אא

טיול לשבת: ברוכים הבאים לריביירה של ישראל

על רקע סוף השבוע מפנה "פספורטניוז" את תשומת הלב אל נתניה, עיר החוף ההולכת ומתהווה כמוקד תיירותי ארצי ובינלאומי. בין פנינות החמד העירוניות: האנדרטה הלאומית לציון ניצחון הצבא האדום על גרמניה הנאצית, כיכר עיר אינטרקטיבית, טיילת מחודשת ואתרי מורשת היסטוריים. רוצו לבקר

| |

יוצאים לטייל בארץ. על רקע חופשת הפורים וסוף השבוע שהגיחו במהרה, מנצל "פספורטניוז" את ההזדמנות על מנת לספק עבורכם כמדי שבוע היכרות עם אתרי התיירות והטיולים המרהיבים של ישראל ועל טהרת הכחול-לבן. והשבוע: הצצה אל נתניה, העיר שהולכת ומתהווה כריביירה של ישראל ואחת מתגליות אזור השרון בפרט וישראל בכלל. קריאה מהנה.

בשורות הבאות נתמקד במספר מרכיבים הגורמים בשנים האחרונות לנהירה תיירותית חסרת תקדים לעיר, שעל אף הסטיגמות השגורות מצליחה למרות הכול להתנער מן הביקורת ולהתפתח בקצב מסחרר. ראשית, היתרון הבולט בו משתמשת העירייה המקומית והרשויות התיירותיות מקורן באוצרות הטבע הכוללים את חוף הים התכול והמהפנט חושים.

נפתח בטיילת העירונית. במרוצת השנים פיתחה עיריית נתניה רצועת טיילות מרשימה, וכן דרכי גישה מיוחדות אל החוף, כשהמיוחדת שבהן היא המעלית אל הים, הממוקמת במרכז טיילת הראשונים.  הטיילות מתפרשות לאורך קו החוף של נתניה ומעבר לנוף המרהיב, מציעות למטיילים קשת רחבה של מתחמי ישיבה, אזורי משחק, מדשאות, יצירות אמנות ופסלים סביבתיים, וכן שבילים לרוכבי אופניים. כל אלו מקנים למרחב הציבורי ייחודיות וכן אופי אישי לכל אחת מטיילות העיר.

גם באגף המורשת ההיסטורית מחזיקה נתניה באתר נוסטלגי מרשים באיכויותיו בדמות "בית הבאר". מדובר למעשה במרכז מבקרים עירוני המתמקד בימיה הראשונים של נתניה. המרכז ממוקם בתוך מבנה היסטורי משוחזר, בו פעלה הבאר הראשונה של העיר. מבקרי האתר עצמו זוכים להצטרף למסע מרתק במנהרת הזמן, הממחיש את התהליך הראשוני של מפעל ההתיישבות בחולות, עליהם הוקמה לימים העיר נתניה.

אתר המורשת מחולק לשניים: בקומת הקרקע ניתן לצפות בתהליך שאיבת המים מהבאר, אשר עברה תהליך שיקום ושיחזור ואילו בקומה העליונה מוצג אוסף נדיר של חפצים, מיצגים וסרטים המתארים את התהליך הראשוני בהתהוותו. את האתר עוטפים מדשאות ועצי פרי ולמרגלותיו נבנתה רחבה המאפשרת התכנסות לקבוצות המגיעות לסיורים.

האנדרטה הלאומית לציון ניצחון הצבא האדום על גרמניה הנאצית, שהוקמה אל מול חוף ימה של נתניה, מהווה את אחד המונומנטים המרשימים שהוקמו בישראל בשנים האחרונות. עבור מיש אינו בקיא בפרטים, מדובר מחווה מרגשת של הצדעה לחיילי ולחללי הצבא האדום אשר חירפו נפשם במלחמת העולם השנייה וזו אשר גבתה את חייהם של עשרות מיליוני בני אדם ובהם 6 מיליון יהודים. בקיץ שעבר אגב, הגיע לחנוך את האנדרטה לא אחר מאשר ולדימיר פוטין, שכיום נמצא בשיא הכותרות בשל המשבר הצבאי בחצי האי קרים.

ואם זה לא מספיק, מה תגידו על כיכר העיר האינטרקטיבית שהושקה בקיץ שעבר ומעוררת שבחים רבים מצד התושבים? כפי שמציינים גורמים עירוניים, במסגרת תהליך ההתחדשות אותו עוברת נתניה תחת ראש העיר המכהנת, מרים פיירברג-איכר והחייאת מרכז העיר הוותיק, הושקה כיכר העצמאות המחודשת בתצורת הכיכר האינטראקטיבית הראשונה בישראל. הפרויקט עצמו כלל את שיפוץ ושדרוג מדרחוב הרצל, שהינו המדרחוב הראשי של העיר.

במסגרת זו נהנים באי הכיכר, ממיזם אינטראקטיבי- ייחודי, המשלב מגוון תכנים, ביניהם: מגזינים משודרים, מיצג תאורה, מוזיקה, מים והקרנות ומציע תוכן וחוויה רב חושית מרהיבה – הפעילה בכל שעות היום ועם רדת הלילה (מומלץ).

עוד בכיכר: בריכת דגי נוי אקולוגית, משחקי ילדות המוטבעים על גבי משטחים צבעוניים, שולחן מעוצב למשחקי ילדים, פרגולה רחבת ידיים, דוכני אמנים, במות להופעת אמני רחוב, פינות ישיבה ייחודיות, דק עץ ועוד.  

האנדרטה לציון ניצחון הצבא האדום על גרמניה הנאצית. נתניה


כיכר העיר החדשה בנתניה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: