אא

כוכב עולה: תגלית המלונאות של רשת רימונים

עושים כבוד: "פספורטניוז" עורך לכם היכרות עם כוכב בלנק, מנכ"ל השבוע ומנהלת מלון רימונים טאוור ר"ג שחושפת כיצד ניתן לשלב חיי משפחה עם קריירה מלונאית סיזיפית, הצ'אנס הגדול שקיבלה מראובן אלקס ועל העצמה נשית. "מרגישה שמגשימה את עצמי בכל יום מחדש"

| |

ממשיכים לפרגן למצטיינים. כמדי שבוע "פספורטניוזבוחר את מצטייני השבוע בענף התיירות, המלונאות, התעופה והנסיעות. השבוע בחרנו לערוך לכם היכרות עם כוכב בלנק, מנהלת מלון רימונים ר"ג (בקרוב יושק שמו החדש כ-"רימונים טאוור") שמספקת עדות רגע לאחר יום האישה עד כמה הכוח הנשי חזק ברשת השייכת לקבוצת הכשרת היישוב. זה הזמן להתרווח על הכיסא וליהנות מראיון מרתק עם אחת הכוחות העולים בענף המלונאות הישראלי.

היא בת 41, תושבת נתניה, נשואה+2 ומהיכרות של פחות משתי דקות נראית כאחד האנשים היותר חייכניים וחברותיים שפגשתי. אנחנו יושבים בחדר האוכל של המלון אשר עבר לאחרונה שיפוץ נרחב וכזה אשר על ניהולו היא אמונה מזה כשנתיים. מדובר בתקופה עתירת שבחים עבור בלנק עבר המלון מתיחת פנים משמעותית, כולל שיפוץ חדרים מן המסד ועד הטפחות, שדרוג השטחים הציבוריים, הבריכה והרשימה עוד ארוכה. 

כמי שנמצאת בנבכי הענף כבר כמעט 20 שנה, מתייחסת בלנק לשינוי הדרסטי שחל בקרבו, בדגש על תחום סוכני הנסיעות. "האמת כשאני מסתכלת לאחור אפשר לומר שהמלונאות הישראלית עברה כברת דרך רצינית, היא משתפת בתחושותיה. "אם בעבר הבלעדיות בענף הייתה שייכת אך ורק לסוכני הנסיעות ששלטו ביד רמה על יעד החופשה שלנו בארץ או בחו"ל, הרי שעם הקדמה וההתפתחות הטכנולוגית, בדגש על המדיה האינטרנטית, השתנו סדרי עולם בו הצרכן עבר להיות במרכז על חשבון הסוכן. נפתחו עבור הלקוח אינספור אפשרויות דרך האינטרנט ללמוד ולהכיר את המלונות, לקרוא חוות דעת, לקבל תגובות. כך שבגדול אין ספק שהלקוח של היום חכם ודורש הרבה יותר מלפני 20 שנה".

פרט לאינטרנט, האם המלונאות שידרגה את עצמה גם באספקטים נוספים?

"בהחלט. הדבר המשמעותי ביותר הוא השיפור הניכר בתודעת השירות במלונות. כיום אנחנו יודעים לתת שירות במרבית המלונות באופן נהדר וכזה העונה על מרבית הצרכים של האורח. זה דבר גדול".

ובכל זאת, הייתי רוצה לשמוע ממך גם על החלקים הפחות חיוביים. ידוע שהענף סובל מלא מעט בעיות.

"זה נכון וכמי שמהווה חלק מהמלונאות הישראלית אני לא יכולה להתעלם מכך. לקחתי על עצמי יחד עם הרשת כמטרה נעלה את נושא ההשקעה בכוח אדם. ידוע שיש בעיה קשה כיום בגיוס אנשים טובים ואיכותיים לעבודה במלונות. בכלל, אני מאמינה כי על מנת להגיע לתודעת שירות גבוהה, צריך להשקיע המון בעובד ברמת הדרכות, קורסים, תשלום מתגמל יותר ועוד. כך למשל, לא מספיק ללמד היום את פקיד הקבלה תוכנה, אלא הוא צריך לדעת כיצד לחייך, לדבר בצורה רהוטה לאורח ולהיות מעורה בכל המתרחש במלון".

אפשר לומר שזכית בתפקיד חלומותייך?

"אני חיה את המלונאות כבר הרבה שנים ומרגישה שבענף הזה אני מצליחה להגשים את עצמי ולהביא את היכולות שלי בצורה מיטבית. יש המון דינמיקה במלונאות. כל יום אינו דומה לאחר וזה מה שכל כך מושך בו. היכולת ליצור אינטרקציות עם כל כך הרבה סוגים של אנשים והאפשרות לתפעל אותם בצורה שתגרום להם לפידבק חיובי היא דבר גדול בעיניי שאני מנסה לשחזר מדי יום. חוץ מזה, יש משהו מאוד משחרר בעיסוק במלונאות שהוא הרבה פחות מלחיץ. אנחנו לא עוסקים במקצועות עם הרבה לחץ, אלא בעולם שבסופו של יום נועד להיטיב עם האורח ולגרום לו לאושר ושלווה".

אמא במשרה מלאה

את דרכה הראשנית בענף החלה בלנק כחיילת משוחררת וצעירה במשרדי מלון "מרינה קלאב" שבתל אביב (המלון האילתי נמצא כיום בבעלות רשת אסטרל באילת) שםהתחילה כמזכירת חשב דרך מודעה בעיתון. "האמת שזה סיפור משעשע", היא משחזרת. "הגעתי בזמנו לראיון עבודה דרך המודעה אבל הבחורה שראיינה אותי טענה שחיכיתי יותר מדי זמן ושהיא כבר התיישנה וגם שמישהי אחרת כבר נבחרה במקומי. התאכזבתי, אבל בסופו של דבר אחרי שערכו איתי ראיון עמוק יותר החליטו לקבל אותי לתפקיד ומאז אני לא רואה את עצמי עובדת בשום דבר אחר. המלונאות פשוט הפכה לחלק ממני".

ההתקדמות של בלנק המשיכה להיות מהירה ובהמשך הדרך הפכה למזכירת מנכ"ל החברה בזמנו, רחל עופר ועם הזמן נכנסה חזק גם לתחום השיווק והמכירות כאחראית על מחלקת השיווק והאשראי במלון. השנים המשיכו לחלוף וב-2008 לקחה על עצמה רשת רימונים את ניהול המלון, זאת לאחר שיחה חברית בארבע עיניים שנערכה בין בלנק למנכ"ל הרשת בזמנו ומנכ"ל פתאל בהווה, ראובן אלקס. "הוא שאל אותי אם הוא עושה עסקה טובה כשהוא לוקח את מרינה קלאב ועניתי לו שזו עסקת חייו. מאז בכל פעם שהוא פוגש אותי הוא טורח להזכיר לי את המשפט הזה", נזכרת בלנק בחיוך".

בחזרה לקריירה הענפה של בלנק. לאחר שנה וחצי שכללו לידות והקדשת זמן רב יותר לחיי המשפחה זנחה בלנק את תחום המכירות וקיבלה הצעה לנהל את המחלקה העסקית במלון רימונים אופטימה רמת גן ובאוקטובר 2011 אף לנהל אותו, מלא אחר מאשר ראובן אלקס. "הרגשתי שהוא נותן בי אמון גדול ושזה צ'אנס חשוב עבורי להתפתח בענף", היא מספרת. "הפרגון שקיבלתי היה ענק וראיתי לנגד עיניי רק את הרצון להחזיר על האהבה הגדולה שקיבלתי".

על יכולותיה המקצועיות של בלנק אין עוררין בענף, אולם כפי שהיא מעידה בשורות הבאות הצלחתה הינה כפולה ומכופלת, עצם היותה אמא במשרה מלאה המצליחה לשלב באופן מיטבי בין קריירה מלונאית סיזיפית לחיי משפחה הכוללים שני ילדים.

"אני לא אשקר, בשביל להצליח צריך לעשות לא מעט ויתורים ופשרות", היא מספרת בכנות תוך נבירה באופי חיי היומיום שלה. "לא יעזור כלום, אני לא מוכנה לוותר על המשפחה והילדים, בין אם זה אומר לאסוף אותם מהגנים, להכין סנדוויצ'ים או להיות שם עבורם כשהם צריכים אותי. אני משלמת על זה בערבים מול המחשב והמיילים, אבל עושה זאת מתוך בחירה ורצון. בכלל, כל החלטה שאני עושה בקריירה שלי, עוברת מסכת שיקולים שהמשפחה היא המרכיב העיקרי בהם".

יש בענף הבנה לצורך של נשים לשמש לצד הקריירה גם כאימהות?

"אני לא יודעת איך זה במקומות אחרים, אבל בכל הקשור לרשת רימונים מדובר במקום סופר מתחשב. ההבנה והתמיכה האינסופית שמעניקים לי כאן היא אחת הסיבות להגשמה העצמית שאני מרגישה בעבודה. לטעמי ברגע שיש לך גב מהמנהלים שלך, על אחת כמה וכמה כאמא, השמים הם הגבול".

נשמע שמערכת היחסים בינך לרשת רימונים היא סיפור אהבה אחד גדול.

"שלא לשם הקלישאה, אני רואה ברימונים כבית השני שלי. אני מבלה בעבודה הרבה מאוד שעות במהלך השבוע, בין אם פיזית או מול המחשב, אבל עושה זאת מתוך הנאה גדולה ובשיתוף עם צוות מדהים ויוצא דופן. זו למעשה הרשת שנתנה לי את ההזדמנות המקצועית הגדולה ביותר עד היום ואני בהחלט רואה את עצמי ממשיכה גם בעתיד, בתקווה אף לתפקידים בכירים יותר".

ברמת המקרו, היכן אתה את רואה את ענף המלונאות הישראלי בעוד כחמש שנים?

"מקווה מאוד שהתיירות הנכנסת תחזור לתור הזהב של 1993-1994. יש למדינה שלנו פוטנציאל אירוח חסר תקדים עם מקומות ייחודיים ומדהימים שמהווים נכסי צאן ברזל שפשוט חייבים לנצל אותם, כמו אילת, ים המלח, ירושלים או נצרת. עם היצע כל כך נרחב עבור התיירות הנכנסת, אין סיבה שלא נחווה פריחה ושגשוג תיירותיים בשנים הבאות, רק שיישאר שקט כאן".


חדר משופץ לדוגמא ברימונים טאוור המחודש ר"ג. צילום יח"צ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: