אא

במקום לפטר עובדים יעבדו בחלק מהמלונות 4 ימים בשבוע

מנכ"ל התאחדות בתי המלון, שמואל צוראל: "התאחדות המלונות פנתה לאוצר בבקשה לאשר מיידית מסגרת של חופשה ללא תשלום, אשר במסגרתה ישלמו המלונות את עלות הזכויות הסוציאליות של העובדים ואילו שכרם ישולם ע"י הביטוח הלאומי".

Shutterstock Shutterstock
מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, שמואל צוראל, מוסר כי בעקבות המשבר הכלכלי והמלחמה בעזה, עוברים חלק מהמלונות בארץ למתכונת של העסקת עובדים ב- 4 ימי עבודה.

דוד בלום, סמנכ"ל משאבי האנוש של רשת ישרוטל, מוסר כי: "אצלנו ברשת יש ירידה ניכרת בנפח הפעילות במלונות. במקום לפטר עובדים החלטנו להשתמש במלאי ימי החופשה שמגיעים לעובדים בצורה מאזנת, קרי: לצמצם את שבוע העבודה של העובדים ולנצל את ימי החופש שמגיעים להם. במקביל, עצרנו קליטת עובדים חדשים, למעט עובדי ניקיון – שאותם אנחנו ממשיכים לקלוט בכל מצב. ברשת ישרוטל קיימת גם קרן "ישרוטל נעים לעזור", שממומנת על ידי הבעלים ותרומת העובדים ומטרתה: עזרה לעובדים במצוקה כלכלית, במיוחד בתקופות שכאלה".

מנכ"ל ההתאחדות, שמואל צוראל, מוסיף כי: התאחדות המלונות פנתה לאוצר בבקשה לאשר מיידית מסגרת של חופשה ללא תשלום, אשר במסגרתה ישלמו המלונות את עלות הזכויות הסוציאליות של העובדים ואילו שכרם ישולם ע"י הביטוח הלאומי. ע"י כך ישמרו מקומות העבודה לעובדים וימנעו פיטוריהם. שיטה זו ננקטה במהלך משבר התיירות בשנים 2001 – 2003 ונמצאה יעילה מאוד. "עובדי המלונות הם נכס חיוני לעתיד תעשיית התיירות וחשוב לשמרם". אנו תקווה כי בקשתנו תענה בחיוב, במסגרת זו נוכל גם לקיים מסגרת של השתלמויות והכשרות מקצועיות חיוניות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: