אא

פברואר במלונות ישראל: מתגברים על "עמוד ענן"

למעלה מ-700 אלף תיירים פקדו את ישראל במהלך החודש החולף, כך עולה מנתונים שמפרסמת התאחדות המלונות המהווים עלייה של 23 אחוזים בהשוואה לפברואר אשתקד. מנכ"ל ההתאחדות, שמואל צוראל: "חשוב לנצל את המומנטום ולהגביר את ההשקעה בשיווק ישראל בעולם"

|| ||

פברואר בסימן חיובי עבור המלונאות הישראלית. התאחדות המלונות הישראלית פירסמה היום (שני) את נתוני החודש החולף בענף ממנו עולה תמונת מצב מרשימה המעניקה הרבה מאוד אופטימיות לקראת החודשים הבאים עלינו לטובה. 

כ-709 אלף לינות תיירים נרשמו בישראל במהלך חודש פברואר האחרון, נתון מרשים למדי המהווה עלייה של 23% לעומת פברואר 2013.  עלייה נוספת נרשמה גם בלינות הישראלים (1%+). סך הכול נרשמו בחודש פברואר 1.42 מיליון לינות תיירים וישראלים המהווים עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מי שממשיכה לשלוט בגזרת המלונות היא ירושלים ששומרת מצידה על מספר הלינות הגבוה ביותר (185 אלף, 16%+). מיד אחריה נמצאת תל אביב (153 אלף לינות, 25%+). עוד ברשימת אזורי המלונאות שהמשיכו ליהנות מפריחה בחודש החולף: טבריה וסובב כנרת (92 אלף לינות, 22%+), אילת (81 אלף לינות, 36%+) וים המלח (31 אלף לינות, 28%+).

נתונים נוספים אודות המלונאות הישראלית העולים מדו"ח הנתונים מציגים עלייה של 6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בכל הקשור לתפוסת החדרים הארצית שהגיעה לשיעור ממוצע של 58%. התפוסה הגבוהה ביותר אגב נרשמה בים המלח, שם ספרו קברניטי הענף 72% תפוסה. גם מצבת חדרי המלון רשמה עלייה בחודש האחרון (3%) והגיעה ל-49,400 סה"כ.

"החודשים הראשונים של 2014 מלמדים על החזרת הביקושים בשוק התיירות הנכנסת", התייחס בשביעות רצון מנכ"ל התאחדות המלונות, שמואל צוראל לנתונים המעודדים עבור החודש החולף בענף. "השפל שחווינו אשתקד עקב מבצע "עמוד ענן", של גלי ביטולי הגעת תיירים לישראל נמחק. בדרך כלל, חודשי החורף נחשבים כרבעון שפל בבתי המלון ודווקא משום כך, העלייה המרשימה בלינות התיירים חשובה מאוד למלונאות והיא אמצעי מרכזי בשימור עובדים".

עוד הוסיף המנכ"ל כי "המשך השיפור בתיירות הפנים מעיד כי התייר הישראלי למד לנצל היטב את עונת השפל וליהנות ממחירים נוחים. לשמחתנו, תעשיית התיירות מביאה תוצאות. יש גידול בהכנסות ומהפריחה נהנים ענפים רבים במשק, כאשר בין היתר מתרחבים גם מעגלי התעסוקה".

כזכור, ראשית שנת 2013 התאפיינה בירידה תלולה במספר התיירים והלינות שנרשמו במלונות כתגובה למבצע "עמוד ענן" בדרום, אולם כפי שנתוני התאחדות המלונות מוכיחים הרי שהענף הצליח לקום על הרגליים ולפתוח את השנה בקול תרועה רמה. האם תהיה לכך המשכיות? התשובות בחודשים הקרובים.


תל אביב. פריחה ושגשוג למלונאות הישראלית בתחילת . צילום: באדיבות משרד התיירות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: