אא

מנכ"ל השבוע של "פספורטניוז": קובי הצואל

כשמאחוריו שנה עמוסה בפעילות ואתגרים במסגרת פועלו כמנכ"ל מלון הרודס ת"א של רשת פתאל, מתפנה הצואל לסכם את השנה שחלפה, את מכשלות הענף הישראלי ומנגד את עתיד הענף לו הוא מייחל גדולות ונצורות. "נמצאים בצמיחה מתמדת. רק שיישאר שקט"

| |

כמדי שבוע "פספורטניוז" עושה כבוד למנהלים, מנכ"לים ומנהלי האגפים המצטיינים של ענפי המלונאות, התעופה והתיירות בישראל. והשבוע: קבלו את קובי הצואל, מנכ"ל מלון הרודס תל אביב השייך לרשת פתאל שמסכם שנה נהדרת ומרובת עשייה בתפקיד. 

הצואל (38) נחשב לבעל ניסיון כביר בענף המלונאות וכמי שמשרת את רשת פתאל נאמנה במשך שמונה שנים. את דרכו החל כקב"ט ראשי, מנהל אגף חדרים וקבלה במלון פלמיירה אילת שנרכש לימים על ידי פתאל והפך ל-"רויאל טוליפ". בין תפקידיו ברשת ניתן למנות גם כסמנכ"ל מלון לאונרדו פריויליג', ניהול מלון הרודס ויטאליס באילת, מנהל התפעול של קומפלקס מלונות הרודס בעיר הדרומית.

אל המלונאות כפי שהוא מעיד נחשף הצואל בגיל מאוחר יחסית (28). "ירדתי לאילת מסיבות אישיות. בכלל עבדתי בזמנו בתחום הביטחון וחיפשתי שם את עצמי. יצא לי במסגרת העבודה אז להתארח במלון פלמיירה לשעבר. שם נחשפתי לאווירה המלונאית, למתן השירות והדינאמיות של האורחים. כל אלו גרמו לי לחשק ורצון אדיר להיות חלק מהענף הזה שנקרא מלונאות".

מה מייחד כל כך את הענף מבחינתך?

"היכולת שלך לגרום לחוויה חיובית עבור כל כך הרבה אנשים. המלונאות היא למעשה מוצר חוויתי נטו ועל כן הטיפול בה נמשך מסביב לשעון. ההצלחה שלך במלונאות תלויה לא רק בעצמך אלא ביכולת לנהל ולשתף צוות עובדים מיומן, מקצועי ואנושי. אלו הדברים שעושים את ההבדל מבחינתי בענף".

אולם מאידך, לא הכול ורוד עבור הצואל שכמי שמכיר את נבכי הענף מקרוב, מציג מספר בעיות ומכשלות המדירות שינה מעיניו. "נושא המלונאות והתיירות תלויים במצב הביטחוני ועל כן כל השפעה הכי קטנה שיכולה להיות עלולה להשפיע לרעה על הביקוש וההזמנות. לכך יש להוסיף כמובן את רמת ההיטלים הכבדים שאנחנו נאלצים לשלם עבור כל הנושא של ארנונה ודרישות רגולטריות שונות כמו הוצאות מאבטחים, כשרות ועוד. זהו נטל לא פשוט שמוטל על המלונות ועצם היכולת שלהן להתמודד עם המצב הנתון, ראוי להערכה גדולה".

איפה היית מציב את המלונאות הישראלית נכון לפברואר 2014?

"אנחנו מצויים בעידן מאתגר במיוחד. עצם היכולת של הלקוחות להתעדכן בזכות העולם הגלובלי המתפתח של היום בכל מה שקורה בענף ולערוך השוואות למלונות ואתרים תיירותיים אחרים בעולם בזכות רשת האינטרנט, גורמת לכל מלון להיות חשוף לביקורת ולצורך להשקיע עוד יותר בדברים הקטנים. מלון שיצליח לעמוד בדרישות הללו ולהתאים את עצמו לעידן הנוכחי, יצליח".

"נמצאים במגמת צמיחה מתמדת"

הצואל סוגר שנה בתפקידו הנוכחי כמנכ"ל מלון הרודס תל אביב, הנחשב כיום לאחד מן המלונות המוכרים והמוצלחים של תל אביב. המלון מונה 324 חדרים ופועל בסך הכול שנתיים מאז נחנך לראשונה על ידי הרשת בעלות השקעה של למעלה מ-70 מיליון שקלים.

האחרון שהספיק לשמש גם כסמנכ"ל המלון ובהמשך לזכות בניהולו יודע כי זכה להזדמנות יוצאת דופן. "כמי שגדל וצמח ברשת פתאל, זוהי זכות וכבוד גדול לעמוד בראש מלון קונספט ברמה שכזו. הייחודיות במלון שלנו מעבר לדגש שהוא נותן על תל אביב וההיסטוריה שלה, מקורה ברמת השירות, הקולינריה ומכלול האספקטים שגורמים לו להפוך לכזה שפשוט כיף לחזור ולשהות בו".

מתוכננים שדרוגים נוספים במלון ב-2014?

"מכיוון שמדובר שוב במלון חדש בכל קנה מידה, השדרוגים יהיו מינוריים יותר. בה בעת, נמשיך לנקוט באמצעים להשבחת המוצר. זה משהו שמבחינתנו ברשת הוא מובן מאליו".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

"השאיפה שלי היא להמשיך ולהתקדם ברשת פתאל. אחד הדברים שהכי מלהיבים אותי בתחום הם הערכים של הרשת המדברים על אירוח ברמה הגבוהה ביותר עבור הלקוחות. עצם הרצון להוכיח כל הזמן שהכול אפשרי, הם הערכים שגורמים לי לרצות להיות חלק מהרשת הזו ולשאוף להתפתח ולצמוח איתה מעלה".

באותה נימה, אתה אופטימי לגבי עתיד ענף המלונאות הישראלי?

"מאוד. מדינת ישראל בכלל והעיר תל אביב בפרט נמצאות בשנים האחרונות במגמת צמיחה מתמדת ואני מאמין ומקווה שהיא תמשיך גם בשנים הקרובות, זאת בהתניה כמובן שהמצב הביטחוני יוותר רגוע. במידה והתנאים הללו ימשיכו להישמר, אחוזי התפוסה יגדלו משמעותית והמלונאות הישראלית תשגשג, רק שיישאר שקט".


סוויטת אקזקיוטיב מלון הרודס ת"א. צילום: יח"צ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: