אא

בגלל מדונה: דו"ח נוקב כנגד מיסז'ניקוב ועובדי משרד התיירות

משרד מבקר המדינה מעלה טענות בדבר התנהלות שר התיירות לשעבר ועובדי המשרד. המאורע המדובר: קבלת כרטיסים חינם בשווי 3000 ש"ח להופעת הזמרת בניגוד לחוק השירות הציבורי ב-2009

| |

למעלה משנה חלפה מאז עזב סטס מסז'ניקוב את תפקיד שר התיירות ואת כהונתו כחבר כנסת, אולם על פי דו"ח מבקר המדינה שמתפרסם לאחרונה, מסרב השר לשעבר לרדת מן הכותרות. הסיבה: טענות המבקר בדבר התנהלות לא תקינה שכללה קבלת כרטיסי חינם בשווי אלפי שקלים להופעת הזמרת מדונה ב-2009.

כזכור, משרד התיירות שאף למנף את ביקור הזמרת האמריקנית בישראל לטובת שיפור תדמיתה של ישראל ברחבי העולם. על כן ובהתקשרות עם מפיק האירוע נקבע כי המשרד ישלם סכום בסך 56 אלף שקלים ובתמורה שכר ארבעה מסכי ענק במהלך המופע עליו הוקרנו סרטון אודות נופי ישראל וכן ברכה מיוחדת מצד שר התיירות עצמו. כן צורפו לברכה דיוקנו של מסז'ניקוב, זאת בניגוד לחוק הבחירות ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה. 

עוד נמצא כי שר התיירות לשעבר ושלושה מעובדי משרדו באותה תקופה, חלקו בצוותא עם בנות זוגם שישה כרטיסים למופע בשווי 300 שקלים (שישה כרטיסי אח"ם וכרטיס רגיל נוסף), אותם קיבלו בחינם על ידי מפיק האירוע.

יש לציין כי קבלת הכרטיסים מוגדרת בניגוד לחוק שירות הציבור מטעם היועץ המשפטי לממשלה העוסק בדבר קבלת הזמנות וכרטיסים למופעים, אירועים ולתקנון שירות המדינה, אשר מהם עולה כי קבלת כרטיסים ללא תשלום הינה בגדר טובת הנאה אסורה.

הביקורת מצאה כי אין במשרד התיירות מסמכים המעידים על הכרטיסים שהתקבלו. בשיחות שנערכו עם עובדי המשרד עלה כי השר לשעבר מסז'ניקוב קיבל שני כרטיסים אח"ם וכך גם הרל"שית ויועץ התקשורת שזכה בכרטיס בודד. מנגד טוען מפיק האירוע, כי נתן למשרד התיירות 25 כרטיסי חינם, מרביתם מסוג אח"ם. המשמעות: 18 כרטיסים יותר מזה עליהם דיווח המשרד.

ממשרד מבקר המדינה נמסר כי הם רואים בחומרה את היעדר המידע והאסמכתאות המלאות במשרד אודות מספר הכרטיסים שקיבלו העובדים וכן פרטים נוספים הכוללים את זהות בעלי התפקידים להם ניתנו לצד איזו התמורה אשר שולמה עבורם, אם בכלל. כן רואה המבקר בחומרה את העובדה שהמשרד לא השלים את הבירור בנושא עד תום.

ספיח מעניין נוסף אותה מעלה הביקורת גורסת כי למרות הודעת הזמרת לפיה היא איננה מעוניינת בסיורי משרד התיירות, פעל המשרד לצורך התקשרות עם מפיקה ובמטרה לקבל תצלומים המתעדים את ביקורה בישראל ("לרבות במסגרות סיורים שאורגנו על ידי משרד התיירות").

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: