אא

על רקע המהומות באוקראינה: חשש בענף הנסיעות מביטולים

ההפגנות האלימות בקיב שהתחדשו לאחרונה מעוררות דאגה בקרב ענף הנסיעות מפני משבר העלול להוביל לפגיעה בתיירות האביב והקיץ ליעד. "אם הרוחות לא ירגעו, צפויים ביטולים. כרגע בכל אופן, אין שום שינוי". חברות התעופה מנגד מסרבות להיכנס ללחץ. "הכול כרגיל"

||| |||

ענף הנסיעות במתח. לאחר הפוגה בהפגנות הענק בעיר קייב כתוצאה מתקופת החגים, חזרו בימים האחרונים המוני תושבים אוקראינים זועמים לרחובות עיר הבירה לצורך מחאה נרחבת כנגד ראש הממשלה, ויקטור ינוקוביץ' ומפלגתו. טענות המפגינים מתבססות על רצונם להתקרב לאירופה והכעס על זניחת הסכם הסחר החופשי אשר היה אמור להיחתם עם האיחוד האירופי שהתחלף בקשירת קשרים עם רוסיה.

בהתכתשויות הימים האחרונים בין המפגינים לשוטרים נהרגו למעלה מ-100 בני אדם שהתסיסו עוד יותר את המתיחות הרבה בין הצדדים. לטענת ד"ר זאב לוין, מומחה לרפובליקות ברית המועצות לשעבר, "למרות מזג האוויר הקפוא, המפגינים ממשיכים בשלהם והעימותים רק מחריפים. יש הרבה אנשים שמחזיקים את הבריקדות ולא נראה שזה עומד להסתיים בקרוב".

קייב לא ידועה אמנם כיעד תיירותי נחשק בתקופת החורף, אולם בענף הנסיעות כבר מביעים חשש כי במידה והעימותים האלימים ימשיכו לצבור תאוצה, צפויה מסכת ביטולים משמעותית בכל הקשור לחבילות נופש בעונת האביב והקיץ. "יש חשש רציני", מבהיר גורם בכיר בענף ל-"פספורטניוז". אם הרוחות לא ירגעו, צפויים לא מעט ביטולים. תיירות ומהומות הן לא משהו שהולך ביחד. נחכה ונראה מה יהיו ההתפתחויות". 

 

בדעה דומה מחזיק גם יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל אופיר טורס שציין בנושא: "נכון לשעה זו התיירות לקייב לא מושפעת יותר מדי, גם לא מצד ישראלים. הסיבה לכך מתחלקת לשתיים. רוב הנוסעים בתקופה זו של השנה לקייב עושים זאת לצורך ביקורים משפחתיים בעקבות המחירים הזולים יותר, מה גם שהחורף הקר מאוד באזור לא מושך יותר מדי תיירים בתקופה הנוכחית".

גם במונה טורס המשווקת את אוקראינה בכלל וקייב בפרט כיעד תיירותי ערים לאירועים בחודשים האחרונים. "מונה טורס לוקחת בלוק קבוע על טיסות אל על לקייב", מבהיר שלומי ברק, מנהל הסיטונאות בחברה. "חברת אל על צימצה טיסות וההפחתה בהיצע התאזנה עם הביקוש".

לשאלת עתיד שיווק היעד לקראת המשך השנה מעיד זפרני. "אם המהומות ימשיכו לתוך הקיץ, נראה השפעה ברורה. נקווה שעד אז האירועים ירגעו והפעילות התיירותית לאוקראינה תמשיך כרגיל".

באשר לקו התעופה לקייב לא נרשמו עד עתה שינויים מיוחדים, אם בכלל. מחברת אל על המפעילה 5 טיסות שבועיות לקייב נמסר כי "אין שום שינוי בטיסות, הכול כרגיל". גם בחברת התעופה "אוקראין אינטרנשיונל (UKRAINE INTERNATIONAL) המפעילה 3 טיסות יומיות ליעד לא מדווח על שינויים. "שדה התעופה נמצא במרחק של חצי שעה מקייב, כך שאין שום השפעה למצב הפנימי בעיר, לפחות לא נכון לעכשיו", מסביר זיו רבינוביץ', מנהל השיווק של "כספי תעופה", נציגת החברה בישראל.


קייב. תקווה בענף לקיץ רגוע ונטול מהומות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיותאוקראינהחדשות אוקראינה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: