אא

"הסוכנים מבינים את הצורך להתקדם"

חבילות תיירות המשלבות ספורט פעיל הפכו בשנים האחרונות לטרנד בו נוטלים אלפי ישראלים בשנה. מי שאמון על התפתחות תת הענף הוא איציק שמעון, מנכ"ל ומייסד חברת התיירות "פרוגרס טורס" ומוותיקי ענף הנסיעות. בראיון ל-"פספורטניוז" הוא מבהיר את אשר על ליבו. "נגמר העידן בו סוכנים יושבים במשרד ומחכים ללקוחות"

| |

עם הפנים קדימה. חברת התיירות "פרוגרס טורס" מספקת בשנים האחרונות משב רוח מרענן בנוף שיווק חבילות התיירות והנופש. על מנת להכיר את פועלה של הסוכנות הוותיקה, פגשנו השבוע את איציק שמעון, מנכ"ל ומייסד החברה לראיון גלוי ומרתק אודות התפתחות הענף, עתיד הסוכנים והצורך להשתלב בעידן המודרני. 

כבר 32 שנה פעיל שמעון בענף הנסיעות אשר הפך עבורו למפעל חיים המספק הגשמה עצמית וסיפוק בלתי נלאה. "כשהייתי צעיר כל עולם התיירות קסם לי מאוד", הוא משחזר את ראשית דרכו בתחום. "צריך להבין שזו הייתה תקופה אחרת לחלוטין, הרבה לפני המחשב, האינטרנט או הטלפונים הסלולריים. למעשה לסוכני הנסיעות הייתה בלעדיות בכל הנושא של חו"ל והעולם הגדול. כל הנושא הזה משך אותי ומאז אני בתיירות".

20 עובדים מועסקים תחתיו במשרד הנסיעות שהקים בלב העיר פתח תקווה, משם הוא מוציא מדי שנה אלפי ישראלים למגוון טיולים בחו"ל. אולם לצד הפעילות השגורה לשיווק טיסות חבילות נופש, התמקצע בשנים האחרונות שמעון ועמיתיו לחברה בנישה חדשה וייחודית בשוק הישראלי הכוללת שיווק חבילות תיירות המשלבות ספורט פעיל של הלקוחות בעצמם. כן מפעילה החברה את "פרוגרס ספורט אינטרנשיונל" העוסקת מנגד בתיירות נכנסת ובארגוני אירועי ספורט גדולים בישראל בין פעילויותיה האחרונות ניתן למנות את ארגון אליפות עולם ואירופה בכדורת ובשייט.

כך בנה לעצמו שמעון מיני אימפריה בתחום. בעוד המתחרים וחברות הנסיעות מתמידות לעסוק בשיווק חבילות תיירות הכוללות צפייה במשחקי כדורגל וכדורסל באירופה, הרי ששמעון החליט לקחת את הנושא צעד אחד קדימה ולהעניק ללקוח ולתייר עצמו ערך מוסף בדמות ההשתתפות הפעילה המספקת לטענתו לחווית התיירות נופך יוצא דופן ובלתי נשכח באמצעות השקת חבילות תיירות ברחבי העולם למרתונים, צעדות, אירועי ספורט ופנאי והכול למען תחושת האקטיביזם הספורטיבי של הלקוח.

"עם כל הכבוד לסוכני הנסיעות, בעידן האינטרנט של היום מי שלא ידע להמציא את עצמו מחדש ולהתמקצע בנישות מסוימות לא יוכל לשרוד", מסביר שמעון את ההחלטה להתמקצע בתחום חבילות הספורט הפעיל לצד יתר פעילויות המשרד. "אי אפשר להישאר בשיטות הישנות ולחכות ללקוח שיגיע למשרד וירכוש כרטיס טיסה. הסוכנים צריכים להתקדם כפי שכל העולם עושה ועל כן אנחנו משקיעים מאמצים גדולים בנושא זה. הבעיה היחידה לעומת העבר אלו עלויות השיווק וקידום הפרסום ברשת. סוכן שלא ידע להעריך אותם נכון, עלול למצוא את עצמו בבעיה קשה".

הפעילות הענפה של אתרי האינטרנט בנושא המכירה הישירה פגעה בך?

"שוב, האינטרנט הוא הכלי הנכון והמתאים לעידן בו אנו חיים. כמו שבעבר מרבית העבודה נעשתה בטלפון או בפקס, היום זה האינטרנט וצריך להתאים את עצמנו אליו. אני יכול להעיד שבפרוגרס אנחנו בהחלט משתלבים טכנולוגית. השקנו לאחרונה אתרים חדשים, כולל אחד להזמנת חופשות הכוללות הרשמה להשתתפות במרתונים ברחבי העולם. לשם העולם מתקדם ואנחנו לא רוצים להישאר מאחור".

מול אילו אתגרים עומד הסוכנים כיום?

"הצורך לדעת ולהתאקלם בעולם החדש שנפתח בפנינו, בדגש על ההתפתחויות האינטרנטיות היא משמעותית מאוד כיום. לכך הייתי מוסיף את עולם התעופה שעתיד להשתנות באופן ניכר בחודשים הקרובים עם רפורמת "השמים הפתוחים". מאפריל הולכים להיפתח 25 יעדי לואו קוסט לקהל הישראלי, כך שגם אל נושא זה צריך לדעת להיערך בהתאם".


איציק שמעון. ותק של 32 שנה בענף הנסיעות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: