אא

יוזמה: בעלי יחידות נופש יוכלו לבטל עסקאות ללא קנס

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה טיוטת הצעה לקריאה שניה ושלישית בדבר האפשרות לבעלי יחידות נופש שרכשו זכויות בעבר לבטל את העסקה ללא קנסות. ח"כ איתן כבל, מיוזמי ההצעה: "לא תהיה פגיעה בענף הטיים שרינג". הנפגעת העיקרית, קלאב הוטל בתגובה: "מדובר בחקיקה פרסונלית"

| |

מהפכה בענף המלונאות הישראלי. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי) את טיוטת הצעת החוק לקריאה שניה ושלישית המאפשרת לצרכנים להשתחרר מעסקאות לרכישת זכויות ביחידות נופש.

בדיון היום שנערך בראשותו של ח"כ אבישי ברוורמן, אישרה הוועדה את הסעיפים שיאפשרו ביטול של עסקאות שכבר נעשו לרכישת זכויות ביחידות נופש. לפי הסעיפים הללו, מי שרכשו בעבר זכויות ביחידות נופש יוכלו לבטל את העסקאות באמצעות מסירת הודעה בכתב לבעל העסק. עוד נקבע כי הביטול יכנס לתוקף בתום המועד בו הקרוב בו הייתה לצרכן זכות שימוש ביחידה לאחר מתן ההודעה, וכי הביטול יעשה ללא תשלום נוסף.

על פי הצעת החוק אותה הציגה בועדה, עו"ד תמר פינקוס, הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, סיפרה האחרונה כי כל בעל זכות אשר רכש יחידה לפני שהחוק נכנס לתוקף, יוכל להודיע על ביטולה. כן הוסיפה כי הביטול ייכנס לתוקף בתום מועד השימוש השנתי בזכות וכי לא ייגבו דמי ביטול, אולם בעל העסק לא יחוייב להשיב את התמורה היחסית ששולמה בעסקת הרכישה המקורית".

מנגד בקלאב הוטל הביעו מורת רוח מאישור הצעת החוק והצהירו באמצעות עו"ד אלקס הרטמן כי מדובר בחקיקה פרסונלית המכוונת אך ורק כלפי קלאב הוטל וכן בחקיקה רטרואקטיבית העוסקת בעסקאות שכבר נחתמו מבעוד מועד.

בנוסף דנה הוועדה גם בסעיף שנועד לאפשר ביטול של עסקאות עתידיות, שייעשו לאחר שהחוק ייכנס לתוקפו. לפי ההצעה, ניתן יהיה לבטל את העסקאות בהליך דומה אולם הוועדה טרם הכריעה בשאלה האם לאפשר לרוכשים לקבל גם את החלק היחסי מעלות העסקה המקורית.

נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, התייחס לנושא והזהיר כי במידה ותתאפשרנה ביטול עסקאות עתידיות, הרי שמדובר במכת מוות לתחום הטיים שרינג בישראל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: