אא

טיול לשבת: פארק תמנע ומערת הכורה המצרי

זחילה תחת מערת הכורה המצרי, מראות המדבר הפראי והצבעוני גם יחד, אתר "הקשתות" ועד לעמודי שלמה האדירים. "פספורטניוז" מפנה את תשומת ליבכם לרגל סוף השבוע לטיול חוויתי ומאתגר בפארק תמנע שבערבה. מתאים לכל המשפחה

| |

יוצאים לטייל בארץ. סוף השבוע שוב איתנו - הזדמנות מצוינת להמשיך ולחבר אתכם הקוראים אל מחוזותיה המרהיבים של ארץ ישראל. והפעם: הצטרפו עימנו להיכרות מעמיקה עם אזור הערבה הדרומי המשלב אתרים היסטוריים, נופים עוצרי נשימה וחוויה מאתגרת לא רק בעבור מיטיבי לכת.

את טיולנו נפתח בכניסה לפארק תמנע הממוקם מערבית לכביש הערבה (90) ובו הכניסה בתשלום. דמיינו לעצמכם מסע אחורה בזמן לסיור מרתק המשלב בין ישן וחדש. הסיור ייקח אותנו אל אותם מקומות בהם כרו והפיקו המצרים הקדמונים נחושת במכרות העתיקים בעולם ובנופים המרהיבים של מדבר פראי, מיוחד וצבעוני.

אם כן, פארק תמנע משתרע על פני שטח של 60 קמ"ר וצורתו כפרסה. הפארק פותח בפנינו "חלון גיאולוגי" החושף תצורות סלע מגוונות מסלעי גרניט כהים וחדים דרך סלעי חול פריכים בגוונים אדומים ולבנים. ההמלצה שלנו היא לפתוח במיצג "מכרות הזמן" שבפארק הממחיש את אורח החיים של כורי הנחושת ומהווה פתיח לקראת הטיול עצמו. 


פארק תמנע

מכאן נמשיך לסיור באתר "הקשתות", "הפטרייה" ועמודי שלמה האדירים. זה הזמן לצאת לטיול רגלי עם כל המשפחה אל מערת הכורה המצרי. נחנה את הרכב במרגש החניה של אתר "הקשתות", נעלה במדרגות מן הצד הימני המסומן בשבילים אדומים ולאחר מספר מדרגות נוכל כבר לחזות במראה הקשת הראשונה. נתקדם מעט ונפגוש פירי כריית נחושת מצריים בני 3000 שנה.

בשלב זה נעפיל אל הקשת העליונה לתצפית אל בקעת תמנע הפרוסה תחתינו. נרד בסולם בצידה השני של הקשת אל עבר קניון חולי. בתום הירידה ונפנה ימינה עם הסימון האדום אל תוך הנחל עד הגיענו למערת הכורה המצרי, נטפס אל המערה בעזרת ידיות הקבועות בקיר, עד המרפסת המשקיפה אל הר ברך. 

נמשיך מערבה במסלול האדום ונגיע ונפנה בערוץ שמאלה (דרומה). נרד מספר מפלים קטנים ונפנה מזרחה אל נחל עורקי הנחושת והפירים.  בדפנות הנחל סמוך למקום המפגש של הערוץ עם הסימון הכחול רואים פירי כרייה מהתקופות השונות. נפנה שמאלה בסימון הכחול ונעלה מהערוץ אל השטח המישורי. הגדרות הבהירות שלפנינו מקיפות את הדרך למכרה העתיק בעולם. נזחל אל המכרה ונתבונן בקירות החושפים את עורקי הנחושת אותם חיפשו הכורים. נמשיך עם הסימון הכחול עד מגרש החנייה. 

מקווים שנהנתם. הצטרפו אלינו גם בסוף השבוע הבא לעוד המלצה נוספת לטיול ברחבי הארץ מבית "פספורטניוז".


אתר "הקשתות"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: