אא

אוקראינה: "הושג הסכם בין האופוזיציה לנשיא"

כלי התקשורת במדינה מדווחים על הסכם שהושג בליל אמש בין הצדדים בתקווה להביא להפסקת גל האלימות שהאמיר ליותר מ-100 הרוגים באירועי השבוע האחרון. עפ"י ההסכם המתגבש צפויות להיערך בחירות חדשות לפרלמנט האוקראיני. "פספורטניוז" ממשיך לעקוב מליבה של קייב המדממת

| |

סיבה לאופטימיות? לאחר מספר ימים עקובים מדם בהם נהרגו למעלה מ-100 אזרחים אוקראינים בעימותים עם המשטרה וכוחות הביטחון המקומיים, על רקע המתיחות המתמשכת בין הנשיא ויקטור ינוקוביץ' לעדת המפגינים הרבה ולצד איומי האיחוד האירופי והמעצמות על נקיטת סנקציות כנגד המשטר במדינה, הושג אמש (חמישי) הסכם בין הצדדים אשר עשוי להביא לסיום גל האלימות הגואה במדינה.

על פי טיוטת ההסכם המתגבש בתיווך האיחוד האירופי וגורמים דילפומטיים ביבשת, תושג הסכמה בין גורמי האופוזיציה לינוקוביץ' על הליכה לבחירות חדשות לפרלמנט במועד חדש שטרם נקבע וכאלו הצפויות להביא לצמצום סמכויותיו של הנשיא. גורמים המקורבים לנשיא האוקראיני מדווחים על היותו מוכן "לפשרות משמעותיות" במטרה לגרום להפסקת הכאוס במדינה ולהשיב את השקט על כנו. 

כפי שפורסם השבוע ב-"פספורטניוז" (https://passportnews.co.il/Article.aspx?ID=8537) גל המהומות הפוקד את אוקראינה מאז חודש נובמבר הינו בעל השלכות מרחיקות לכת גם על ענף התיירות הנכנסת למדינה שעשוי להינזק קשות בעונות האביב והקיץ הקרובות הידועות באופן מסורתי כחזקות הרבה יותר מתקופת החורף בה הטמפרטורות בקייב ובערים נוספות באוקראינה צונחות אל מתחת לאפס.

כן מעניין יהיה לראות במידה ואכן ההסכם ייכנס לתוקפו, כיצד יגיבו אנשי העסקים הרבים המגיעים לאוקראינה השכם והערב לטובת פגישות במיטב המלונות והמסעדות המקומיות. את התשובות בכל אופן, נקבל בתקופה הקרובה.


קייב בימים יפים יותר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיותאוקראינהחדשות אוקראינה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: