אא

ינואר בנתב"ג: גידול של 13% בתנועת הנוסעים

מגמת התנופה בנמל התעופה הלאומי ממשיכה לצבור תאוצה גם בחודש הראשון של השנה לקראת כניסה עתידית לקטגוריית הנמלים בעלי פעילות גבוהה. היעדים החמים: ארצות הברית, תורכיה, רוסיה ואנגליה. מנהל נתב"ג, שמואל זכאי: "נמצאים בעיצומה של שנה משמעותית בתולדות התעופה הישראלית"

| |

נמל התעופה בן גוריון ממשיך להאיר פנים לענף התעופה גם ב-2014. עם סיום חודש ינואר מדווחת היום (ראשון) רשות שדות התעופה על נתונים מרשימים המעידים על גידול של כ-13% במסגרת תנועת הנוסעים בנמל בחודש החולף (833,586 איש) לעומת החודש המקביל אשתקד.

בין רשימת היעדים המרכזיים עבור הנוסעים הישראליים במהלך החודש החולף ניתן למנות במקום הראשון את ארצות הברית עם סך כולל של 116,302 נוסעים המהווים ירידה של 2% לעומת התקופה המקבילה ב-2013. תורכיה לעומתה ממשיכה לנסוק מעלה (71%+). גם רוסיה ואנגליה מסיימות את החודש עם נתוני תנועת נוסעים חיובית לעומת ינואר 2013 (17% ו-6% בהתאמה).

יש לציין כי שביעות הרצון בנתב"ג לאחר פרסום התוצאות כפולה ומכופלת שכן על פי נתוני רשויות התעופה במדינות רבות ברחבי העולם, הרי שהגידולים המקובלים בהתייחס לתנועת הנוסעים הינם סביב 1-3%. בנוסף עולה מדו"ח רש"ת כי תנועת המטוסים בחודש ינואר האחרון הסתכמה ב-6799 מטוסים (11.4%+ לעומת ינואר 2013).

כידוע, במהלך השנה צפוי נתב"ג להיכנס לרשימה היוקרתית של נמלי התעופה הפועלים בתדירות גבוהה (תנועה של למעלה מ-5 מיליון נוסעים), בעיקר בזכות רפורמת השמים הפתוחים שתיכנס בחודשים הקרובים לפעילות אינטנסיבית ומגמת גידול תיירות יוצאת המאפיינת את נמלי התעופה האירופאיים וישראל בתוכה.

מנהל נתב"ג, שמואל זכאי, התייחס בשעות הצהריים לנתונים המעודדים וציין כי "שנת 2014 הינה שנה משמעותית בתולדות התעופה האזרחית במדינת ישראל. זוהי שנת בשורה בה תסיים רשות שדות התעופה את המגה פרויקטים שבוצעו בנתב"ג בארבע השנים האחרונות".

זכאי התקשה להסתיר את ההתרגשות והמשיך לספר על היותה של 2014 "שנת בשורה גם עבור הצרכן הישראלי לו תהיה זכות בחירה של מגוון טיסות רחב ואפשרויות לטוס ממדינת ישראל ואליה. אנו כרשות שדות התעופה מחוייבים למימוש הסכם השמים הפתוחים ונחושים להפוך את ההסכם לבשורה עבור הצרכן הישראלי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: