אא

פאריס להמונים: חלק א'

324 מטרים של ארכיטקטורה מושלמת, הבזקי ניצנוצים מרהיבים עם רדת החשכה מדי שעה עגולה ועד לשבעה מיליון תיירים בשנה הפוקדים את האתר. "פספורטניוז" מספק לכם עם תחילת השבוע הצצה ראשונה למגדל אייפל, מקור הגאווה הרשמי של פאריס. כתבה ראשונה בסדרה

| |

מחפשים חופשה בחו"ל? אוהבים את אירופה? כדאי שתעיינו בכתבה הבאה בשקיקה. "פספורטניוז" מספק לכם השבוע מגוון כתבות מיוחד אודות עיר הבירה הצרפתית והרומנטית, פאריס. אז איפה כדאי לטייל? היכן אוכלים? מהן האטרקציות המובילות וכיצד מתניידים בקלות ומבלי לשבור את הראש. כתבה ראשונה ראשונה בסדרה.

ראשית, עבור אלו מביניכם המתקשים לדחות סיפוקים, ודאי תשמחו לדעת כי הטיסה לנמל התעופה שארל דה גול שבפאריס הינה קצרה באופן יחסי ואורכת כ-4.5 שעות בלבד (5 בחזור). כיום מפעילות טיסות ליעד מנתב"ג שתי חברות ישראליות (אל על וארקיע) ושתי חברות זרות (אייר פראנס ואייר מדיטרנה).

הנמל הצרפתי נחשב לאחד מנמלי התעופה המובילים והגדולים באירופה עם סך תנועת נוסעים שנתית המסתכמת בלמעלה מ-50 מיליון איש ובכחצי מיליון המראות ונחיתות.

אייפל: ארכיטקטורה מושלמת, 7 מיליון תיירים בשנה

מגדל אייפל הוא ללא צל של ספק האתר התיירותי המוביל בצרפת ואחד מהנחשקים ברחבי העולם. מבנה הברזל העצום המתנשא לגובה של 324 מטרים ונקרא על שמו של המהנדס, גוסטב אייפל אשר בנה אותו, מושך מדי שנה כמות של למעלה מ-7 מיליון תיירים (לשם המחשה מדובר בנתון כפול מסך כלל התיירים הפוקדים את מדינת ישראל בשנה) וזוכה נכון ל-2010 לתכונה חסרת תקדים בת 250 מיליון בני אדם (!)

המגדל מורכב משלוש קומות צבעוניות המספקות תצפית עוצרת נשימה על פאריס רבתי. על מנת להגיע אל הקומות העליונות, תוכלו לבחור בין טיפוס בגרם המדרגות (אפשרי עבור שתי הקומות הראשונות בלבד, 1220 מדרגות סה"כ) או במעלית מיוחדת המובילה הישר אל הקומה השלישית ובה מסעדה ואפשרויות הדרכה קולית אודות האתר.


מגדל אייפל. 1220 מדרגות ל-2 הקומות הראשונות

ומה עם מעט היסטוריה? המגדל נבנה ב-1889 לציון 100 שנים למהפכה הצרפתית ע"י גוסטב אייפל כאמור, אך במרוצת השנים זכה לביקורות רבות ואף נשקלה הריסתו. לאחר עשרות שנים של מחלוקת ובהמשך בשל הבנת המשמעות התיירותית והכלכלית שבו הוחלט לשמרו. 

כיאה לכינוייה של העיר כ-"עיר האורות", זוכה יופיו המרהיב של המגדל לערך מוסף משמעותי עוד יותר עם רדת החשכה. בכל שעת לילה עגולה (עד השעה 23:00) מנצנץ המגדל למשך חמש דקות היוצרות מחזה מלבב ורומנטי במיוחד. מומלץ (!)

כדאי לדעת: מבקרים רבים פוקדים את המגדל והתור ארוך ולעיתים אף מייגע. מומלץ להגיע מוקדם או להזמין כרטיסים דרך אתר האינטרנט. בנוסף יש לבחור מראש תאריך ושעה ולהתייצב במקום מספר דקות לפני השעה הנקובה בכרטיס.

הכניסה למתחם חופשית אולם על מנת לטפס במעלה האתר יש לטפס. התעריף לקומה העליונה:
מבוגר - 14.5 אירו, לגילאי 12-24 - 13 אירו, לגילאי 4-11 - 10 אירו, ילדים עד גיל 4 - ללא תשלום; לקומה השנייה: למבוגר - 8.5 אירו, לגילאי 12-24, 7 אירו, לגילאי 4-11 - 4 אירו. 

המתחם פתוח מדי יום בתקופת החורף והאביב (עד חודש יוני) מהשעה 09:30-23:00 בלילה ובתקופת הקיץ (יוני-אוגוסט) עד השעה 00:00.

מגדל אייפל (כתובת): Champ de Mars, 5 Avenue Anatole France


מגדל אייפל מואר בלילה. מחזה עוצר נשימה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםצרפת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: