אא

תאילנד לא מצליחה להתאושש: "ההפגנות פוגעות בתיירות"

במדינה מתקשים להתמודד עם גל המחאות הפוליטיות המשפיע על אזורים נרחבים, לרבות בנגקוק. רשויות התיירות התאילנדיות מדווחות על ירידה חדה בהזמנות לקראת החגיגות המסורתיות לציון השנה הסינית החדשה לצד ביטול עשרות טיסות. הנזק המוערך: 685 מיליון דולר

| |

משבר תיירותי עמוק בתאילנד. הפגנות המחאה הפוליטיות כנגד השלטון שהחלו בחודש אוקטובר ממשיכות להוביל לפגיעה לא פחותה בענף התיירות המקומי. גורמי תיירות, סוכני נסיעות ומלונאים רבים במדינה ובמזרח הרחוק נאלצים להתמודד החודש עם דעיכה מדאיגה בכמות התיירים הזרים, כזו המובילה לחשש כבד בקרב הרשויות המקומיות מאחת השנים השחונות בתולדות התיירות התאילנדית.

גם בגזרת התעופה סופגת תאילנד בשבועות האחרונים מכות לא פשוטות הכוללות ביטול של עשרות טיסות אזרחיות וסדירות. כך למשל על פי הדיווחים ביטלה חברת "סינגפור איירליינס" 43 מטיסותיה שהיו אמורות לנחות בבנגקוק עד לסוף חודש פברואר, כאשר במקביל גם בחברת "טאי איירוויס" נוהגים במגמה דומה והודיעו על ביטול 25 טיסות נוספות בקו המחבר בין הונג קונג לבנגקוק.

בהתייחס לרבעון הראשון של השנה מביעים רשויות התיירות המקומיות דאגה עמוקה לאור אזהרות מסע רבות ומציגים תחזית שלילית הגורסת ירידה חדה של 7.3% בכמות התיירים ל-6.5 מיליון איש בלבד לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בנגקוק עצמה סופגת גם היא מכה לא פשוטה החודש עם ירידה של 5% בכמות התיירים לעומת החודש המקביל ב-2013. הנזק המוערך עד עתה עבור הכלכלה המקומית: 685 מיליון דולר.

"המצב לא פשוט", מספר סיסדיווצ'אר צ'יוואראטנאפורן, נשיא התאחדות סוכני נסיעות התאילנדית לתופעה המדאיגה. "הרבעון השני והשלישי של השנה ידועים כעונות חלשות עבור תיירות, כך שהשיא הבא עבורנו צפוי להתרחש רק ברבעון הרביעי. נקווה שעד אז הדברים ירגעו".

כידוע, בנגקוק מושכת מדי שנה לקראת חגיגות השנה הסינית החדשה באזור הצ'יינה טאון סדר גודל של כ-4.2 מיליון תיירים משכנותיה במזרח הרחוק הכוללות כמובן את סין, הונג קונג וטייואן. במדינה מביעים חשש כבד מהמשך ההפגנות ומייחלים לסיומן, אחרת צפויה תאילנד לרשום את אחת השנים התיירותיות הקשות בתולדותיה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: