אא

טיול לשבת: סופ"ש חוויתי בשמורת המג'רסה

שלל זני דגים מרהיבים, שילוב הרמוני עם חיק הטבע ועד להתרעננות מפנקת במימי הנחל. "פספורטניוז" מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ויוצאת דופן במסלולי נחל המג'רסה שבצידו המזרחי של הכנרת לקראת סוף השבוע. שבת שלום

| |

צאו לטייל. עוד שבת בפתח ועימה שלל הרעיונות לקראת טיול חוויתי עבור תושבי ישראל. אז זה הזמן להימנע מרביצה על הספה או מתנומת סוף השבוע לטובת סיור בארצנו היפה. והפעם: שמורת נחל המג'רסה.

אם כן, נפתח במקור שמו של המג'רסה. יש הטוענים כי השם מקורו במגרסת אבנים ואילו אחרים רואים בו כקשור לעיר גרסה המוזכרת בעיר החדשה. אלא שעל אף הויכוח אודות מקורו ההיסטורי, הרי שנכון להיום נחשב האתר הצפוני לאחד מנפלאותיו של אזור הכנרת המזרחי וכזה המושך אליו מדי שנה אלפי מטיילים המעוניינים לשלב חווית טיול בחיק הטבע עם הנאה רטובה בתוך המים. אז נכון אמנם מדובר בעיצומו של החורף וחודש פברואר, אבל בינינו עם עונת חורף שחונה שכזאת אפשר בהחלט לפשוט את הבגדים, לעלות על בגד ים ולצאת לטיול מפנק.

את המסלול נתחיל בכביש כורכר מסומן עד אשר נמצא עצמנו בתוך הנחל שבין קני הסוף אשר בו נתחיל את הטיול החוויתי והרטוב בתוך המים. נמשיך ללכת במורד הזרם לאורך מספר דקות עד שנגיע לבריכות אשר עינן עמוקות אמנם אך כאלו בהם מצוים דגי נחל יפים עליהם נוכל להשקיף. 

לאחר הליכה של כשעה נבחין מצד שמאל מדרגות מבטון המעידות על סיום מסלולו הקצר של הנחל. עבור המעוניינים במסלול האתגרי ניתן להמשיך במסלול אך מומלץ להיזהר מגובה המים העולה אשר איננו מתאים לילדים. על כל פנים, אלו מכם שימצו בשלב זה את המים יוכלו לטפס במעלה המדרגות לכיוון המסלול היבש ומשם בחזרה אל החניון. 

איך מגיעים? נוסעים על כביש 87 עד לצומת יהודיה שם נפנה ימינה (כביש מספר 92). לאחר מכן בכיכר הראשונה נפנה שוב ימינה לכיוון בקעת בית צידה. נחלוף על פני 800 מטרים נוספים ואז נפנה שמאלה לנסיעה נוספת של קילומטר נוסף עד להגעה אל היעד. 

הטיפ של "פספורטניוז": עבור אלו מכם הסובלים מחום תמידי או בסך הכול מחפשים חוויה ייחודית ויוצאת דופן המתאימה לכל המשפחה, רוצו למג'רסה. רק אל תשכחו בגדים להחלפה. שבת שלום.


צילומים: יוסי קרסנטי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: