא הכין את המנכ"ל הצעיר מהאתגר בעיר הדרומית שהפכה בשנים האחרונות לרוע מזלה לאחד ממוקדי נפילות טילים אשר מקורם מארגוני הטרור שברצועת עזה.

"שמע סיפור. כשהגעתי בפעם הראשונה למלון באשקלון זיהיתי עיר עם פוטנציאל אדיר, אבל רצה הגורל וכבר בערב הראשון בו נכנסתי לתפקיד, כאשר המלון במקביל עמד בתפוסה נהדרת של 96 אחוזים (מתוך 248 חדרים), הבנתי עד כמה המצב הביטחוני והאזורי הינו בעל השפעה מרחיקת לכת על הענף. עוד לפני שהספקתי להתרגל למקום ולהסתובב בין האורחים, התחילה אזעקת "צבע אדום". תוך פחות מחמש דקות אחוז התפוסה ירד ל-7 אחוזים בלבד. הייתי בשוק. פשוט לא הבנתי מאיפה זה בא לי".

אולם על אף החוויה הלא פשוטה ואיום הטילים והאזעקות, הצליח ינובר בזכות ניהול יצירתי ומבחר יוזמות להעלות את המלון על דרך המלך. השיטה: העלאת כמות האטרקציות במלון ובאזורים הסובבים אותו לצד חשיפתו באמצעות באזז תקשורתי נרחב. "במשך תקופה ארוכה ישבתי עם עצמי וחשבתי איך פותרים את המצב הזה. אמנם על המצב הביטחוני אין לי שליטה, אבל על דברים אחרים דווקא כן. יחד עם ראש העיר הקודם (בני וקנין) הבאנו לעיר משאית עם 100 קוב שלג מהחרמון שהונחו בשטח שמחוץ למלון והפכו לאטרקציה כמעט עבור כל תושבי העיר. בהמשך גם אירגנו משחק כדורגל בין עובדי המלון והעירייה לקבוצת אמנים וסלבס שהוגדרו בהצלחה רבה על ידי כל כלי התקשורת. למעשה, הצלחנו לנצל את הסיטואציה גם לטובתנו".

ובכל זאת, עבור מנכ"ל צעיר, תפקיד ניהולי ראשון באשקלון הוא חתיכת אתגר.

"אין ספק שזהו אתגר גדול לבוא ולהתמודד בתפקיד שכזה. בפעמים הראשונות שהייתי בישיבות עבודה והאזעקות ציפצפו, אני הייתי היחיד שקם לחפש מחסה. התושבים כאן הפכו שאננים ורגילים לסיטואציה הזו. אולי לנו כמי שמגיע מאזור המרכז מדובר בהרגשת מלחמה, אבל עבור המקומיים זו הפכה לצערם לפחות בחלק מן התקופות לחלק משגרת החיים. מצד שני, אני באמת מאמין שדווקא בתפקיד שדורש ממך ראש גדול ויכולת אלתור והתמודדות שונה, ניתן להפיק הרבה מאוד יכולות ברמה הניהולית. לא סתם כמעט כל מי ששימש כמנכ"ל המלון כאן עד היום התקדם גבוה בענף.

אפשר להגדיר את רשת דן כבית השני שלך?

"חד משמעית כן. האמת היא שאני לא מכיר משהו אחר ואני שמח על כך. גדלתי וצמחתי ברשת הזאת במגוון רחב של תפקידים. כמובן שהיו גם הצעות מרשתות ומלונות נוספים במהלך השנים, אבל אני יכול להעיד בכנות שמעולם אפילו לא חשבתי לפזול החוצה. זה המקום לציין את משפחת פדרמן והמשרד הראשי של הרשת שמעניקים תמיכה מקצועית ואנושית גדולה מאוד בנו המנכ"לים והעובדים. לי ברור שאלמלא הם, אין סיכוי שהייתי יכול לנהל את המלון".

כיצד אתה רואה את עתיד ענף המלונאות בישראל?

"אמנם העיסוק בתקופה האחרונה הוא בלתי פוסק באשר לעלייה בכניסות התיירים לישראל, אבל בהקשר זה אני בהחלט מסכים עם מה שעמי פדרמן (נשיא התאחדות המלונות היוצא) טען באשר לפגיעה הקשה ברווחיות המלונות בעקבות מספר גורמים כמו שחיקת שער הדולר והוצאות מרובות על ארנונה, אבטחה, כשרות וכו'. 

מצד שני אי אפשר להתעלם מהשינויים לטובה שמתרחשים בענף ופעולות שמתבצעות מלמעלה במטרה להניעו קדימה. מדינת ישראל היא חממה שאנשים נהנים לבקר בה עם מקומות סופר חזקים כמו ירושלים, תל אביב, ים המלח ואילת. אין סיבה שעם אתרים כל כך יפים וייחודיים לא נצליח לחזות בהתקדמות המלונות".

במה נמדד מלונאי טוב עבורך?

"אומרים שמנהל טוב הוא אחד שנותן לעובדים ולמנהלים את האופציה לחיות כמו שצריך, אחד שדאוג לאיכות חיים ראויה לעובד ולמשפחתו תוך השגת תוצאות עסקיות טובות. אני מאוד מאמין במשפט הזה".

לסיום, מה החלום שלך?

"אני מכוון להמשיך ברשת מלונות דן עוד שנים רבות במטרה לנהל עוד מספרי בתי מלון ברחבי הארץ".


ינובר על רקע השלג המדומה במלון. "אמנם על המצב הביטחוני אין לי שליטה, אבל על דברים אחרים דווקא כן". צילום: קרן דוד

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: