אא

טיול לשבת: חוויה סובבת טבריה

מושבה בעלת היסטוריה מרתקת, מעיין ששימש את ראשוני המתיישבים ונחל מרהיב ביופיו. "פספורטניוז" מזמין אתכם לבלות את סוף השבוע בטיול חוויתי באזור טבריה המרהיבה ביופייה. שבת שלום

| |

השבת כבר בפתח, השמש זורחת ומזג האוויר מושלם. רמז: זמן נהדר לנצל את סוף השבוע לטובת טיול חוויתי ומרתק. גם השבוע "פספורטניוז" דואג להוציא אתכם מהבית לטובת מסלול נוסף בארצנו היפה. והפעם: יוצאים לטייל באזור טבריה.

את טיולנו נפתח בנחל עמוד. נעלה על כביש 90 וניסע לכיוון צפון עד לפנייה שמאלהבצומת ליבנים. ניסע כשניים וחצי קילומטרים עד שנראה מימין שוליים רחבים מעפר לחנייה ושלט עם סימון שחור. זה הזמן לספר לכם מעט אודות נחל עמוד אשר נקרא על שם העמוד שבסופו. 

העמוד נוצר כתוצאה מבליית הסלע סביבו שיצר שבירה והתמוטטות של הסלע בעקבות חיפת רוחות. למרגלות העמוד נובע מעיין אכזב.  אם למטייל המזדמן הוא יוכל לראות שפני סלע מתחממים בשמש על הסלעים ואולי אפילו נשרים בודדים שבחרו לקנן בגדות הנחל המצוקיים. לאחר שראינו את העמוד היפה נסתובב ונחזור לרכב. (למיטיבי הלכת ישנה אפשרות להמשיך כשני קילומטרים קדימה ולראות את ה"סיפון" של המוביל הארצי החוצה את הוואדי).


נחל עמוד. צילום: אחינועם בן יוסף 

לאחר הסיור בנחל נגיע אל היישוב מגדל שראשיתו היא בימי בית שני וממנו הגיעה מרים המגדלית. בראשית המאה העשרים, בגלל אותה מרים, קנתה את האדמות באזור קבוצת גרמנים שרצו לחפש את קברה. אלא שחולי וקשיים הביאם למכור את הנכס. בהמשך הביאה קק"ל יזמים מרוסיה ואלו הקימו את החווה החקלאית לקליטת חלוצים. בחווה עברו בין השאר יוסף טרומפלדור, א. ד. גורדון ויוסף חיים ברנר.

בחצר פועל עד היום בית בד מיוחד במינו ששייך לגינתר גוטשפלק-גרמני שהגיע מקבוצה חלוצית, שבית הבד היה חלומו. שווה לבוא ולראות. חוץ ממנו ישנו גם משק חי קטן שבו תרנגולות, עיזים וכבשים. 

לסיום  נצא מהמושבה מגדל ממנה הגענו ובקיוסק אשר בכניסה נפנה שמאלה (לפני הצומת) ונמשיך ישר עד לרחבת החנייה של מעיין עין נון. במקום תוכלו למצוא בריכה גדולה בגובה של חצי מטר אשר שימשה בראשית ימיה את המושבה לטובת אספקת מי שתיה וחקלאות עבור המתיישבים הראשונים.

סיכום: טיול קצר בן מספר שעות אך חוויתי ומעשיר. מומלץ לעצור להתרעננות לארוחה טובה ולהשלים שבת רגועה ומהנה לפני שבוע חדש הבא עלינו לטובה. שבת שלום.


 חצר הראשונים במגדל. צילום: מדרשת אורות הגליל

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: