אא

מנכ"ל השבוע של "פספורטניוז": אדי פינטו

עם וותק של למעלה מ-20 שנה ברשת ישרוטל, שלל תפקידי ניהול וכישרון מלונאי יוצא דופן, מוכיח אדי פינטו המשמש כמנכ"ל מלונות המלך שלמה ואגמים באילת עד כמה ההתמדה והנחישות משתלמת. אחרי שנמנה על מייסדי חבילות הנופש "הכול כלול" הוא מבהיר קבל עם ועדה: "מאמין שעוד אנהל רשת מלונות"

| |

כבר למעלה מעשור שחבילות נופש המתבססות על שיטת "הכול כלול" נושאות הצלחה כבירה בענף המלונאות הישראלי. הרי בינינו, מי לא ישמח למזנון הכולל שתיה וארטיקים חופשיים, מילוי קפה, עוגות ונשנושים ללא הפסקה. אולם מה שאינכם יודעים הוא כי אדי פינטו, כיום מנכ"ל מלונות ישרוטל המלך שלמה ואגמים באילת הינו אחד ממייסדי השיטה. השבוע בחרנו בו ב-"פספורטניוז" כמנכ"ל השבוע שלנו, והאמת פשוט מגיע לו. על רקע עיסוקיו הבלתי פוסקים תפסנו אותו לראיון צפוף ומרתק. 

תחילת דרכו של פינטו (47, נשוי+4) בנבכי ענף המלונאות החלה אמנם בגיל מתקדם יחסית (25), אולם כפי שודאי תגלו בשורות הקרובות כי במקרה של האחרון זהו לא הגיל אלא התרגיל. "הגעתי למלונאות בהתחלה כמנהל מחלקת אירועים במלון קרלטון. בדיוק חזרתי מטיול ארוך אחרי הצבא וחיפשתי עבודה שתתאים לי עם המגורים בתל אביב. בהמשך עברתי עם בת זוגתי שהפכה לאשתי לימים לאילת. שנינו התחלנו לעבוד כמלצרים במלון המלך שלמה. תוך תקופה קצרה התאהבתי במקצוע, בין אם בתחום המזון והמשקאות ובין אם בשירותיות ובעצם היכולת לספק את צרכיהם של האורחים".

ההמשך היה ברור עבור פינטו שהספיק להתקדם למגוון רחב של תפקידים מלונאיים, תחילה כסגן מנהל מזון ומשקאות במלון ספורט, מנהל מזון ומשקאות מלון לגונה, סמנכ"ל מלון ספורט, סמנכ"ל מלון המלך שלמה ומשרות נוספות אשר הפכו אותו נכון למודל ינואר 2014 לאחד השמות המבטיחים בענף.

גולת הכותרת מבחינתו של פינטו לצד כישוריו המקצועיים והבינאישיים טמונה בעובדה כי נותר נאמן לרשת ישרוטל בה הוא מועסק כבר 22 שנים. "לשמחתי מצאתי בית חם ומשפחה אחת גדולה שנותנת לי את התחושה הכי טובה שיש", מסביר פינטו את הבחירה להימנע מלרעות בשדות זרים. "זה לא סוד שהיו לי הרבה מאוד הצעות לעבור למתחרות במשך השנים, אבל אני מאוד מאמין בדרך של ישרוטל ומבחינתי אהיה שמח להמשיך ולהתקדם בה גם בעתיד".


פינטו. חולם על תפקיד ניהול רשת מלונות. "מאמין שברשותי היכולות הדרושות"

"העבודה המלונאית בתל אביב רדומה"

כבר שלוש שנים שפינטו מנהל ביד רמה את אשכול המלונות (על פי טרימינולוגיית רשת ישרוטל) המלך שלמה ואגמים הכוללים כ-700 חדרים יחדיו ועוברים בשנתיים האחרונות מסכת שיפוצים נרחבת לשביעות רצונו של המנכ"ל הנמרץ. "אני חושב שבתי מלון מעבר לרמת שירות גבוהה חייבים להעמיד סטנדרטים גבוהים גם ברמת המתקנים", מסביר האחרון. "אנחנו משפצים השנה בשני המלונות מאות חדרים בהשקעה של כ-25 מיליון שקל. זוהי הוכחה עד כמה הרשת לא עוצרת במקום ומחפשת תמיד היכן להתחדש ולהשתפר".

ככלל, פינטו מודה כי התאהב בעיר אילת בכלל ובהוואי המלונאות בה בפרט. "כמי שעבד בענף גם בתל אביב ובאזור המרכז, אין להשוות בין שני האזורים. באילת העבודה היא מסביב לשעון ומאוד דינאמי. עם כל הכבוד לתל אביב, העבודה המלונאית בה הרבה יותר רדומה".

אדי, לאן מועדות פניה של המלונאות הישראלית?

"כולנו מבינים שהפוטנציאל התיירותי של מדינת ישראל לא ממומש בצורה מספקת ועל כן למלונאות יש עוד דרך ארוכה. זה הזמן להשקיע ברמת בתי המלון ובשירות על מנת לדאוג לכך שהאורחים המגיעים לבקר אותנו יחזרו בשנית. כולי תקווה כי תהליך שלום כזה או אחר יגביר את התיירות ויצריך את ענף המלונאות להיערך בצורה שונה, לא רק באזורי צליינות כמו ירושלים או נצרת אלא גם באתרי נופש, לרבות אילת, מצפה רמון וים המלח".

ובכל זאת, אנו שומעים על לא מעט בעיות שהענף סובל מהם לאחרונה.

"זה לא משהו חדש. יש מספר בעיות שאנחנו נאלצים להתמודד איתם לאורך כל השנה. הרי אי אפשר להתעלם מהמצב הביטחוני ואיומי טילים שגורמים להיעדר יציבות בכמות התיירים הזרים. תוסיף לזה הוצאות נכבדות נוספות של אבטחה וכשרות ותבין שההתמודדות של המלונאים כלל איננה פשוטה. הייתי מציין גם את הנושא של היעדר כח אדם במלונות. משום מה, אנשים לא מעוניינים לעבוד בענף ובתור אחד שמצא את הבית שלו במלונאות וביסס בה קריירה כבר למעלה מ-20 שנה, התופעה הזאת מאוד תמוהה בעיני".

מה החלום הגדול שלך?

"כמי שנמצא כל כך הרבה שנים בענף המלונאות, השאיפה הגדולה היא לנהל ביום מן הימים רשת בעצמי. אני מאמין שיש ברשותי את היכולות הדרושות וכי בעזרת התמדה ונחישות אוכל להגיע גם ליעד הזה".


פינטו. אחד מהשמות המבטיחים של המלונאות הישראלית

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: