"משקיעים מאמץ עצום בהגברת התיירות הנכנסת מאירופה"
עם סיומו של יריד הפיטור במדריד הנחשב לאחד מאירועי התיירות המרכזיים בעולם ובאירופה בפרט, מסכמים בביתן הישראלי את ימי הפעילות הענפה. "אירוע מאתגר ובעל חשיבות לא פחותה לענף התיירות הישראלי". נתון: כ-100 אלף תיירים דוברי ספרדית פקדו את ישראל ב-2013
ויוה אספניה. עם סיומו של יריד התיירות "פיטור" המתקיים במדריד בימים אלו ומסמל את אחד מאירועי השיא של תעשיית התיירות העולמית והאירופאית בפרט, מדווח "פספורטניוז" הישר מלב ליבו של המתחם והביתן הישראלי בתום מספר ימים עמוסים בפעילות שיווקית למען התיירות כחול-לבן.
"אירופה כיבשת היא מקור התנועה מספר אחד לישראל וביחד עם הסכם "השמים הפתוחים", אלו רק חידדו את חשיבותה של שיווק התיירות מהיבשת ארצה", מבהיר סגן ראש מנהל השיווק במשרד התיירות, פיני שני, הגורס כי "אירופה משופעת בתרבות פנאי, אנשי עסקים וערכים נוספים המתאימים לישראל. מסיבות אלו ואחרות מושקע מאמץ עצום מדי שנה בשיווק ומיתוג ישראל באירופה לצורך חידוד והגברת התיירות הנכנסת מהיבשת ארצה".
מבין עשרות הדוכנים שמילאו את מתחם היריד במדריד, בלט בנוכחותו גם הביתן הישראלי, במסגרתו עמלו שעות ארוכות סוכני נסיעות, תיירנים, אנשי תעופה ומלונאים במטרה לסייע בשיווק ומיתוג אתרי התיירות והאטרקציות בישראל הן לקהילת התיירות המקצועית והן עבור הקהל הרחב. אשר הביעו התעניינות רבה והותירו אופטימיות בקרב המשלחת הישראלית.
מנתוני משרד התיירות עולה כי סך התיירים דוברי הספרדית (ספרד וארגנטינה) אשר פקדו את ישראל במהלך שנת 2013 לצורך נופש, שיט או ביקורי יום, עומדים על כ-77 אלף בני אדם (52 אלף מספרד ו-25 אלף מארגנטינה) המהווים פחות מ-4% מסך כמות התיירים הכוללת לישראל בשנים האחרונות.