אא

מנכ"ל השבוע של "פספורטניוז": ניר וינשטיין

כשבאמתחתו ניסיון עתיר שנים בענף מוכיח וינשטיין, המשמש כמנכ"ל מלון ווסט אשדוד השייך לרשת טמרס כי הינו אחד מהשמות המבטיחים ביותר בענף המלונאות הישראלי. רגע אחרי השנה החדשה "פספורטניוז" תפס אותו לשיחה צפופה ומרתקת. וגם, מה דעתו על בחירתו של אלי גונן: "נכס לענף"

| |

תעשו לו כבוד. כמדי שבוע בוחר "פספורטניוז" את מנכ"לי השבוע בענף המלונאות, התעופה והתיירות. והפעם, הגיע הזמן להכיר את מי שאמון על ניהול אחד מהמלונות החדשים והמפתיעים של 2013. תכירו את ניר וינשטיין, מנכ"ל מלון ווסט אשדוד אשר עבורו השמים הם הגבול. האחרון התפנה השבוע מעיסוקיו לטובת ראיון אישי ומרתק אודותיו.

וינשטיין (42), הינו ילד טוב כפר סבא שידע כבר מגיל צעיר במה יעסוק כשיהיה גדול. "אבי זיכרונו לברכה עבד באל על כמנהל תחנה במשך כ-40 שנה, כך שבמסגרת התפקיד שלו יצא לי כבר מגיל מאוד צעיר להיחשף לעולם התיירות, המלונאות והתעופה כמובן", מספר האחרון תוך נבירה אחורנית בימי בחרותו. "את מרבית הילדות שלי העברתי בפרנקפורט, גם כן במסגרת העבודה השליחותית של אבי, כך שגם את השפה האנגלית הצלחתי לרכוש די בקלות. בגיל 15 שמעתי שיחה של חבר של אבי. הוא סיפר לו על כך שהבן שלו החל לימודים לתואר במנהל בתי מלון ואירוח בהאג, הולנד. מאותו רגע פשוט נדלקתי. הבנתי שזה גם מה שאני ארצה לעשות ומשם כבר הכול היסטוריה".

ההמשך היה עקבי עבור וינשטיין שארז את חפציו ונסע לרכוש את ההשכלה הדרושה בהולנד. עם סיום התואר והגעגועים הביתה, החלו גם חיפושי העבודה הראשוניים. תוך חודשים ספורים הצליח לפלס את דרכו בנבכי הענף, תחילה כפקיד קבלה במלון רדיסון מוריה אילת (לאונרדו פלאזה כיום ) ומשם לשורה של תפקידים וטיפוס במעלה הדרגות בדמות תפקידי אחראי משמרת וסגן מנהל משק בית במלון ועם תחילת שנות ה-2000 לאחר סיום עתודה ניהולית בהצטיינות מטעם רשת שרתון, גם כמנהל הקבלה ואגף החדרים בשרתון סיטי טאוור (לאונרדו כיום).

מהר מאוד הבינו בענף את הפוטנציאל הגלום בוינשטיין המציג לצד מראה נאה ומכובד גם כישורי יחסי אנוש גבוהים מהרגיל עם קהל לקוחותיו. בהמשך לכך גם התוצאות לא איחרו לבוא ואת העשור הראשון של המילניום החדש העביר האחרון כבר במשרות בכירות כסמנכ"ל שרתון מוריה (הרודס כיום) ת"א וסמנכ"ל הרודס אילת.

אולם גולת הכותרת עבורו התבטאה לפני כשבע שנים (2007) עת קיבל על עצמו סיוע בפרויקט מלונאי עתיר מוניטין מטעם חברת אלביט בבוקרשט, רומניה, שם שימש כמנהל תפעול על קומפלקס אירוח המשתרע על פני 95,000 מ"ר לצד מלון בן 300 דירות ולמעלה מ-400 חדרים. "זו הייתה חוויה מדהימה", מספר וינשטיין. "למעשה את מה שלמדתי שם, אף מנכ"ל בארץ לא חווה גם לא בעשר שנים. זה היה בית ספר מלונאי אמיתי שיילך איתי לכל אורך הקריירה המלונאית שלי ולכל מקום בו אלך בעתיד".


קבלת מלון ווסט אשדוד. וינשטיין נענה לאתגר 

מבוקרשט לעיר הנמל

לאחר ההתנסות המוצלחת במחוזות זרים הגיח וינשטיין בקיץ אשתקד בחזרה לישראל עקב סיבות אישיות אשר אילצו אותו לחזור לחיפושי עבודה בין נבכי הענף המקומי. חרף כמות גדולה של הצעות כמעט מכלל רשתות המלונות בישראל, החליט האחרון לבחור בסופו של יום בטמרס לאור פגישה מוצלחת ופורה במיוחד עם מנכ"ל הרשת, רפי וינר.

"מרגע שחזרתי לארץ בקיץ שעבר והתחלתי לחפש תפקידים בענף, בחנתי הצעות שונות ומגוונות, אבל ללא ספק ההצעה מטמרס הייתה המאתגרת מכולם", משחזר וינשטיין את תחילת שיתוף הפעולה עם הרשת וקבלת הג'וב המאתגר כמנהל המלון המשמעותי הראשון בעיר הנמל הדרומית. "כשרפי סיפר לי על המלון הרציני הראשון שנפתח באשדוד והציע לי לנהל אותו, ראיתי בכך כמשימה יוצאת דופן. מעבר לכימיה הנהדרת שנוצרה בינינו, זאת אחת הסיבות שהחלטתי להצטרף".

מהם ההבדלים בין ענף המלונאות האירופאי לישראלי?

"הייתי מתמקד בראש ובראשונה בתפיסת המקצוע. בעוד בישראל, כל עוד לא הגעת לרמה של מינימום סמנכ"ל, העבודה בענף נחשבת לפחות מכובדת, הרי שבאירופה הסיפור שונה לחלוטין. בבוקרשט לדוגמא הייתה לי חדרנית שכבר 18 עבדה במקצוע. בדומה אליה גם מלצרים וברמנים. שם המקצוע הולך לפניך ומהווה כבוד עבור המועסק, כלומר המשאב האנושי הרבה יותר גבוה וזה עוד מבלי לדבר יותר מדי על הרגולציה והתקנים המחמירים בישראל לעומת ההקלה היחסית על המלונות האירופאיים".

כמי שזכה להכיר מקרוב את אלי גונן, מה דעתך על חזרתו לתפקיד נשיאות התאחדות המלונות?

"אלי אדם יקר לליבי. ב-2003 מוניתי על ידו לסמנכ"ל מלון שרתון מוריה ת"א (הרודס פתאל כיום) ושלוש שנים לאחר מכן כמנהל מלון הרודס אילת. למדתי ממנו במשך השנים המון ועל כן אני חושב שהבחירה בו לתפקיד היא פשוט מצוינת. מהיכרותי עם האיש, מדובר באדם כריזמטי עם שפע ניסיון במשרד התיירות ובענף המלונאות שבהחלט מסוגל להשפיע ולתרום מניסיונו ומהווה נכס עבורו".

ככלל, אנחנו נמצאים בתקופה בה המלונאות הישראלית זקוקה לשינויים דרסטיים על מנת להפוך את הענף לרווחי יותר תוך הוזלת מחירי הנופש עבור ציבור הלקוחות. אני בהחלט מאמין באלי שיידע להתמודד עם כל האתגרים הללו בהצלחה".

כמה מילים על רשת טמרס.

"זה לא סוד שמדובר ברשת איכותית, משפחתית וכזאת בה איכות כוח האדם מהווה את יתרונה הגדול. כך למשל, 90 אחוז מצוות העובדים שלנו במלון באשדוד נותרו בתפקידם השנה. זה בהחלט לא דבר של מה בכך. מעבר לשמירה על היציבות, זוהי הוכחה למקצועיות ונאמנות למלון".

מה נאחל לך לשנה החדשה?

"השמים הם הגבול מבחינתי. לאחר שנה ראשונה של התאקלמות מוצלחת למדי במלון ובעיר אשדוד, נשאף ב-2014 להרקיע שחקים ולטפח את כוח האדם האיכותי שלנו בווסט. אני סבור שעם כל הניסיון הניהולי שצברתי בתפקידיי בחו"ל, אני מסוגל לבצע הרבה דברים שמנכ"לים אחרים לא יכולים. תאמין לי, אנשים שמגיעים להתארח אצלנו במלון מתקשים להאמין לעיתים שהם נמצאים זה בישראל. זה מבחינתי היתרון הגדול שלנו".


מלון ווסט אשדוד במבט חיצוני. אחת מתגליות 2013 בענף המלונאות. צילום: יח"צ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: