אא

איטליה להמונים: "צופים לעונת שיא"

2014 צפויה להוות שנה יוצאת דופן עבור ארץ המגף שתהפוך למדינה עם מספר יעדי הנחיתה הגדול ביותר מנתב"ג: רומא, מילאנו, ורונה, נאפולי, סיציליה וקטאניה. פנינו למספר סוכנים וסיטונאי נסיעות המסבירים כיצד הפכה ארץ המגף ליעד כה אטרקטיבי. בין החברות: סולו איטליה , מגה פמילי, אופיר טורס, השטיח המעופף,ישראייר , קווי חופשה ומונה טורס

||||| |||||

אטרקטיביות היא שם המשחק. חופשת הפסח מתקרבת בצעדי ענק וגם עונת הקיץ כבר אוטוטו כאן - סיבה מצוינת לתהות אילו יעדים יזכו השנה לתהודה הנרחבת ביותר.

אחד היעדים המרכזיים לקראת העונות הקרבות אלו ערי איטליה השונות אשר צפויות במהלך שנת 2014 להמשיך ולצבור תאוצה. הסיבה: מתן אפשרות לטיסות ישירות לשישה יעדים באיטליה הכוללים לצד היעדים הותיקים כמו רומא ומילאנו גם את ורונה, נאפולי, סיציליה וקטאניה. כך למעשה תתאפשר יכולת בחירה יוצאת דופן עבור התייר הישראלי לחופשה בארץ המגף מאזור צפון איטליה, נופש בחבל טוסקנה, הוותיקן שברומא או בחלקה הדרומי ובסיציליה בפרט.

על מנת לתהות על קנקנה של ארץ המגף לעומק כינסנו ב-"פספורטניוז" מספר בכירים בענף התיירות והנסיעות המזהים באיטליה כיעד אולטימטיבי לחופשה.

"איטליה של 2014 תאופיין בהמשך כיבוש חופי אגם גארדה "מספר יאיר דה קסטרו, מנכ״ל חברת סולו איטליה , המתמחה בטיולים לארץ המגף , ״זהו המוצר המעניין והמגוון ביותר היום באירופה למשפחות ולנו יש מגוון רחב של כפרי נופש על האגם. העובדה שמספר הלילות אינו בהכרח ל 6 או 7 לילות אלא גם 3-4 לילות בלבד, יעודד חברות רבות וגופים מוסדיים לבדוק אפשרות להוציא לאותם יעדים את עובדיהם, מגמה שהולכת ומתחזקת משנה לשנה. איטליה הופכת משנה לשנה ליותר יעד של מוצרים מובנים מראש ופחות יעד של טיסה בלבד. האווירה האוהדת, האוכל, התרבות והעובדה שכל מחוז הוא עולם ומלואו אחר מקודמיו, יגרמו לישראלים לא לחשוב פעמיים ולנסות יעדים נוספים בארץ המגף״.

"איטליה לא דומה לשום מקום אחר באירופה", מעיד שלומי ברק, מנהל מונה סיטונאות המשווקת טיסות לרומא וונציה. "הפסיפס וההרמוניה בין האזורים השונים ומאידך הניגודים ביניהם יוצרות חוויה מגוונת ומאוד לא הומוגנית. השילוב של הערים ומקומות מיוחדים בעלי נופים מרהיבים כמו אגם גארדה, ונציה לצד אטרקציות ייעודיות לילדים ומשפחות מעניקות לחופשה באיטליה ייחודיות משמעותית".


סלרנו, דרום איטליה

גם עופר כהן, סמנכ"ל השיווק של מגה פמילי המשווקת טיולים מאורגנים לאזור צפון איטליה (ביניהם אחד עוד בטרם ליל הסדר הקרוב) פורס את משנתו אודות היעד האיטלקי ויודע לספר רק מילים טובות. "הערך המוסף של איטליה הוא למעשה במגווןאפשרויות המחירים האטרקטיביים שהיא מציעה. בניגוד למקומות אחרים באירופה, בדגש על המערב כמו צרפת ואנגליה שם המחירים גבוהים משמעותית, הרי שבאיטליה ניתן לרכוש חבילות נופש, כרטיסים לאתרים ואטרקציות ואף לערוך קניות במחירים נוחים משמעותית. זה ממש לא מובן מאליו".

"המחירים באיטליה ביחס לאירופה הם מרכיב עיקרי עבור הנוסעים", מצטרף יאיר אשר, מנכ"ל השיווק והמכירות של חברת "השטיח המעופף" להסבר אודות המחירים האטרקטיביים בה. "הישראלים כידוע אוהבים מאוד קניות ואיטליה מציעה להם מגוון מרשים בנושא הזה. כך למשל בברשיה שבצפון איטליה יש אווטלט של בגדים ומוצרים שהתיירים הישראלים מכירים ומאוד אוהבים לעשות בו קניות. ההבדל הגדול והחיסכון בכיס מורגש בטיולים מאורגנים שבאיטליה לעומת מקומות אחרים כמו הולנד, צרפת או מדינות אחרות באירופה יכול להגיע להפרשים של מאות יורו. ותאמין לי, הישראלים נהנים בה לא פחות, אם לא יותר אפילו".


סורנטו, דרום איטליה 

איטליה - יעד מוביל עבור התייר הישראלי

אם תשאלו את אילן שלו, מנהל שיתופי הפעולה המסחריים בחברת "קווי חופשה" אשר תשלים השנה אף היא הפעלת חמש טיסות וחבילות נופש מתוך ששת היעדים, הרי שתיווכחו כי הוא רואה באיטליה יעד מרכזי לקראת עונת הנסיעות המתקרבת. לטענתו, "במהלך שנת 2014 אנו צופים לגידול של 15% בתנועת הנוסעים היוצאים לאיטליה על שלל יעדיה השונים. לצורך כך אנו מרחיבים את היצע היעדים בהם ניתן לנחות במדינה ומגדילים את כמות המושבים בטיסות בהתאם".

גורם בכיר נוסף בענף התיירות מציין כי "איטליה מוכרת כיעד מוביל עבור התייר הישראלי ולא בכדי. האתרים היפהפיים המשלווים היסטוריה ומורשת, נופים עוצרי נשימה, קולינריה משובחת ומרחק טיסה קצר יחסית מנתב"ג יוצרים עבור הנוסע הישראלי את החופשה המושלמת. התחזית היא כי כמות היוצאים לאיטליה תמשיך לגדול בשנים הקרובות ותשמור על מיקומה בצמרת היעדים הנחשקים לטיולים ונופש. מסיבות אלו אנו צופים לשנת שיא משמעותית לאיטליה ולעלייה ניכרת בכמות הישראלים הנופשים בה".

גם בחברת "אופיר טורס" המשווקת חבילות סקי למילאנו וקלאבים נוספים לצד חבילות לרומא, מילאנו, ונציה, טוסקנה וצפון איטליה, מזהים את התכונה הגבוהה כלפי נופש באיטליה ומסבירים זאת באמצעות מספר גורמים עיקריים. "איטליה מהווה יעד נחשק על ידי הקהל הישראלי וצפויה להיות עוד יותר מבוקשת באופן משמעותי השנה, בעקבות כניסת טיסות הלואו קוסט של אל על לונציה", מציין המשנה למנכ"ל, יהודה זפרני שמוסיף. "טיסות איזי ג'ט לרומא והוספת הטיסות ליעד מצד אלאיטליה, אנו צופים שהגידול השנה ינוע בין 15-20%, עלייה בתנועה למדינה זו על מגוון יעדיה".

עוד הוסיף זפרני לציין כי "הצרכן הישראלי אוהב מאוד את איטליה כמדינה ואת התושבים האיטלקים כמסבירי פנים. הישראלי מרגיש לרוב באיטליה כמו "בבית", הן מבחינת ההתנהגות החמימה והשירות והן מבחינת האוכל האיטלקי והאתרים שמספקת ארץ המגף".


רומא

"הייחודיות באיטליה טמונה במגוון המסלולים הרחב הקיים בה וכזו הגורמת לתיירים הישראלים להצביע ברגליים", מסביר דודי משה, המנהל המסחרי של סיטונאית הנסיעות "אשת טורס" את הערך המוסף אותו היא מעניקה לנוסעים כחול-לבן. "למעשה כל אחד יכול למצוא את עצמו באיטליה, גם ברמת הטיולים הפרטיים או המאורגנים. כחברה שמארגנת הרבה שנים מגוון טיולים בעלי ימים מלאים בכל רחבי איטליה, אנו צופים כמו יתר אנשי הענף שאיטליה תמשיך גם העונה לצבור תאוצה ולמשוך עוד ועוד ישראלים מרוצים".

גם בענף התעופה צופים עונה עמוסת פעילות לאיטליה, ביניהם גם דורי שושן, סמנכ"ל השיווק של קבוצת ישראייר המפעילה שלוש טיסות שבועיות בקו תל אביב - רומא שמציין. "איטליה היא יעד אהוב ומבוקש על ידי הנוסעים הישראלים בשל המנטליות החמה ומאירת הפנים של העם האיטלקי, שופינג עם אופנה עכשווית, קולינריה לצד אתרים היסטוריים, נופים וחבלי ארץ מדהימים ביופיים, כמו חבל טוסקנה, אומבריה, הדולומיטיים וחבל המאלפי בדרום".

עוד הוסיף שושן להלל את היעד האירופאי תוך הסבר מנומק כי "איטליה היא מדינה בה כל אחד יוכל למצוא את החלום שלו, בין אם זה טיול מאורגן או חבילת תיור לרומא/ורונה/ונציה, משחקי כדורגל, הופעות, או נסיעות כיף של שופינג ומסעדות. איטליה מתאימה לזוגות, לנסיעות טוס וסע עם חברים ובעיקר עבור הישראלים. כמו כן זהו יעד אידיאלי לטיולי משפחות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: