אא

הרצליה: שד"ת העירוני ייסגר עד אפריל 2015

בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק כי השדה הפועל לכאורה על אדמה חקלאית ייסגר עד לחודש אפריל 2015. ראש עיריית הרצליה לשעבר, יעל גרמן שהובילה את המאבק לסגירת השדה במשך 15 שנים: "יום גדול עבור תושבי הרצליה והאזור". גורמים בענף התעופה משיבים אש: "השמחה שלה לא ברורה"

| |

שדה התעופה בהרצליה-הסוף? לאחר מאבק ארוך שנמשך כבר 15 שנים בראשותה של ראש העיר לשעבר, יעל גרמן וגורמים נוספים, נדמה כי סאגת שדה התעופה העירוני בדרך לסיום.

כזכור, בהמשך לקביעתה של נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שרה גדות, לפיה הוחלט כי שדה התעופה ייסגר עד ל-15 בחודש אפריל 2015, זאת משום שהינו פועל שלא כדין על קרקע חקלאית, דחה היום (רביעי) בית המשפט עתירה של תושבים מהשכונות הסמוכות לשדה בטענה שמכיוון שמדובר בקרקע חקלאית הרי שהעסקים הפועלים בו אינם חוקיים.

לדבריה של גנות "לאורך שנים רבות ניסו התושבים והרשויות המקומיות הסמוכות לשדה התעופה לפעול לסגירתו ואף הגישו עתירות לבג"ץ ונקיטה בהליכים אחרים אך אלו לא צלחו. שדה התעופה פעל ופועל שלא כדין ובניגוד לתוכניות המתאר. התמונה המתקבלת היא של שדה תעופה אשר דיני התכנון והבנייה אינם חלים עליו, תופעה ששלטון חוק אינו יכול להשלים עימה. עובדות אלה מוליכות, לכאורה, ורק לכאורה, למסקנה כי יש להורות להפסיק את פעילותו של שדה התעופה בהרצליה".

גורם בענף התעופה סיפר ל-"פספורטניוז" בהקשר להכרעת הדין של השופטת כי "היא לא עסקה בשאלת הסגירה של השדה אלא בעתירה של התושבים כנגד הגורמים הפועלים בו עקב טענה כי הקרקע בשדה חקלאית והשימוש בה חורג ממה שיועד.

השופטת ציינה כי סגירת השדה או כל החלטה להאריך את הפעילות לצורך מציאת חלופה נמצאת בידי משרד התחבורה וכי שום דבר לא סופי כפי שהוצג על ידי גורמים שונים. השמחה של שרת הבריאות על סגירת השדה לא ברורה והרצון העז שלה לפגוע בתשתיות האוויריות במדינת ישראל תמוהה. ההשלכות של סגירת שדה התעופה בהרצליה ושל שדה דב פשוטות: מוות לתעופה בישראל.

סילוק השדות לתעופה קלה בטווח של בין חיפה לשדה תימן וסגירת השדה בהרצליה, בו לומדים כ-80% מחניכי הטיס בישראל פשוט תגמור פה את הסיפור של התעופה. שאף אחד לא יתפלא למה בעוד כמה עשורים לא יהיו טייסים ישראלים במדינת ישראל. המחדל בסגירה הצפויה של שדה התעופה הרצליה ושדה דב פשוט זועק לשמיים וכל מי שמבין בתעופה ועוסק בה במדינת ישראל מבין שזו טעות חמורה".

בנוסף הוסיף גם דובר אגודת התעופה הכללית, מוטי שוימר, להתייחס לפסיקת השופטת בנושא עתירת התושבים והבהיר כי "כבוד השופטת שרה גדות דחתה ובצדק את עתירת התושבים תוך שהיא מציינת את העובדה שרשויות המדינה לא הצליחו לטפל במצב התכנוני המורכב וציינה את הצורך למצוא פתרון לשדה התעופה הפועל בהרצליה מאז קום המדינה ומשרת צרכים חיוניים לכלל אזרחי המדינה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: