אא

ירושלים: מאבק למניעת סגירת אתרי תיירות היסטוריים

מורי הדרך בעיר בסיוע חברת הכנסת מיכל רוזין פנו לשר התיירות בבקשה לבחון את פשר מניעת הכניסה לאתרי תיירות באתרים ההיסטוריים בעיר. "דורשים גישה חופשית". שר התיירות בתגובה: "הפעילות המדוברת נעשית מחוץ לשעות הפעילות הקהל הרחב"

| |

מורי הדרך בירושלים עולים להתקפה. בעקבות תלונות חוזרות ונשנות מצד חברי האגודה באשר לסגירת אתרי תיירות היסטורים בירושלים בתקופה האחרונה, לרבות ברובע היהודי לטובת קיום אירועים פרטיים, החליטו באגודת מורי הדרך לערב בנושא את חברת הכנסת מיכל רוזין ממרצ במטרה להשיג פתרון לנושא. בנוסף התריעו חברי האגודה באשר לגן הארכיאולוגי בעיר שנמכר לישיבת "אש התורה" חרף העובדה כי הינו מתוקצב על ידי משרד התיירות.

כאמור בהתייחס לפרשה ולבקשת האגודה, פנתה חברת הכנסת ממרצ, מיכל רוזין לשר התיירות על מנת לברר את הסוגיה וציינה כי "לא יתכן שאתרים היסטוריים השייכים למשרד השיכון ומתוקצבים על ידי משרד התיירות יושכרו לאירועים פרטיים וימנעו ביקור תיירים ואזרחים במקום. בוודאי ובוודאי לא ייתכן שגן ארכיאולוגי יימכר לישיבה פרטית".

עוד הוסיפה רוזין כי "תפקיד שרי הממשלה להגן על האתרים ההיסטוריים בישראל למען כלל הציבור ולא עבור גורמים פרטיים המרבים במחיר. אני קוראת לשרי התיירות והבינוי לטפל בתופעה הפסולה בהקדם". 

גם יו"ר אגודת מורי הדרך, יעקב מיטרני התייחס לסוגיה וציין כי "אנחנו דורשים גישה חופשי לאתרים היסטוריים לציבור הרחב. לא ייתכן שקבוצת תיירים ומטיילים מגיעה לאותם אתרים שהופכים לסגורים בטענה כי אלו מושכרים לצורך אירוע פרטי. אנחנו נדאג לכך שגם כשמתקיימים אירועים פרטיים, הדבר לא ימנע ביקור באתרים היסטוריים ולאומיים בעלי ערך תיירותי מהמעלה הראשונה".

מנגד שר התיירות, עוזי לנדאו, התייחס אף הוא לסוגיה והסביר בתגובה לטענות מורי הדרך כי "ידוע לי כי החברות הממשלתיות המנהלות אתרים מסוימים, משתמשות בקיום אירועים כאחד מהאמצעים לגיוס הכנסה לתחזוקה ולשמירה על המקום. במקרים בהם מושכרים אתרים לאירועים פרטיים (כגון בר מצוות, חתונות או אירועים המתאימים לצביון המקום), נעשה הדבר מחוץ לשעות הפעילות השוטפות המוגדרות לביקור לקהל הרחב".  

השר התייחס גם לשאלה מכירת הגן הארכיאולוגי המכונה כ-"אכסניה הגרמנית" והבהיר: "מדובר באתר הנמצא תחת סמכותו של שר השיכון והבינוי, מר אורי אריאל, והחברה הממשלתית – החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי . ישיבת 'אש התורה' הודיעה לבית המשפט כי אין לה כל עניין בהקמת מבנה במתחם האכסניה הגרמנית. עניינה הוא בשמירת המקום ובאחזקתו תוך השארתו פתוח וזמין לציבור". 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: