אא

ההתאחדות למשרד התיירות: הפעילו תוכנית חל"ת לעובדי תעשיית התיירות

במכתב ששלח מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות למנכ"ל משרד התיירות הוא מציין שההאטה כבר מורגשת היטב בענף, והיא אף צפויה להעמיק בדומה למשבר של שנת 2001.

Shutterstock Shutterstock
התאחדות סוכני הנסיעות פנתה בקריאה למשרד התיירות להפעיל במהרה תוכנית חל"ת , במתכונת דומה לזו שהופעלה בשנת 2001 לאחר פרוץ האינתיפדה.

במכתב ששלח יוסי פתאל, מנכ"ל ההתאחדות, למנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, ציין פתאל שההאטה כבר מורגשת היטב בענף וכי היא צפויה להעמיק עד כדי מצב משבר, דומה בעוצמתו למשבר של שנת 2001.

פתאל מסר כי כבר עתה פוטרו עובדים רבים וכי אחת הדרכים לבלימת פיטורי עובדים מיומנים ומקצועיים נוספים היא באמצעות יישום תוכנית חל"ת, שבמסגרתה ייצאו העובדים לתוכנית הכשרה של כמה חודשים כששכרם ישולם בתקופה זו על ידי הביטוח הלאומי, בעוד שתוכנית ההכשרה עצמה תמומן על ידי משרד התמ"ת.

פתאל הוסיף כי מדובר בפתרון אופטימלי לכל הצדדים המעורבים: העובדים עצמם לא יאבדו את משרתם ומובטחת להם רציפות של זכויותיהם הסוציאליים בתקופת החופשה, המעבידים יימנעו מפיטורים כואבים וישמרו על עובדיהם המקצועיים, כשהם מחוייבים רק בכיסוי התשלומים הסוציאליים, ולבסוף, שכרם של העובדים ישולם באמצעות דמי האבטלה שממילא היו משולמים אם עובדים אלו היו מפוטרים.

ההתאחדות הציעה למשרד התיירות כל סיוע שיתבקש על מנת ליישם תוכנית זו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: