אא

"מבקרים חשובים מקבלים יחס שלילי ונשבעים לא לשוב לכאן שנית"

כך הצהיר אתמול ח"כ יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ אמנון כהן במסגרת דיון בנושא דו"ח המבקר אודות רש"ת, בהתייחס להמלצה להכשיר בודקים הביטחוניים במסגרת קורס יחסי אנוש לצד הקדמת ביצוע מיזמים תוך הימנעות מעיכובים. למעלה מ-14 מיליון נוסעים חלפו בשדה ב-2013

|| ||

במסגרת דיוני הועדה לביקורת המדינה של הכנסת שהתכנסה אתמול (רביעי) לדיון בנושא דו"ח המבקר אודות רשות שדות התעופה, קרא יו"ר הועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) ליישום מספר המלצות אשר יסייעו בשיפור השירות ובהתייעלות.

בין המלצותיו העיקריות נמנו אזהרה מפני פיגור במיזמים ביטחוניים אשר גורמות להוצאות כספיות גדולות וחיוב הבודקים הביטחוניים במעבר קורס יחסי אנוש למען הכרת הרגישות התרבותית. "מבקרים חשובים אוהבי ישראל, חלקם בכירים במדינות מוסלמיות, מקבלים יחס שלילי ונשבעים לא לשוב לכאן שנית", ציין כהן תוך התייחסות להמלצתו.

כן הבטיח יושב הראש כי הועדה תידון בכל דו"חות המבקר בעניין רשות שדות התעופה משבע השנים האחרונות במטרה לאתר את הליקויים שטרם תוקנו ברשות, לרבות סיורים פיזיים במתקניה.

מנגד הגיב מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, לממצאי דו"ח המבקר וסיפר כי הופקו הלקחים ממנו. הוא הוסיף והדגיש כי בכל שנה נוספים בה כ-35 מיזמים חדשים. "הליך ביצוע מיזם הינו מורכב מכיוון מצריך אישורים, תקצוב, מכרז, בחירת זוכה ותחילת ביצוע.

עוד הוסיף גנות לציין כי הוא מתחייב למימוש כ-85 עד 95 אחוזים מן המיזמים ב-2014 והודה כי בעבר לא נעשתה בדיקה כלכלית מספקת לגבי חלק מהם. כן הבטיח כי בקרוב תיערך פגישה בינו לבין ראש השב"כ, יורם כהן במטרה לערוך בחינה של שינויים בבדיקות הביטחוניות ובדגש על היחס האישי בנתב"ג וביתר שדות התעופה המקבלים את פניהם של המבקרים הזרים.

גם מנהל נתב"ג, שמואל זכאי, נמנה בין נושאי הדברים בועידה וניצל את המעמד בכדי לחשוף נתון מעודד עבור ענף התעופה הישראלי בפרט והתיירות בכלל, זאת לאור גידול בשיעור של שמונה 8 אחוזים בתנועת הנוסעים בנתב"ג במהלך 2013 שחצתה את רף 14 מיליון הנוסעים (14.2). כן ציין האחרון כי בשנה החולפת עברו 13.4 מיליון טיסות בינלאומיות בשדה הלאומי ו-800 אלף במסגרת טיסות פנים ארציות.

בנוסף התייחס האחרון למערכת בידוק המזוודות החדשה בנמל אשר לדבריו תקטין משמעותית את הליך התשאולים האישיים אותו עוברים הנוסעים. כן ציין את השירות סביב השעון והחינמי הניתן לאנשי עסקים, דיפלומטים ואח"מים נוספים החולפים בנתב"ג במסגרת מסלול בדיקה מהיר ואישי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: