אא

מנכ"ל השבוע של "פספורטניוז": ישי ברנע

החלום על מקצוע הרפואה שהתפוגג, ההזדמנות מרשת דן וארגון נשות הדסה, היותו מנכ"ל המלון היחיד הפונה לקהל הרחב וחובש כיפה ועד לשילוב בני מיעוטים במסגרת המלון. "פספורטניוז" עורך היכרות עם מנכ"ל מלון יהודה שבירושלים הנחשב לאחד מהשמות העולים בענף. ראיון

| |

עושים כבוד. כמדי שבוע "פספורטניוז" עורך אתנחתא מחדשות הענף ומפרגן לאחת מאושיות המלונאות, התעופה, התיירות והנסיעות בישראל. הפעם בחרנו במנכ"ל מלון יהודה ירושלים, ישי ברנע המשלב צנעה, השקעה בלתי מתפשרת בפרטים הקטנים וניסיון מלונאי עשיר אשר הופכים אותו לאחד מהשמות העולים של המלונאות הישראלית.

כבר למעלה מ-20 שנה הוא בענף ונחשב למלונאי ותיק ועתיר ניסיון. בין תפקידיו העיקריים במרוצת השנים ניתן למנות את היותו מנהל הרכש והלוגיסטיקה הראשון של מלון דן ת"א כבר בגיל 24 וכמי שאמון על הכנסת מערכת מחשוב המלאי במלונות הרשת, מנהל הכספים של מלון דן פנורמה י-ם וכמנכ"ל אולם אירועים רחב היקף באזור המרכז מזה למעלה מעשור.

אף על פי כן, תפקידו הניהולי הראשון במסגרת בית מלון בישראל הגיע רק ב-2008, עת נקרא לדגל על ידי ארגון "נשות הדסה" שראה בו כאדם הנכון להגיע ולנהל את בית ההארחה (עוד בטרם הפך למלון) השוכן מתחת לגבעת המשואה בעיר הבירה. "זה היה כבוד גדול עבורי והזדמנות שהיה חשוב לי לנצל", הוא נזכר ברגע המכונן עבורו. שנתיים חלפו והארגון אשר נקלע לקשיים כלכליים נאלץ למכור את מרבית מנכסיו, ביניהם בית ההארחה. הרוכשים המאושרים: משפחה צפון אמריקנית אמידה שהחליטה להפוך את בית ההארחה למלון יוקרתי.

לאחר שיפוץ מקיף מן המסד ועד הטפחות בעלות כוללת של כ-80 מיליון שקלים, חנכו בשנה האחרונה ברנע ועמיתיו את המלון הזוכה לשבחים וביקורות נהדרות מצד קהל המבקרים, המלונאים וכן באתרי האינטרנט השונים המדרגים את בתי המלון בשלל אספקטים. "זאת הייתה תקופה מאתגרת מאוד מבחינתי ואני מאושר שהצלחנו להציב את המלון בצמרת המלונות הירושלמיים. עבורי זו ההוכחה כי בזכות השקעה ומאמץ ניתן להגיע לגבהים חדשים".

ישי, מדוע בחרת ללכת דווקא בקריירה מלונאית?

"האמת שזה סיפור קצת מצחיק. החלום המקורי שלי היה להיות רופא. בתור נער צעיר התנדבתי באופן קבוע במד"א, אולם בסופו של יום ראיתי את עצמי ממשיך את דרכו של סבי. התחברתי מאוד לעולם הניהול והארגון. בשלב מאוחר יותר גם הבנתי עד כמה המלונאות מיוחדת. עצם האפשרות לפגוש אנשים מתרבויות שונות וממקומות שונים בעולם היא משהו שלא הייתי יכול להשיג בשום עבודה אחרת. זה משהו שמאוד נגע לליבי וההוכחה היא שעד היום אני בענף".


מלון יהודה ירושלים. עבר מתיחת פנים בהשקעה של כ-80 מיליון שקלים

"מנכ"ל מלון: סוג של ראש עיר"

הוא בן 43, נשוי ואב לארבעה ילדים, מתגורר במודיעין ומציין כי מצליח לשלב בין חיי המשפחה לבין הקריירה המקצועית הענפה במלון. "כמו שכולם יודעים יש למנכ"ל מלון הרבה מאוד עבודה. לא סתם מכנים אותנו כסוג של ראשי ערים. הסיבה היא שאנחנו נוגעים בהמון תחומים. זה יכול להיות בהיבט הלוגיסטית וברמה הפסיכולוגיה הבינאישית, קולינריה, שיווק והרשימה עוד ארוכה. הורסטיליות הזו גורמת לי באופן אישי סיפוק והגשמה עצמית יוצאת דופן. זו כנראה גם אחת הסיבות שהחלטתי לבחור במלונאות כמקצוע לחיים".

נתון נוסף ומרתק אודות ברנע מקורו בעצם היותו מנכ"ל המלון הראשון החובש כיפה ומנגד כזה אשר אינו מכוון באופן ייעודי לקהל לקוחות דתי או חרדי. "עצם העובדה שאני הולך עם כיפה, או שגדלתי בבית דתי לא משנה מאומה מהיכולות המלונאיות והשירותיות שלי", הוא מבהיר ופותח במונולוג אישי תוך שחזור נשכחות החל בשלבי ההתברגות הראשונים בענף לפני למעלה מעשרים שנה.

"אמנם בתחילת דרכי היו כאלו שלא ראו בעין יפה את העובדה שאני חובש כיפה ועובד בענף, בעיקר בגלל הפעילות המלונאית הענפה בשבתות ובחגים, אבל מבחינתי זה ממש לא היווה גורם מפריע", גורס ברנע ומסביר. "באופי שלי אני טיפוס שאם לא מתאפשר לו להיכנס דרך הדלת הראשית, הרי שאעשה זאת דרך החלון, כך שהאמן לי, לעובדה שאני דתי אין שום השפעה על התפקוד המלונאי שלי".

ברנע המשיך לפרוס את משנתו וסיפר במקביל גם על חזונו הדוגל בעיקרון השוויון עבור קהל האורחים השונים, לרבות בני המיעוטים המתגוררים בסמוך למלון יהודה עליו הוא אמון מזה כשש שנים. "אני מנסה דרך החזון שלי להעניק שירות מלונאי בצורה המיטבית לכל לקוח ללא שום הבדל. קח למשל את מצבת העובדים שלנו במלון המורכבת מכמות לא פחותה של ערבים תושבי מזרח ירושלים.

אנחנו שואפים לשלב אותם בצורה הכי טובה שיש. בכלל, דו קיום הוא דבר מרכזי עליו אנחנו נותנים את הדגש כאן ומשהו שמחמם לי את הלב בכל פעם מחדש. אני יכול להבטיח לכל אחד ואחת מהאורחים שלנו, שממש לא משנה אם הם דתיים, חרדים, חילוניים, יהודים, נוצרים, ערבים, גברים או נשים, הם יזכו לשירות ויחס אישי שווה ומיוחד במינו".

עם יד על הלב, יש הבדל בין ניהול של מלון פרטי לעבודה במסגרת רשתית?

"ההבדל הוא עצום. במלון פרטי אין לך את הפריבילגיה שיש לרשתות עם משרד ראשי אשר הכול מנוהל דרכו. קח מלון כמו יהודה שבעליו פרטי ויושב בחו"ל. בקונסטלציה שכזו יוצא מצב שבו כל תהליך ההקמה המורכב מאלף ואחד דברים "נופל על הכתפיים" של המנכ"ל וצוות ההנהלה הבכיר. שלא ישמע לרגע שאני מתלונן, אבל צריך להכיר בעובדות".

כמי שמכיר את ענף המלונאות הישראלי לא מעט שנים, היכן היית מדרג את מעמדנו בהשוואה לעולם?

"יצא לי באמת לבקר בהרבה מאוד מלונות בעולם במשך השנים. אני חייב לומר בגילוי לב שגם אם במקומות אחרים השירות ברמה גבוהה, הרי שהוא הרבה יותר טכני. יש משהו במגע האנושי הישראלי האוהב והחם שגורם כמעט לכל אורח להיפתח ולהרגיש בבית. 

אם נסתכל ברמה הכוללת אין ספק שהמלונאות הישראלית ממשיכה להתפתח בקצב מואץ וזה מבורך. כולי תקווה שהמגמה הזאת רק תימשך ונדע עוד הרבה שנים יפות של שגשוג והצלחה מלונאית, בין אם בירושלים בפרט ובישראל בכלל".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

"כל שאבקש הוא בריאות למשפחתי ולי ושאצליח להגשים את משאלות חיי הכוללים אושר והצלחה גם ברמה המקצועית. מבלי להסתכל על תפקיד פרסונלי כזה או אחר, אני מקווה שבעוד כך וכך שנים ובתקווה שזה יהיה הכי מהר שניתן, אצליח להוביל את המלון בצוותא עם חבריי לכדי הכרה לאומית ברמה בינלאומית ואף למתגו כמלון בדרגת ארבעה כוכבים הטוב בישראל. כשאצליח לעמוד ביעד הזה, אדע שעשיתי זאת".


ישי ברנע בביקור נשיא המדינה שמעון פרס ב-2012

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: