אא

"ירידה משמעותית בתנועת הנוסעים לקייב"

עשרות הרוגים בעימותים עם כוחות הביטחון, פגיעה בתיירות העסקית ואליפות אירופה בכדורסל המצויה בספק. על רקע המהומות וההסלמה באלימות ברחובות קייב מצויה אוקראינה באי ודאות באשר להשלכות אודות התיירות המקומית. קווי התעופה לקייב ממשיכים לפעול כרגיל

| |

המתיחות באוקראינה ממשיכה לצבור תאוצה. בימים האחרונים המהומות והעימותים בין המפגינים המוחים כנגד הממשל והנשיא ויקטור ינוקוביץ', לכוחות המשטרה והביטחון הגיעו לשיא אלים ועגום. התוצאה: עשרות הרוגים ב-48 השעות האחרונות ומחזות אימה ברחובות עיר הבירה האוקראינית.

השאלה המעסיקה את רשויות וגורמי התיירות במדינה היא כיצד תשפענה המהומות והכאוס השורר באוקראינה על התיירות הנכנסת רגע לפני עונת האביב הידועה בעלייה משמעותית בשיעור המגיעים אל המדינה לצרכי עסקים ונופש.

"המצב מדאיג ומורגשת ירידה משמעותית בתנועת הנוסעים לקייב", מצהירים בחברת "מונה טורס" המשווקת נסיעות לאוקראינה. התנועה החזקה עד היום לאוקראינה הייתה בעיקר של אנשי עסקים שעד לרגע זה ירדה בצורה ניכרת. יהיה מעניין לראות כיצד המהומות ישפיעו על התיירות כאשר עונת האביב והקיץ הן החזקות באופן מסורתי בהיבט התיירותי למדינה".

"יש אי וודאות לגבי אוקראינה", מחזק את הטיעון גם מנכ"ל חברת "פרוגרס נסיעות", איציק שמעון המשווקת טיסות וחבילות לספורטאים ומביע חשש באשר לאירוע אליפות אירופה בכדורסל לנוער שעתיד להיערך בקייב בקיץ הקרוב והוסיף. "סביר להניח שאם המצב ימשיך כמו שהוא עכשיו, יצטרכו להעתיק את האליפות למקום אחר".


קייב בימים יפים יותר. עשרות הרוגים תוך פרק זמן קצר השבוע

מנגד נשמעים קולות הפוכים לחלוטין הגורסים כי אוקראינה בכלל וקייב בפרט אינן מהוות שום סכנה עבור תיירים. אחת מהן היא עפרי דובלין, ישראלית שביקרה בשבוע האחרון באומן המרוחקת כשלוש שעות נסיעה מקייב. "בקייב לא יצא לי להיות יותר מדי, פרט לנחיתה עצמה. ראינו הרבה כוחות משטרה אבל מעבר לכך לא הרגשנו בשום דבר מיוחד. הנחנו שכנראה זה כמו בתקשורת אצלנו. הכותרות והסיקורים האגרסיביים של המהומות בכלל לא הורגשו והעברנו את השהייה שלנו באוקראינה ללא שום הפרעה או חשש".

ומה באשר לגזרת התעופה לאוקראינה? כיום מפעילות טיסות לקייב אל ועל ואוקראין אינטרנשיונל אלא שעל אף המהומות הגואות וההסלמה באלימות בין המפגינים לכוחות המשטרה, מסרבות השתיים עד עתה להיכנס ללחץ.

"אין שום שינוי בפעילות הטיסות שלנו", מעיד אבי נחום, מנכ"ל "כספי תעופה", נציגת חברת התעופה האוקראינית "אוקראין אינטרנשיונל" בישראל המפעילה שלוש טיסות מדי יום בקו בין תל אביב לקייב. "התחושה היא שהתקשורת היא זו שמלבה את את האש ויוצרת מצג לפיו המצב באוקראינה בעייתי למדי, אבל האמת שבפועל התיירים לא ממש מרגישים את המהומות".

בכל זאת, כמות הרוגים שכזו תוך פרק זמן כל כך קצר. נשמע מלחיץ מאוד

"אני יכול להתחייב בפני הלקוחות והנוסעים שלנו שנמשיך להישאר עם היד על הדופק ובאם המצב יחמיר חלילה, אף נשקול הפעלת טיסות לקייב באופן נקודתי, אבל באמת שכרגע אין עוד צורך להילחץ סתם. הבקשות להזמנות ממשיכות להגיע ללא כל שינוי. רק הבוקר הוצאנו שתי קבוצות נוספות לקייב".

מחברת אל על אשר תשיק החל מסוף חודש מארס שבע טיסות שבועיות לקייב במסגרת מותג הלואו קוסט החדש "אפ" (UP) ואף תגביר תדירות הקו בעונת הקיץ לעד 11 טיסות שבועיות, נמסר בתגובה כי "בשלב זה כל טיסותינו לאוקראינה ממשיכות לפעול כרגיל וללא שום שינוי".


קייב. התיירות העסקית נפגעה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: