אא

טיול לשבת: מפריחים את הנגב

"פספורטניוז" מזמין אתכם לנצל את סוף השבוע ולהמשיך לחרוש את הארץ. והפעם: מגוון אטרקציות וחוויות לכל המשפחה בערבות הנגב הצחיח בדמות סיורי תיירות חורף המשלבים קולינריה משובחת וטבע עוצר נשימה. אל תפספסו

| |

סוף השבוע כבר כאן. הזמן האידיאלי להירגע משגרת היום הלוחצת וליהנות מכמה שעות של רוגע, שלווה וכמובן גם טיולים ברחבי הארץ. בדיוק לשם כך ממליץ "פספורטניוז" השבוע על מספר אתרי תיירות וחוויה, והפעם כפי שדוד בן גוריון היה אומר, במטרה להפריח את הנגב.

על כן ובמסגרת קמפיין לעידוד תיירות החורף בנגב מציעה הרשות לפיתוח האזור סוף שבוע שכולו חקלאות, סיורים ופעילויות לכל המשפחה. מוכנים? בואו נצא לדרך.

"שביל הסלט" - מושב תלמי יוסף (צפון הנגב)

בואו ליהנות מחוויה חקלאית ייחודית המשלבת טעמים, ריחות ונופי טבע עוצרי נשימה. מדובר למעשה בסיור חוויתי מודרך הכולל מספר תחנות. תחילה נפתח את סיורנו בחממה לקטיף עצמי הכוללת קטיף של מלפפונים בשלל צבעים ופלפלונים ננסיים הניתנים לאכילה במקום. נמשיך אל חממת התות הביולוגי התלוי בו נעקוב אחר אויבים טבעים וכמובן נמשיך בטעימות הפרי המתקתק.

אטרקציות נוספות בחווה ניתן למצוא בדמות "מבוך פסיפלורה" הכולל משחק חפש את המטמון בין הורים וילדים על טהרת הפרי, מירוץ "יוני דואר" בעקבות סיפורו של מאיר שלו, שדה תפוחי אדמה בו יתחרו המשתתפים בתחרויות שונות וילמדו על שימושים נוספים אשר ניתן לעשות בהם פרט לאכילה וכלה במשק תבלינים מרתק.

כפי שכבר הבנתם הסיור יסתיים, איך לא שוב בארוחה. הפעם מדובר ב-"ארוחת שטח" (נעשית בתיאום מראש) במסגרתה ניתן להזמין ארוחת קדרה בשרית הישר מן המדורה המוגשת על שולחנות ערוכים בחממה ממוצרי המשק. בקיצור, חוויה יוצאת דופן. אל תפספסו. 


"שביל הסלט". שילוב של ריחות, טעמים וטבע עוצר נשימה. צילום: הרשות לפיתוח הנגב

בחצר של אורה- כפר מימון

החצר מהווה למעשה פינוק יוצא דופן במסגרת סיור בבוסתן של 120 עצי פרי אקזוטיים מ-80 זנים שונים, הנמצאים בלב מושב כפר מימון ובחצרם של משפחת רוזנבלט. הסיורמלווה בהדרכה והסברים מרתקים וכולל טעימת מיצים וליקרים תוצרת בית מפירות הבוסתן.

בבוסתן אפשר ללמוד מהו "קטמבילה" או "ספודילה" ומה ניתן לעשות מ"ספותה לבנה" או כיצד נראית שעועית הגלידה והאם יש בכלל דבר כזה "עץ שוקולד"? כמו כן ניתן לשלב ארוחה תימנית עשירה מעשה ידיה של אורה, להתענג על כוס מיץ טבעי היישר מן הבוסתן ולקנח במרקחת או ליקר ביתי והכול על טהרת התוצרת המקומית.

בבוסתן ניתן להבחין בחמשת הפירות מתוך שבעת המינים בהם התברכה הארץ, זאת כמובן לצד ארבעת המינים, ביניהם עץ אתרוגים גדולים הנושא אתרוגים במשקל של עד 3-4 ק"ג כל אחד. על כל פנים, חובבי הקולינריה והבישולים שביניכם יזכו ללא ספק לערך מוסף בסיור. מומלץ (!)

ארץ המכתשים

חוות הבודדים הממוקמות לאורך כביש 40 הוקמו במקור בכדי לייצר רצף התיישבותי לאורך כבישי הר הנגב וכדי לעודד פיתוח חקלאי ותיירותי באיזור. נכון להיום מייצרות 25 מתוך החוות האלו מגוון סוגי יין, שמני זית וגבינות עזים משובחות, בהן מומלץ לעצור ולמלא את הבטן. החוות יוצרות מפגש נעים עם בעליהן, אוהבי המדבר אשר בחרו לחיות בו ולהתפרנס מעמל כפיהם, לצד הכנסת האורחים הלבבית הנהוגה אצל אנשי המדבר.


"החצר של אורה". צילום: דורון הורוביץ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: