אא

טיול לשבת: סיור חורפי בקיסריה

סוף השבוע בפתח ועימו ממליץ "פספורטניוז" על ביקור חווייתי במרחק חצי שעת נסיעה מתל אביב בנמל קיסריה המזמין צלילה לתוך מסע הרפתקאות בזמן, נופים עוצרי נשימה, הנאה ממטעמים וניחוחות עשירים באחת ממסעדות המתחם. שבת שלום

| |

בין שפע אתרי התיירות המספרים את סיפורה של ארץ ישראל הקדומה, עולה סיפורה המופלא של העיר קיסריה, העיר שהייתה בעבר עירו המפוארת של המלך הורדוס ואחת הערים הגדולות והחשובות בארץ ישראל.

קפיצה לנמל קיסריה הנמצא במרחק נסיעה של חצי שעה מתל-אביב מזמנת למבקרים חוויה ייחודית המשלבת ישן מול חדש, עתיק מול עדכני ונוף פסטורלי עוצר נשימה.

את הטיול נפתח בביקור בגן הלאומי המקומי. נחנה את הרכב בסמוך לכניסה לתיאטרון הרומי ומיד נצלול לתוך מסע קסום אל ההיסטוריה של קיסריה. גולת הכותרת של הביקור באתר טמונה במכלול המיצגים המרשים "מסע בזמן" המעצים את חוויית הסיור וכזו ההופכת אותו למסע של הרפתקה בזמן. במהלך המסע תיחשפו לתרבויות השונות ששלטו בעיר למן התקופה ההרודיאנית, דרך התקופות הרומית, הביזנטית, הערבית, הצלבנית ועד לימי ראשית הציונות בארץ ומפעל ההתיישבות של הברון רוטשילד.

בסמוך תוכלו למצוא אולם שבו מוצבים ארבעה מסכים אשר יפגישו אותכם עם 12 דמויות מהתקופות השונות של העיר. זו הזדמנות נהדרת עבורכם לקבוע מפגש אישי עם המלך הורדוס, עם לואי התשיעי, רבי עקיבא, הברון רוטשילד, חנה סנש ואחרים, לשמוע את סיפוריהם ולהיחשף לעלילות התקופה.

מכאן נמשיך למיצג "מגדל הזמן" המצוי במבנה המשוחזר של המצודה. הנוף הנשקף מראש המגדל מהווה סיבה טובה כשלעצמה להגיע למרומיו. בשני האולמות של מגדל הזמן עומדת לרשותכם מערכת מחשוב משוכללת המאפשרת מפגש עם המבנים הקדומים של העיר המתגלים על גבי מסך ענק. זו העת לצאת לסיור וירטואלי בתוך העיר, להיכנס למבנים, לסייר ברחובות ואפילו להשתתף בפעילויות השונות בהן מרוץ סוסים בהיפודרום, מופע בתיאטרון, שיטוט בין דוכני השוק ואף קבלת פנים לספינות המגיעות לנמל. 


קיסריה. עירו המפוארת של המלך הורדוס. צילום: אבשלום לוי

בסיומה של החוויה, ניתן לצאת אל שבילי הגן הלאומי כדי לפגוש מקרוב את המקומות והמראות שהתגלו אלינו בכל הדרך במהלך הפעילות במיצגים. מומלץ להגיע אל המזח שנבנה בעיר בשנות החמישים של המאה הקודמת בכדי לצפות בדייגים הפזורים לכל אורכו בימים של ים רגוע, או בגלים המתנפצים אליו בימי הסערה. כדאי גם לבקר בנימפאון - מזרקת מים ציבורית בת 2000 שנה ששימשה לנוי ולשתייה וכמקום מרכזי להתכנסויות – אשר בימים אלה נחשפת ועוברת תהליך שחזור ושימור ביוזמתן של החברה לפיתוח קיסריה ורשות העתיקות.

בסוף הטיול המרתק בין אם תהיו רעבים ממש או רק תרצו נשנוש קל וכוס קפה משובח, במתחם הנמל תמצאו מגוון עשיר של מסעדות ובתי קפה, ממסעדת בשר ודגים, בר סושי וגריל, מסעדת שף, דרך בית קפה וגלידריה ועד מסעדת פלאפל ביתי הנעשה בנוסחה ייחודית וללא גלוטן.

לאחר מנוחה קלה תוכלו להמשיך לביקור במוזיאון ראלי הנמצא במרחק נסיעה של כמה דקות מנמל קיסריה. המוזיאון נבנה בסגנון ארכיטקטוני ספרדי קלאסי קולוניאלי, ומשתלב יפה בנוף הפסטוראלי של קיסריה, מול הים. במוזיאון תצוגה קבועה ומתחלפת של אומנות אירופאית קלאסית (העוסקת בסיפורי התנ"ך), רחבת פסלים של גדולי יהדות ספרד, אומנות לטינו אמריקאית, תערוכה ארכיאולוגיות ופסלים מקוריים של סלוודור דאלי (בחודש פברואר המוזיאון פתוח רק בימי שישי-שבת בין השעות 10.30-15.00, הכניסה חופשית).

אפשרות נוספת לסיים את הטיול המרתק היא להמשיך לחוף הקשתות, המכונה גם חוף האקוודוקט הנחשב לאחד מקטעי החוף הציוריים ביותר בארץ. הקשתות שהעניקו לחוף את שמו הן שרידי מערכת המים של העיר קיסריה. תוכלו לסייר בין שרידי הקשתות, לטייל לאורך קו המים או פשוט לשבת על החול הזהוב וליהנות מהשלוה והרוגע.


קיסריה שילוב של היסטוריה מרתקת ושפע אטרקציות. צילום: עופר כתר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: